;
coinex

رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز ؛ یکتانت رسماً وارد حوزه سرمایه‌گذاری کسب و کار شد

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد. ابن غول تبلیغات ایرانی با معرفی یکتاونچرز رسماً به دنیای سرمایه‌گذاری کسب و کار وارد شد.

مدیران پلتفرم یکتانت به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین اعلام کردند که این پلتفرم با رونمایی از صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز رسماً وارد حوزه سرمایه‌گذاری کسب و کار شده است. مدیران یکتانت اعلام کردند که تاکنون با 15 استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده و قصدشان این است که با نام و نشان «یکتانت» در حوزه‌های مختلفی همچون دیجیتال مارکتینگ و دیگر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام دهند.

این صندوق سرمایه‌گذاری درواقع 3 شیوه سرمایه‌گذاری و مشارکت را شامل سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ایجاد و راه‌اندازی کسب و کار جدید با مشارکت کارآفرینان و مدیران با تجربه و ادغام و تملیک در برنامه‌های خود به کار بسته است. همچنین حوزه‌های علاقه‌مندی جهت سرمایه‌گذاری این برند تعیین شده است که در ادامه مطلب به شرح آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تاکید بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و صنایع خلاق

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد

امروز دوشنیه، 4 دی 1402 در یک نشست خبری که در محل هلدینگ یکتانت برگزار شد، این هلدینگ از بازوی سرمایه‌گذاری خود به نام «یکتاونچرز» رونمایی کرد. یکتاونچرز در واقع یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا CVC (Corporate Venture Capital) است که یکتانت با راه‌اندازی آن قصد دارد تمامی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ خود را تحت این برند به کار ببندد.

این شرکت تا قبل از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز، تنها در 15 استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده بود و حالا قرار است به شکل متمرکزتر و ساختارمندتر به سرمایه‌گذاری‌های خود ادامه دهد.

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد

شیوه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت یکتاونچرز به 3 مدل اصلی زیر خواهد بود:

  1. مدل اول سرمایه‌گذاری خطرپذیر
  2. مدل دوم ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید با کارآفرینان و مدیران با تجربه
  3. مدل سوم ادغام و تملیک

مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت درباره فرصت‌های پنهان در حوزه سرمایه‌گذاری بیان کرد: «در جهان حوزه دیجیتال مارکتینگ، 65 درصد درآمد بودجه تبلیغاتی را مصرف می‌کند اما این عدد در ایران فقط 10 تا 20 درصد است پس برای ارتقاء و رشد کشور در این حوزه می‌بایست از قابلیت‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرد. فعالیت‌های ما براساس نیاز کاربران است. این نیازها براساس خدمات و کسب و کار و محصولات است. در حال حاضر حدود 15 کسب و کار متفاوت مانند نجوا، جریان، تریبون و غیره زیر نظر یکتانت فعالیت می‌کنند؛ اما ما برنامه داریم که مدیریت این کسب و کارهای را متمرکزتر و ساختارمندتر کنیم.»

مدیرعامل یکتانت افزود:

«تصمیم برای راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری در هلدینگ ما در اصل از سال 1400 گرفته شد و به شدت احساس نیاز در این مورد شده بود. واحد سرمایه‌گذاری مسئولیت تمامی کارهای سرمایه‌گذاری در شرکت مادر را برعهده دارد؛ مثلاً بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاری، گزارش‌دهی و تعامل بین کسب و کارهای که شکل گرفته‌اند و بررسی ارزیابی و شناسایی فرصت‌های موجود در بازار.»

فروغی ضمن اشاره به حضور 80 هزار کسب و کار در یکتانت، گفت: «مزیت یکتانت دانش انباشته شده، سرمایه‌های انسانی و سرمایه‌گذاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.»

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد
صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز

در ادامه نشست محمدرضا علمی‌فرد، مدیرعامل یکتاونچرز در جمع خبرنگاران نخست از نحوه راه‌اندازی یکتاونچرز گفت. وی بیان کرد:

در سال 1401 برای اینکه بتوانیم روند سرمایه‌گذاری‌مان را ادامه دهیم، نیاز به یک بستر و زیرساخت محکم در شرکت احساس می‌شد. بدین‌ترتیب با تشکیل یک تیم داخلی به موضوع مدیریت پرتفوی وارد شدیم. این کار به این دلیل بود که تعداد کسب و کارها افزایش یافته بود؛ حال چه کسب وکارهایی که روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و چه آنهایی که خودمان تشکیل داده بودیم. از این رو باید سیستمی طراحی می‌گردیم که بتوان در مدیریت زیرمجموعه‌ها از آن استفاده کرد.

اهمیت سرمایه‌گذری و ارائه خدمات با سرعت بالا بسیار مهم است. علی‌فرد ضمن اشاره به این موضوع گفت: «ما یکی از سریع‌ترین فرایندهای سرمایه‌گذاری را در اختیار داریم. همچنین مجموعه ما زیرساخت‌ و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد.» به عقیده وی، سرعت عمل و زمان‌بندی برای یکتاونچرز بسیار مهم است و ما در حال حاضر دستری به منابع نقدی و غیرنقدی زیاد است.

ظاهراً یکتاونچرز یک مجموعه جدا از یکتانت است و تحت برند خود به فعالیت ادامه خواهد داد. پس استارتاپ‌ها که اغلب در بحث مذاکره با سرمایه‌گذاری مشکل دارند و اطلاعی از زمان اتمام فرایند ندارند، به راحتی می‌توانند از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در یکتاونچرز استفاده کنند. این زیرمجموعه یکتانت بنابر چیزی که علی‌فرد می‌گوید، تنها در مدت زمان 3 ماهه جواب نهایی را به استارتاپ‌ها می‌دهد.

همانگونه که در بالا گفتیم، مدل‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت یکتاونچرز به سه دسته سرمایه‌گذاری خطرپذیر، ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید با کارآفرینان و مدیران با تجربه و ادغام و تملیک تقسیم می‌شوند.

در مدل اول شرکت به شکل روتین پیش می‌رود و کسب و کارهایی مانند بازاریابی، کسب و کارهایی با مدل B2B و کسب و کارهای فعال در حوزه رسانه و تولید محتوا را در اولویت خود قرار می‌دهد.

در مدل دوم کسب و کارها نیاز به نیروی حرفه‌ای و با انگیزه و جنگنده نیاز دارند. از این رو بکارگیری افراد با تجربه می‌تواند بهترین بهره‌وری را داشته باشد. یکتاونچرز با دعوت از کارآفرینان و افراد با تجربه و تبادل نظر با آنان بهترین شیوه سرمایه‌گذاری را بکار خواهد برد.

در مدل سوم نیز مجموعه یکتاونچرز کسب و کارهایی را هدف قرار داده که سازوکاری مشخص دارند و کمی بالغ شده‌اند.

صندوق سرمایه‌گذاری یکتاونچرز توسط یکتانت رونمایی شد

مزیت‌های رقابتی یکتاونچرز

مزیت‌های رقابتی یکتاونجرز در وهله اول ارزش‌های است که یکنانت می‌تواند داشته باشد. دانش انباشته‌ای در حوزه تبلیغات مازاد بر ارتباطات گسترده و منابع انسانی متخصص که در این مجموعه وجود دارند.

جالب است بدانید که تاکنون بیش از ۸۰ هزار کسب و کار از یکتانت استفاده کرده و به لحاظ سنجه‌های مختلف چه از نظر رضایت مشتری و نرخ از دست رفتن مشتری می‌بینیم، یک ظرفیت بالقوه‌ای وجود دارد که از سمت مشتری خواهد آمد و ما می‌توانیم به نیازهای مشتری پاسخ بدیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص رونمایی یکتانت از بازوی سرمایه‌گذاری خود تحت عنوان «یکتاونچرز چیست؟ لطفاً نقطه نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر