;
coinex

تعرفه واردات غیرتجاری موبایل‌های بالای 600 دلار به 30 درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر واردات از افزایش 30 درصدی تعرفه واردات غیر تجاری موبایل‌های بالای 600 دلار خبر داد و گفت این اقدام باید برای تمام رویه‌های غیرتجاری محاسبه و وصول شود.

تعرفه واردات گوشی موبایل غیرتجاری با ارزش بالای 600 دلار برابر با 30 درصد تعیین شد. علیرضا صدری‌خواه، مدیرکل دفتر واردات، در ابلاغیه اعلام می‌کند که حقوق ورودی باید به اندازه 30 درصد برای تمام رویه‌های غیرتجاری محاسبه و وصول شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


افزایش تعرفه واردات غیرتجاری موبایل‌های بالای 600 دلار

در این ابلاغیه اشاره شده است که بخشنامه 9 مرداد امسال و نامه اخیر معاون قوانین مجلس شورای اسلامی نیز مورد توجه قرار گرفته است. بخشنامه اشاره شده در مورد حقوق ورودی تلفن‌های همراه با رویه‌های مسافری و تجاری بود و در زمان اعلام برای هزینه گمرک تلفن‌های همراه بالای 600 دلار که ازطریق رویه مسافری وارد کشور می‌شوند، 8 درصد و برای واردات تجاری 15 درصد تعیین شده بود.

بخشنامه تعرفه وارات تلفن همراه

این بخشنامه باعث تعجب بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه شد و حتی انجمن واردکنندگان نیز احتمال داده بود که در این نابرابری نرخ خطایی رخ داده باشد. با این حال، با تمام مکاتبات صورت گرفته، نرخ اصلاح نشد تا وزارت امور اقتصاد و دارایی بخشنامه جدید خود را ابلاغ کند. حال، باید ببینیم اصلاح نرخ واردات چه تأثیری بر بازار تلفن همراه کشور خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش تعرفه واردات موبایل‌های بالای 600 دلار چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر