;
coinex

مدیرعامل همراه اول: با تعرفه‌ های فعلی امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات وجود ندارد!

مدیرعامل همراه اول پیرو ارسال نامه این اپراتور و جمعی دیگر از اپراتورها صراحتاً اعلام کرد با تعرفه‌ های فعلی امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات وجود ندارد.

2 روز پیش چندی از اپراتورهای همراه و ثابت ایران با امضای نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار افزایش 2 برابری (100 درصدی) تعرفه های اینترنت شدند. این اپراتورها معتقداند که بیشتر افراد کم‌بضاعت ماهانه تنها 2 گیگابایت اینترنت مصرف می‌کنند و اگر تعرفه‌ها را افزایش دهید می‌توانیم به این افراد بسته‌های رایگان ارائه دهیم.

حال در جریان همین نامه، مدیرعامل همراه اول صراحتاً اعلام کرده است که اگر تعرفه‌های اینترنت اصلاح نشوند، امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات وجود نخواهد داشت. از این صحبت اینگونه برداشت می‌شود که بهابادی و دیگر مدیران عامل اپراتورهای کشور می‌خواهند بهای گشترش خدمات و ورود به شبکه پرسرعت 5G را از مردم دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: شورای رقابت: اپراتورها باید بسته های اینترنتی متنوع‌تر با حجم بیشتر عرضه کنند

امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات با تعرفه های فعلی وحود ندارد

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول درخصوص عدم گسترش خدمات، خواستار اصلاح تعرفه اینترنت شده است.

وی در مورد افزایش نارضایتی مردم نسبت به افزایش قیمت تعرفه اینترنت گفت:

در حال حاضر ما در این وهله بین گزینه خوب و خوب‌تر در حال تصمیم‌گیری نیستیم و اگر این اتفاق نیفتد، نارضایتی‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد. عدم سرمایه‌گذاری جدید، مشکلات جدی را در این راستا به وجود آورده است. دنیا تا چند سال آینده از اینترنت 5G عبور می‌کند، در حالی که در ایران، در حال صحبت در مورد پایلوت هستیم و اپراتورها با درآمد فعلی خود، نمی‌توانند سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام دهند.

وی افزود: «مسئله‌ای که الان حائزاهمیت است تغییر در بسته‌های اینترنت است، البته نه در قیمت و تعرفه. اپراتورها تقاضا کرده‌اند تا بسته‌های جدیدی تعریف شوند و بتوانند تأییدیه رگولاتری ایران را در این مورد بگیرند. این بسته‌ها مثل بسته‌های پیشین نیستند و از زمان و حجم تفاوت دارند.»

امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات با تعرفه های فعلی وحود ندارد
امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات با تعرفه های فعلی وحود ندارد

بهابادی درخصوص مبنای اصلاح قیمت‌ها گفت:

اپراتور‌های موبایل کشور در حال حاضر با مشکلات بسیاری مواجه هستند و برای توسعه شبکه و ارائه خدمات بهتر به مشترکین، نیاز به سرمایه‌گذاری دارند. مصوبه‌ای در شورای رقابت چند هفته پیش ابلاغ شد که اپراتورها بسته‌هایی را با حجم‌های بالاتر تعریف کنند که طبیعتاً شرایط قیمت‌گذاری آنها بستگی به حجم و زمانی است که عرضه می‌کنند. بحث قیمت و تعرفه چندین سال است که مطرح و قابل توجه است. در پنج شش سال گذشته، هر کالا یا خدماتی که ارائه شد همراه با درصد بالایی از تورم بود. در حالی که حوزه ICT که جزو معدود حوزه‌هایی بود که این اتفاق در آن رخ نداد و متناسب با نرخ تورم کشور این افزایش هزینه را در ارائه خدمات نداشت. این مسئله به ظاهر خوشحال کننده است، اما نتیجه این اتفاق، عدم سرمایه‌گذاری به موقع در زمینه توسعه شبکه و عدم ارائه کیفیت بالای خدمات به مشترکین بوده است.

مدیرعامل همراه اول معتقداست که در این مورد خصوصی‌سازی انجام نگرفته و تعرفه‌ها را دولت انتخاب می‌کند.

مدیرعامل اولین اپراتور همراه کشور گفت: «اگر کسی بسته‌های موبایلی خریداری نکند، همان هزینه را بابت مصرف آزاد اینترنت کشور باید بپردازد. نکته قابل توجه این است که اپراتورهای موبایل مجاز بودند که با رعایت سقف تعرفه، بسته‌هایی با نرخ پایین‌تر به مشترکین خود ارائه دهند. دلیل منطقی این کار این بود که مشترکین مقدار قابل توجهی دیتا را در بازه زمانی خاص خریداری می‌کردند که اپراتورها در این راستا به عنوان تخفیف در نرخ مصوب می‌دادند و با نرخ پایین‌تر عرضه می‌کردند. با مشاهده بسته‌های متنوعی که در بخش فروش اپراتورها موجود است و با مقایسه حجم و قیمت و گیگابایت و زمان بسته، می‌توان به وسعت آن پی برد.»

مدیرعامل همراه اول در خصوص اعمال تغییرات و به‌روزرسانی‌ها بیان کرد:

ما در این وهله اختیاری نداریم و تنها می‌توانیم متقاضی باشیم. تصمیم نهایی از سوی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌شود و زمانی که تصمیم‌گیران به این نتیجه برسند، تغییرات لازم صورت می‌گیرد.

بهابادی توضیحاتی درخصوص تسهیلات جدیدی که از سمت اپراتورها درنظر گرفته شده گفت: «در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم، بستگی به تعرفه‌های اعلام شده و هزینه‌هایی که تحمیل می‌شود دارد. در حال حاضر درخواست اصلاح قیمت اپراتورها، شامل بسته‌های زیر دو‌ گیگ‌ نمی‌شود. همچنین مذاکراتی با دوستان در وزارت ارتباطات انجام شده که در کنار این به روزرسانی، یک‌ سری خدمات خاص به مشترکین با تصمیم وزارت ارتباطات ارائه شود و البته ما در این موقعیت، تصمیم‌گیرنده نیستیم.»

امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات با تعرفه های فعلی وحود ندارد
امکان سرمایه گذاری و گسترش خدمات با تعرفه های فعلی وحود ندارد

جدای از همه این صحبت‌ها، ما انتظاری از ارائه شبکه پرسرعت 5G توسط اپراتورها نداریم؛ زیرا همین اینترنت 4G هم که چند سالی در کشور وجود دارد و تقریباً همه بخش‌های ایران را پوشش داده است، هنوز هم کیفیت مطلوبی ندارد و فقط عدد 4 و حرف G در بالای گوشی موبایلمان قابل مشاهده است. پس می‌توان نتیجه گرفت که حتی درصورت افزایش 100 درصدی تعرفه‌ها، بازهم خدمتی درست و دقیق در ارائه مثلاً شبکه 5G از سمت اپراتورها ارائه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز معتقدید که هدف اپراتورها از درخواست افزایش 100 درصدی تعرفه‌ها، فقط سودآوری بیشتر است؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر