coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آزمایش ژنتیک چه جایگاهی در زندگی ما دارد ؟

آزمایش ژنتیک از نمونه خون یا بزاق گرفته می شود و برای تشخیص اختلال ژنتیکی در بارداری ، اختلال ژنتیکی در خانواده یا درمان سرطان کاربرد دارد.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این آزمایش در ادامه با ما همراه باشید .

اگر قصد انجام هر گونه آزمایش ، نمونه گیری و تست دارید با ثبت درخواست آزمایش در منزل این عمل را در آرامش خانه خود انجام دهید .

آزمایش ژنتیکی نوعی آزمایش پزشکی است که تغییرات در کروموزوم‌ ها ، ژن‌ ها یا پروتئین ‌ها را شناسایی می‌ کند. آزمایش های ژنتیکی ، دی ان ای یک فرد را به روش‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌دهند. این آزمایش‌های ژنتیکی برای شناسایی یک ژن خاص طراحی شده‌اند که ممکن است باعث اختلال ژنتیکی شوند.

شما نیز احتمالا بارها در پرونده های جنایی دیده اید که قاتل با آزمایشی با نام آزمایش دی ان ای مشخص می شود. یا در مراحل بارداری ، لازم بوده که از جنین تست ژنتیک گرفته شود. آزمایش ژنتیک به عنوان یک آزمایش تشخیصی ؛ از مهم ترین آزمایش هاست که بار ها با آن اسم آن را شنیده ایم .

هنگامی که فردی تصمیم به انجام یک آزمایش ژنتیک می ‌گیرد ، یک متخصص ژنتیک پزشکی ، و یا پزشک متخصص می ‌تواند این آزمایش را درخواست کند. آزمایش ژنتیکی معمولا به عنوان بخشی از یک مشاوره ژنتیکی انجام می‌ شود .

ژن‌ ها شامل اطلاعاتی هستند که بدن ما برای ساخت پروتئین ها به آن نیاز دارد. پروتئین‌ ها ساختار بدن ما را شکل می دهند و نقش مهمی در فرایند هایی که ما را زنده نگه می ‌دارند ، ایفا می‌ کنند. تفاوت در ژن ‌های ماست که ما را منحصر به فرد می‌ کند . گاهی یک ژن ممکن است به دلایلی تغییر کند .

این پدیده جهش نامیده می‌ شود . که باعث ایجاد و یا افزایش ریسک یک بیماری یا اختلال می ‌شود.

ژن چیست ؟

ژن‌ ها شامل اطلاعاتی هستند که بدن ما برای ساخت پروتئین ها به آن نیاز دارد. پروتئین ‌ها ساختار بدن ما را شکل می دهند و نقش مهمی در فرایند هایی که ما را زنده نگه می ‌دارند ، ایفا می ‌کنند. تفاوت در ژن‌ های ماست که ما را منحصر به فرد می ‌کند . گاهی یک ژن ممکن است به دلایلی تغییر کند .

این پدیده جهش نامیده می‌ شود. که باعث ایجاد و یا افزایش ریسک یک بیماری یا اختلال می‌ شود .

اگر نیاز به ویزیت متخصص زنان در منزل داشتید کلیک کنید.

آزمایش ژنتیک چیست ؟

آزمایش ژنتیکی نوعی آزمایش پزشکی است که تغییرات در کروموزوم‌ ها ، ژن‌ ها یا پروتئین‌ ها را شناسایی می ‌کند. آزمایش های ژنتیکی ، دی ان ای یک فرد را به روش‌ های مختلفی مورد بررسی قرار می‌ دهند. این آزمایش ‌های ژنتیکی برای شناسایی یک ژن خاص طراحی شده ‌اند که ممکن است باعث اختلال ژنتیکی شوند .

آزمایش های ژنتیکی در بسیاری از حوزه های پزشکی مفید هستند. و در واقع می توانند مراقبت پزشکی دریافتی شما و خانواده تان را تغییر دهند .

برای مثال آزمایش ژنتیک می تواند یک تشخیص برای یک شرایط ژنتیکی مثل کروموزوم ایکس شکننده و یا اطلاعاتی در مورد شانس ابتلای فرد به سرطان را فراهم کند. نتایج یک آزمایش ژنتیکی می ‌تواند یک وضعیت ژنتیکی مشکوک را تایید یا رد کند و یا به تعیین شانس فرد برای ابتلا یا عبور از یک اختلال ژنتیکی کمک کند .

خطرات تستهای ژنتیکی

معمولاً انجام تستهای ژنتیکی خطرات جسمانی کمی به همراه دارند. آزمایش از نمونه سواب ، خون و گونه ها تقریباً هیچ خطری ندارند. با این حال آزمایش های قبل از تولد مانند آمنیوسنتز یا نمونه برداری از ویلوس کوریونی با خطر از دست رفتن بارداری (سقط جنین) اندکی همراه است .

انجام آزمایش ژنتیکی می تواند خطرات عاطفی ، اجتماعی و مالی نیز به همراه داشته باشد . قبل از انجام آزمایش ژنتیک ، در مورد تمام خطرات و فواید آزمایش ژنتیک با پزشک خود ، یک متخصص ژنتیک پزشکی یا یک مشاور ژنتیک صحبت کنید .

مطالعه کنید : خرید واکسن گارداسیل حتمی ترین واکسن برای تمامی افراد است درصورت خرید همراه ما باشید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر