;
coinex

آیا قیمت اینترنت باز هم افزایش خواهد یافت؟ ؛ درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه تا ۲ برابر

اپراتورهای همراه و ثابت ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار افزایش قیمت اینترنت و تعرفه اینترنت به میزان 2 برابر (100 درصد) شدند.

روز گذشته از طرف اپراتورهای کشور نامه‌ای با مضمون افزایش قیمت اینترنت و افزایش تعرفه تا 2 برابر (100 درصد) برای رئیس‌جمهور ارسال شده است. طبق ادعای این اپراتورها، بیشتر افراد با درآمد پایین، ماهانه کمتر از 2  گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند و آنها قصد دارند با افزایش تعرفه، روزنه‌ای برای ارائه بسته‌های رایگان به این افراد فراهم کنند.

اگرچه ممکن است کار اپراتورها زیبا به نظر برسد، اما در همین وضعیت کنونی نیز می‌توانند بسته‌های اینترنت رایگان به افراد کم بضاعت هدیه بدهند. افزایش تعرفه اینترنت آن هم در زمانی که با اختلالات گاه و بی گاه در شبکه همراه و ثابت مواجه هستیم و بابت پولی که پرداخت می‌کنیم، خدمات مناسبی دریافت نمی‌کنیم، نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: رئیس رگولاتوری: ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران چند ماه دیگر آغاز می‌شود

اپراتورها خواستار افزایش قیمت اینترنت شدند

به گفته اپراتورها، نیمی از اقشار کم درآمد، ماهانه کمتر از 2 گییگابایت دیتای اینترنت مصرف می‌کنند. آنها در نامه خود به رئیس جمهور اعلام کردند که اگر با افزایش قیمت اینترنت موافقت شود، می‌توانند با حمایت دولت محترم بسته‌های رایگان و ارزان‌قیمت به این اقشار بدهند.

در این نامه تأکید شده است که عمده درآمد اپراتورها از مشترکین پرمصرف است و این افراد هیچ‌گونه حساسیتی درخصوص افزایش تعرفه، آن‌هم به میزان حتی دو برابری ندارند و پرداخت یارانه به این بخش از محل درآمدهای اپراتور یا دولت هیچ ضرورتی ندارد.

اپراتورها خواستار افزایش قیمت اینترنت شدند

این اپراتورها معتقداند که عدم افزایش تعرفه موجب می‌شود تا امکان ارتقاء زیرساخت ارتباطی متناسب با اقتصاد دیجیتال وجود نداشته باشد. این کار موجب می‌شود که کسب و کارهای مرتبط نتوانند بازار خود را توسعه دهند؛ در نتیجه تبعات اقتصادی و اجتماعی فراوانی مانند فرار افراد نخبه و افزایش نرخ بیکاری را در پی خواهد داشت.

این نامه توسط اپراتورها همراه اول، ایرانسل، رایتل، شاتل، آسیاتک، مخابرات، های‌وب و مبین نت امضا شده است.

گفتنی است چندی پیش شورای رقابت، اپراتورها را ملزم به ارائه بسته‌های اینترنتی متنوع با حجم بالا کرده بود. موضوعی که به نظر می‌رسد در صورت افزایش تعرفه اینترنت، تحقق خواهد یافت.

اپراتورها خواستار افزایش قیمت اینترنت شدند

اپراتورها خواستار افزایش قیمت اینترنت شدند

بیشتر بخوانید:

به نظر شما دلیل اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت معقول است؟ آیا این زیاده‌خواهی اپراتورها نیست؟ نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر