coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

معرفی بهترین برند های مینی کامپیوتر

در دنیای فناوری امروز، دستگاه‌های کامپیوتری با اندازه‌های کوچک و قابل حمل، جای خود را پیدا کرده‌اند. این دستگاه‌های کوچک، که به عنوان مینی کامپیوتر شناخته می‌شوند، با اندازه کوچک خود، قدرت و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با طراحی زیبا و فضای ذخیره‌سازی بهینه، این دستگاه‌ها قابلیت‌های پردازش قوی و امکانات ارتباطی متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند. این امکانات به کاربران اجازه می‌دهند به آسانی و مطابق با نیازهایشان عمل کنند. در این مقاله، قصد داریم بهترین برند‌های مینی کامپیوتر را بررسی کرده و ویژگی‌ها و مزایای هر برند را بیان کنیم. پس همراه ما باشید و بیشتر درباره این کامپیوتر ‌های کوچک و البته قدرتمند بدانید.

مینی کامپیوتر (مینی پی سی)

پیشرفت تکنولوژی امروزه باعث طراحی محصولات کوچک تر، باریک تر، سبک تر و قابل حمل با کارایی و عملکرد بهتری شده است. کامپیوترها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روز به روز پیشرفته تر و سریع تر و کوچک تر می شوند. مینی پی سی یا همان کامپیوتر کوچک به عنوان جایگزین و نسل جدید کامپیوتر های قدیمی (pc) شناخته می شوند. اجازه ندهید اندازه کوچک مینی پی سی ها شما را فریب دهد. آنها از قدرت بی‌نظیری برخوردار هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی در هر زمان، مکان و روشی که می‌خواهید کار کنید، عمل کنید.

به طور کلی، مینی کامپیوترها از قدرت پردازشی که در لپتاپ‌ها و راهکارهای مشابه با آن مشاهده می‌شود، استفاده می‌کنند، اما تمایل دارند که گزینه‌های بیشتری برای اتصال و ارتقاء داشته باشند. به عنوان مثال، یک NUC قادر است به واحدهای پردازش گرافیکی خارجی از طریق پورت‌های Thunderbolt خود پشتیبانی کند و می‌تواند از رم قابل ارتقاء و فضای ذخیره سازی داخلی استفاده کند.

مزایا و کاربرد مینی کامپیوتر

در مورد مزایا، چند دلیل واضح وجود دارد که چرا یک مینی کامپیوتر را به لپ تاپ یا دسکتاپ ارجحیت دارد: اندازه: وقتی نام “مینی” قبل از کامپیوتر می آید، نباید مسأله تعجب آوری باشد. مینی کامپیوتر به دلیل بدنه کوچکی که دارد، قابل حمل و سبک است و به راحتی می‌توان آن را جمع کرد. هنگام مقایسه هزینه یک کامپیوتر کوچک با رایانه رومیزی یا لپ تاپ، قطعاً مقرون به صرفه تر بودن آن را متوجه خواهید شد. همانطور که گفته شد، قطعات داخلی مینی پی سی قابل تغییر هستند. حتی می توانید انتخاب کنید که از کدام مانیتور (مانیتور رایانه شخصی یا تلویزیون) استفاده کنید.

با توجه به نیازهای کسب و کار، کامپیوترهای کوچک از لحاظ نگهداری و تعویض آسان بوده و می‌توانند در سیستم‌های جاسازی شده قرار گیرند و در صورت نیاز جابجا شوند. در حالی که مک مینی و مک استودیو قابل ارتقاء نیستند، مینی کامپیوترهای مبتنی بر پی‌سی مانند NUC قابل ارتقاء هستند. و برای مدیران فناوری اطلاعات، تعمیر و ارتقاء آنها به راحتی در حالت عملیاتی انجام پذیر خواهد بود.

معرفی بهترین برند های مینی کامپیوتر

به نقل از جان دیتریج، مدیر بازاریابی ارشد شرکت Simply NUC:”گاهی اوقات نیاز دارند که در محل کار حافظه یا فضای ذخیره سازی مینی کامپیوتر خود را تعویض کرده و یا ارتقاء دهند” .وی افزود: “به نظر می رسد اکثر افرادی که با یک NUC کار کرده اند، می دانند که چقدر انجام بسیاری از کارها نسبت به فناوری های قدیمی آسان تر است.”

 

بهترین برند های مینی کامپیوتر

در این خصوص، کارشناسان ما بهترین مینی کامپیوترها را به طور دقیق بررسی کرده‌اند. در این روند، مشخصات فنی، اتصالات و عملکرد کلی بین دستگاه‌ها را مقایسه کرده‌ و همه ابعاد را برای گزینش بهترین مینی کامپیوتر برای بازی تا ارزان‌ترین مینی کامپیوتری که با وجود قیمت پایین، قدرتمند نیز باشد، در نظر گرفته شده است.ادامه به معرفی بهترین برند های معتبر مینی پی سی ها در ایران می پردازیم:

مینی کامپیوتر اینتل

مینی پی سی اینتل از بهترین برندهای مینی کامپیوتر بوده که به واسطه سی پی یو های قدرتمند اینتل دارای سخت افزاری قوی و کارایی بالایی است. مینی پی سی های اینتل با داشتن کارت گرافیک قوی تمامی نیاز های کاری شما را برطرف می سازد. با اینکه مینی کامپیوتر اینتل دارای گرافیک غیر قابل ارتقا (آنبرد) است، اما از لحاظ قدرت پردازش گرافیکی به خوبی از پس کارهای گرافیکی شما برخواهد آمد. با افزایش قدرت پردازنده دمای ایجاد شده درون سیستم نیز افزایش پیدا میکند اما مینی پی سی اینتل به خوبی دمای درونی دستگاه را کنترل کرده و از صدمه به برد و پردازنده جلوگیری می کند. به طور کلی فن یا خنک کننده این دستگاه ها بدون صدا بوده و حتی در مکان های بسیار ساکت هم صدایی به گوش شما نخواهد رسید.

مینی پی سی ایسوس

مینی کامپیوتر های ایسوس می‌توانند با مانیتورهای انتخابی شما (حداقل یکی و حداکثر چهار دستگاه) و لوازم جانبی مانند وب‌کم ادغام شوند. در عین حال، مینی پی سی ایسوس مانند انواع دیگر مینی پی سی ها، با توجه به ابعاد کوچکی که اشغال می کند، می‌تواند دور از دید، در پشت مانیتور یا زیر میز پنهان بماند. مینی پی سی های ایسوس علیرغم اندازه کوچکشان به اندازه رایانه های شخصی و سنتی کاربردی بوده و با انواع نرم افزار ها سازگار هستند.

معرفی بهترین برند های مینی کامپیوتر

کامپیوتر کوچک ایسوس تحت آزمایش‌های شدید نویز، لرزش، افت و شوک حرارتی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که استانداردهای ایسوس را برآورده می‌کنند و از الزامات صنعت فراتر می‌رود. مطمئن باشید که مینی کامپیوتر ایسوس شما می‌تواند شرایط سخت را برای مدت طولانی تحمل کند، از دمای خشک -۴۰ درجه سانتیگراد تا محیط‌های مرطوب و گرم بیش از ۶۰ درجه سانتیگراد.

 

چگونه بهترین مینی پی سی را انتخاب کنیم؟

وقتی قصد انتخاب بهترین مینی کامپیوتر را دارید، چندین عامل را باید مدنظر قرار داد. ولی در ابتدا مهم است که مطمئن شوید که یک مینی پی سی برای پاسخ به نیازهای شما مناسب است. همه ی مینی کامپیوتر ها برای استفاده‌های سبک مانند مرور وب و پخش ویدیو بسیار مناسب هستند. بعضی از آن‌ها حتی قادر به اجرای بازی‌های نسبتا حرفه‌ای نیز می باشند. با وجود نامشان، کامپیوترهای کوچک در اندازه‌های مختلفی وجود دارند، از دستگاه‌های بسیار کوچک مانند Acemagician T8 Plus تا مینی پی سی های ایسوس و … که در اندازه بزرگتری قرار دارد. اما همه آن‌ها به طور قابل توجهی کوچکتر از یک رایانه رومیزی هستند، بنابراین اگر به دنبال صرفه‌جویی در فضا هستید، آن‌ها بسیار مناسب هستند. بسیاری از مینی پی سی قابلیت نصب در پشت مانیتور را نیز دارند. که در این صورت هیچ فضایی از میز شما را اشغال نخواهند کرد. و نکته آخر اینکه، حتما پورت ها و اتصالات مورد نیاز خود را درنظر بگیرید.برخی از بهترین مینی پی سی ها دارای تعداد زیادی پورت تاندربولت و USB، اسلات کارت حافظه و اتصالات HDMI هستند، اما برخی از آنها تعداد و تنوع پورت کمتری دارند. اگر قابل حمل بودن دستگاه مورد توجه شما است، به یاد داشته باشید که ابعاد و وزن مینی کامپیوتر را نیز بررسی کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر