;
coinex

هوای تهران به وضعیت قرمز رسید؛ کاهش کیفیت هوای پایتخت در نتیجه افزایش ریزگردها

هوای تهران از امروز در وضعیت قرمز قرار گرفته است. پایتخت ایران درحال حاضر برای همه گروه‌های مستقر ناسالم است و پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت ادامه‌دار خواهد بود.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز با انتشار گزارشی رسماً اعلام کرد که افزایش ریزگردها و غلظت ذرات معلق در سطح شهر تهران، پایتخت را وارد وضعیت قرمز کرده است. از هفته‌ها پیش شاخص آلودگی هوا شهر تهران و دیگر کلانشهرها و حتی برخی از شهرستان‌های کوچک به شدت افزایش یافته و همه را نگران کرده است.

اوضاع به گونه‌ای شده که ویروس کرونا در مقابل پدیده گرد و غبار و آلایندگی‌های زیست‌محیطی دیگر دیده نمی‌شود. می‌دانیم که آلودگی هوا بر سلامت انسان بسیار مؤثر است و اگر راه چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، سلامتی میلیون‌ها نفر به خطر افتاده و جان هزاران نفر را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: برای رهایی از آلودگی راهی جز برقی‌سازی تهران با انرژی‌های پاک نیست!

کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

اطلاعات تازه شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت امروز دوشنبه، 27 آذر 1402 را در وضعیت قرمز نشان می‌دهد. این وضعیت در همه مناطق شهر تهران قابل مشاهده است. همچنین میانگین غلظت ذرات و آلایندگی اصلی شهر تهران که در روز گذشته کمتر از 2.5 میکرون بود، اکنون به عدد 151 رسیده است.

ظاهراً طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، آلودگی هوای تهران برای سه‌شنبه و روزهای بعدی نیز با توجه عدم وزش باد، بارش‌های پاییزی و غیره و همچنین انباشت آلودگی و کیفیت هوای ناسالم ادامه خواهد داشت.

طبق شاخص کیفیت هوا (AQI) هرگاه شاخص هوا بین 151 تا 200 باشد، یعنی کیفیت هوا ناسالم است.

بیشتر بخوانید:

برای آلودگی هوا چه کنیم؟

بهترین دمنوش‌ها برای آلودگی هوا

کیفیت هوای تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

براساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، 5 رنگ برای هوای تهران مشخص شده که هرکدام از آنها بیانگر وضعیت کیفیت هوا در پایتخت است:

  • ایستگاه‌های سبزرنگ: شرایط پاک
  • ایستگاه‌های زردرنگ: شرایط قابل قبول
  • ایستگاه‌های نارنجی‌رنگ: شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ایستگاه‌های قرمزرنگ: شرایط ناسالم
  • ایستگاه‌های بنفش: شرایط بسیار ناسالم

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص کیفیت هوای ناسالم شهر تهران و به خطر افتادن سلامت افراد چیست؟ آیا راهکاری مؤثر برای رفع آلودگی وجود دارد که مسئولین نسبت به انجام آنها اقدامی نمی‌کنند؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر