;
coinex

ماده مخدر زامبی هنوز وارد ایران نشده است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا ضمن معرفی ماده مخدر زامبی اعلام کرد که این ماده مخدر هنوز به ایران نرسیده است. زامبی خطرناک‌ترین ماده مخدر در جهان است.

حتماً تاکنون نام مواد مخدر زامبی را شنیده‌اید؛ این ماده مخدر که به عنوان خطرناک‌ترین ماده مخدر جهان شناخته شده، از مدتها پیش که مصرف آن افزایش یافته مدام قربانی می‌گیرد. البته برخی کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا بیشترین آمار مصرف این مخدر وحشتناک را به خود اختصاص داده و این خطر برای دیگر کشورها دیگر نیز وجود دارد. خوشبخانه زامبی هنوز به کشور ما داخل نشده و هیچ‌جا دیده نشده که کسی از شهروندان از زامبی یا بهتر بگوییم «زایلازین» استفاده کند. اگرچه ممکن است در صورت مهار ننکردن آن، دیر یا زود پای این مخدر به ایران نیز باز شود.

بیشتر بخوانید: مصرف مخدر زامبی در آمریکا 16 برابر شده است

ماده مخدر زامبی فعلاً گریبان ایرانیان را نگرفته است

سردار ایرج کاکاوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا گفت: «مواد مخدر زامبی خطرناک‌ترین نوع ماده مخدر جهان است که در کشورهای اروپایی و آمریکا رواج پیدا کرده و خوشبختانه فعلاً وارد ایران نشده است.»

وی افزود:

البته قاچاقچیان مواد مخدر با شیوه‌های مختلف و شگرد نام‌گذاری عجیب مواد مخدر سعی دارند تاجوانان را فریب دهند و آنها را برای استفاده از مواد مخدر وسوسه کنند.

ماده مخدر زامبی فعلاً گریبان ایرانیان را نگرفته است

سردار کاکاوند بیان کرد ضمن هشدار به جوانان و نوجوانان در مورد اعتیادآور بودن هر ماده مخدر، بیان کرد: «نام‌های عجیب و غریب مانند «ماشروم» و غیره نمی‌تواند مجوزی برای عدم وابستگی به اعتیاد به این مواد مخدر باشد.»

مواد مخدر زامبی، حالت خمیده و بی‌حالی به مصرف‌کننده می‌دهد و بدن این افراد دچار زخم‌های عمیق و وحشتناکی می‌شود. به مخدر زامبی در نام علمی «زایلازین» یا «ترانک» گفته می‌شود.

این مخدر در آمریکا به مرگبارترین تهدید شناخته شده و در ایالات‌های این کشور قربانی می‌گیرد.

در سالهای 2020 تا 2021 مصرف بیش از حد زایلازین در جنوب آمریکا تا 1127 درصد افزایش یافت و میزان مرگ و میر از 116 مورد به 1500 مورد رسید. آمار مرگ و میر در غرب آمریکا به 750 درصد، غرب میانه 516 مورد و شمال شرق این کشور به 103 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ماده مخدر زامبی و عدم ورود آن به ایران چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر