;
coinex

کلاهبرداری جدید با پیامک ؛ فریب اسمس مأمور پست را نخورید!

یک نوع کلاهبرداری جدید با پیامک به نام «پیامک مأمور پست» درحال گسترش است که همه باید نسبت به آن هوشیار باشند. این پیامک حاوری لینک‌های مخرب است.

مراقب کلاهبرداری جدید با پیامک مأمور پست باشید. به تازگی پیامکی با مضمون مأمور پست در سطح کشور درحال انتشار است که حاوی لینک‌های مخربی است. قربانیان نیز با تپ کردن بر روی لینک‌های موجود در این پیامک‌ها، مورد حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات حساب شخصی و دیگر اطلاعات موجود در تلفن همراه خود را از دست می‌دهند. خبر رسیده که سودجویان توانستند از یک شهروند کرمانی مبلغ 100 میلیون تومان اخاذی کنند.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری اینترنتی با چاشنی شب یلدا ؛ مراقب تبلیغات آنلاین باشید

کلاهبرداری جدید با پیامک در حال گسترش است

سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتا استان کرمان درخصوص ارسال پیامک‌هایی جلی با مضمون مأمور پست گفت: «این پیامک مبلغ 100 میلیون تومان را از یک شهروند به سرقت برده است.»

وی افزود:

در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتای این استان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

کلاهبرداری جدید با پیامک در حال گسترش است

رضایی اعلام کرد: «شاکی اعلام کرد پیامکی از سوی شماره‌ای شخصی و ناشناس به عنوان مامور پست برایم ارسال شد و از من خواست که برای مشاهده ابلاغیه قضایی خود وارد یک لینک شوم که با کلیک بر روی آن، نرمافزاری بر روی گوشی‌ام نصب و ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت یک میلیارد ریال از حساب، همان پیامک به سایر مخاطبینم نیز ارسال شد.»

رییس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه این پرونده کشف و پرونده تحویل مراجع قضایی شد، اعلام کرد:

کاربران به هیچ عنوان به اینگونه پیامک‌ها اعتماد نکرده، بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد می‌شود که تا حد ممکن از تپ کردن بر روی این لینک‌ها خودداری کنید. آیا در اطرافیان شما کسی هست که مورد حمله سایبری قرار گرفته باشد؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر