;
coinex

آموزش استعلام دهک‌ بندی یارانه با کد ملی

حالا که مسئله  پرداخت یارانه و طرح جدید آن داغ است، بهتر است روش‌های استعلام دهک‌ بندی یارانه را نیز بدانیم. چندوقتی می‌شود که بر روی موضوع رویه پرداخت یارانه و دهک‌بندی افراد بحث می‌شود. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در طرح جدید پرداخت یارانه‌ها، خانوارهایی که مشمول دریافت یارانه می‌شود به 10 قسمت تبدیل شده‌اند.

مطابق گزارش‌هایی که در منابع معتبر منتشر شده، اطلاعات درآمدی و دارایی افراد یک خانواده در تعیین دهک آن خانوار نقش دارد.

بیشتر بخوانید: آزمون وسع ؛ مقیاسی برای دریافت یارانه افراد

برای استعلام دهک‌ بندی یارانه می‌توانید به چند روش عمل کنید که به شرح زیر است:

  1. می‌توانید https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کرده و پس از وارد کردن کدملی سرپرست خانوار و شماره تلفن‌ همراه خود را کنید؛ سپس دکمه‌ جستجو را را بزنید. در صورت درست بودن اطلاعات، می‌توانید دهک‌بندی که در آن قرار دارید را مشاهده خواهید کرد.
  2. در روش دوم می‌توانید کد دستوری *438574# را در تلفن‌همراه شماره‌گیری کنید. سپس کدملی سرپرست خانوار را وارد کنید. در صورت درستی اطلاعات، دهک‌بندی‌تان قابل مشاهده خواهد بود.
  3. سومین راه تلفن گویا است. شما با شماره‌گیری 09200006369 می‌توانید از دهک‌بندی خود مطلع شوید. با شماره‌ی مذکور تماس بگیرید؛ سپس کد‌ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی وارد کنید؛ در صورت صحیح بودن اطلاعاتتان می‌توانید از دهکی در آن قرار دارید مطلع شوید.

استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی: نکات اساسی

برای انجام استعلام دهک بندی یارانه، شما نیاز به داشتن کد ملی سرپرست خانوار دارید. در صورتی که کد ملی سرپرست خانوار در دسترس نباشد، از کد ملی یکی از اعضای خانوار می‌توانید استفاده کنید. در صورت صحت اطلاعات، دهک بندی یارانه شما نمایش داده می‌شود؛ اما اگر اطلاعات نادرست باشند، پیامی نشان داده می‌شود که به عدم موفقیت در استعلام اشاره دارد.

استعلام دهک‌ بندی یارانه
استعلام دهک‌ بندی یارانه

استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی: مزایا

استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی از مزایای گوناگونی برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

1. **آگاهی از درآمد خانوار:** این استعلام به شما امکان می‌دهد تا با دقت از درآمد خانوار خود مطلع شوید.

2. **تضمین دریافت یارانه:** با اجرای استعلام دهک بندی یارانه، اطمینان حاصل کنید که یارانه شما به حالت قطع نرفته است.

3. **امکان اعتراض به دهک بندی یارانه:** در صورت عدم رضایت از دهک بندی یارانه، می‌توانید اعتراض کنید. برای این منظور، از یکی از روش‌های زیر استفاده نمایید:

اعتراض از طریق سامانه حمایت: به [https://hemayat.mcls.gov.ir/](https://hemayat.mcls.gov.ir/) مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن همراه، بر روی دکمه “اعتراض” کلیک کنید. سپس دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

اعتراض از طریق کد دستوری: با شماره‌گیری #کد ملی۴۳۸۵۷۵* در تلفن همراه، کد ملی سرپرست خانوار را وارد کرده و دلایل اعتراض را توضیح دهید.

اعتراض از طریق تلفن گویا: با تماس به شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹، کد ملی سرپرست خانوار را به صورت عددی اعلام کرده و دلایل اعتراض خود را توضیح دهید.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی روش‌های استعلام دهک‌ بندی یارانه چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر