;
coinex

با پرتاب اولین ماهواره Direct-to-Cell اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های عادی فعال خواهد شد

با ارسال اولین ماهواره Direct-to-Cell اسپیس ایکس به فضا، اینترنت ماهواره‌ای روانه گوشی‌های عادی خواهد شد. به این ترتیب این قبیل گوشی‌های بدون نیاز به اینترنت یا اپلیکیشن خاصی می‌توانند به خدمات اینترنتی دسترسی داشته باشند.

در هفته آینده، راکت فالکون 9 از سوی شرکت اسپیس‌ایکس، با حرکت از پایگاه فضایی نیروی هوایی وندنبرگ در ایالت کالیفرنیا، سفر خود به فضا را آغاز خواهد کرد. این سفر شامل اجرای 21 ماهواره متنوع می‌شود که از جمله آنها می‌توان به ماهواره‌های مخصوص سرویس Direct-to-Cell اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران مشخص شد

این شرکت می‌گوید، حداقل 6 ماهواره با قابلیت ارائه شبکه پهن‌باند سلولار مبتنی بر فضا درون این محموله قرار دارند که به اپراتورهای ارتباطی در سطح جهان با هدف برای پوشش پیام‌رسانی، تماس و مرور اینترنت ارائه می‌شود تا به بهترین شکل به کاربران خدمات مورد نیاز را عرضه کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت اسپیس‌ایکس در اولین قدم، ٔ تصمیم به ارائهٔ خدمات ماهواره‌ای با نسل پیشرفتهٔ ماهواره‌های استارلینک را داشت. اما آن زمان که امکان ارسال این ماهواره‌ها با راکت فالکون 9 ممکن نبود، این شرکت تصمیم گرفت از این ایدهٔ اجرایی منصرف شود. به عبارت دیگر، نسل بعدی ماهواره‌های استارلینک توسط راکت استارشیپ به فضا پرتاب می‌شوند.

تنها چند روز پیش، اسپیس‌ایکس موفق به درخواست و دریافت مجوز از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) برای آغاز آزمایش اینترنت ماهواره‌ای خود جهت استفاده توسط گوشی‌های عادی گردید. این مجوز با اعتبار 6 ماه ارائه شده و حاوی تعداد 840 ماهواره و 2000 دستگاه آزمایشی است.

شرکت AST SpaceMobile، همانند اسپیس‌ایکس، به دنبال ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های معمولی است. و انتظار می‌رود در سال آینده، این شرکت، تکنولوژی ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی آورده و این امکان را فراهم کند که افراد بدون نیاز به تجهیزات و اپلیکیشن‌های خاص، به اینترنت ماهواره‌ای وصل شوند.

قرار است سرویس Direct-to-Cell از سال آینده امکانی را فراهم آورد که پیام‌های متنی به گوشی‌های عادی بدون نیاز به تغییر در سخت‌افزار گوشی یا استفاده از اپلیکیشن خاصی ارسال شود.

بیشتر بخوانید: 

لطفا نظرات خود را در خصوص پرتاب اولین ماهواره Direct-to-Cell اسپیس ایکس به فضا در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر