coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

حکم قطعی گران فروشی بهمن موتور صادر شد؛ جریمه 5 هزار میلیاردی [+ویدئو]

سازمان تعزیرات بالاخره حکم قطعی گران فروشی بهمن موتور را صادر کرد. طبق این حکم بهمن موتور به پرداخت 5 هزار میلیارد تومان جریمه شده است.

حدود 3 ماه پیش بود که در خبری به اطلاع شما رساندیم که سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شعبه هفتم رسیدگی به تخلفات مهم و ملی، بهمن موتور را به دلیل گران فروشی به پرداخت 14 هزار میلیارد تومان جریمه محگوم کردند. حال با گذشت این مدت زمان و بررسی‌های موضوع، درنهایت این خودروساز خصوصی با حکم رئیس تعزیرات می‌بایست مبلغ 5 هزار میلیارد تومان را به جای 14 هزار میلیارد تومان بپردازد.

حکم گران فروشی بهمن موتور همانطور که گفتیم قطعی است و این خودروساز باید مبلغ حریمه خود را بپردازد. اما به دلیل اینکه مبلغ بسیار گزاف است، ممکن است منجربه ورشکستگی آن شود.

بیشتر بخوانید: قیمت نهایی 22 خودرو وارداتی اعلام شد؛ از خودروهای چینی تا ایتالیایی

گران فروشی بهمن موتور به پرداخت 5 هزار میلیاردی منجر شد

احمد اصانلو، معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی از پرداخت جریمه 5 هزار میلیاردی بهمن موتور به دلیل گران فروشی خبر داد.

اصانلو تاکید کرد: «در حوزه خودرو ورود میدانی کردیم و با احتکار مقابله کردیم؛ برخی خودرسازان عنوان می‌کردند به دلیل کمبود قطعه دلیل عدم خروج خودرو از کارخانجات است، اما وقتی خود من و معاونین و قاضی‌ها به پارکینگ‌ها مراجعه کردیم به آن‌ها گفتیم، چون این قطعه‌ها تولید خودتان است. همچنین یکی از آجیل فروشان صاحب نام به دلیل گران فروشی در شب یلدا پلمپ کردیم.»

گران فروشی بهمن موتور به پرداخت 5 هزار میلیاردی منجر شد

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره شرکت تولید مونتاژی بهمن خودرو گفت:

رای بدوی شرکت بهمن قطعی شد و دادگاه اصل رای محکومیت را قطع کرد، ولی عدد محکومیت کاهش پیدا کرد. با اینکه رای بدوی ۱۴ هزار میلیارد تومان بود، اما محکومیت قطعی بهمن خودرو بیش از ۵ هزار میلیارد تومان شد که این عدم تابع نظر گمرک و کارشناسان بود.

کارشناسان پیش‌تر اعلام کردند که اگر جریمه 14 هزار میلیاردی بهمن موتور قطعی شود، این شرکت ورشکسنه و تمامی خطوط تولید آن متوقف خواهند شد. از طرفی تعطیلی بهمن موتور منجربه به بیکار شدن بیش از 3 هزار نفر خواهد شد. همچنین عرضه خودروهای بهمن موتور در طرح‌های فروش نیز در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت و خدمات پس از فروش نیز متوقف خواهد شد.

اما حالا که مبلغ جریمه به 5 هزار میلیارد تومان کاهش یافته، مشخس نیست که این خودروساز چه آینده‌ای پیش روی خواهد دیدو ممکن است پیش‌بینی کارشناسان به حقیقت بپیوندد و کسب و کار این شرکت خودروسازی تعطیل شود. اما از طرفی ممکن است با ارائه طرح‌های فروش متنوع جبران خسارت کرده و بار دیگر سرپا شود. به هر صورت باید منتظر خبرهای بعدی باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا بهمن موتور با گران فروشی می‌تواند بازهم برنده باشد؟ آیا شما با وجود زیاده‌خواهی این خودروساز، حاضرید محصولاتش را خریداری کنید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر