;
coinex

افزایش سرعت اینترنت در راه است؛ شروط رگولاتوری ایران پذیرفته شد

خبر رسیده است که اپراتورهای ایران، شروط رگولاتوری کشور را برای افزایش تعرفه اینترنت پذیرفته‌اند. با این کار در اینده شاهد افزایش سرعت اینترنت خواهیم بود؛ اما به بهانه افزایش قیمت اینترنت.

اپرانورهای ایران از ماه‌ها پیش مکرراً درخواست افزایش تعرفه اینترنت را به رگولاتوری ایران برده و خواستار افزایش بهای اینترنت شدند. چندی پیش این اپراتورها نامه‌ای را به رئیس جمهوری نوشته و امضا کردند که در آن تقاضای افزایش 100 درصدی قیمت اینترنت و تعرفه را کرده بودند.

رگولاتوری ایران نیز شروطی را برای پذیرفتن درخواست اپراتورها به آنها ابلاغ کرد که یکی از آن شروط افزایش سرعت اینترنت بود؛ حال طبق جدیدترین اخبار، اپراتورهای ثابت و همراه ایران شروط رگولاتوری را پذیرفته و احتمالاً به زودی تعرفه اینترنت افزایش خواهد یافت. جزئیات خبر را در ادامه نوشته بخوانید.

بیشتر بخوانید: اولین ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای در ایران مشخص شد

افزایش سرعت اینترنت به بهانه افزایش تعرفه اینترنت!

اپراتورها در این نامه عدم تناسب توسعه زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای پشتیبانی از اقتصاد دیجیتال، عدم تناسب افزایش تعرفه با افزایش هزینه‌های نگهداری و توسعه شبکه در سنوات گذشته، کاهش شدید قدرت سرمایه‌گذاری اپراتورها، افزایش نرخ ارز در سالیان گذشته، نبود منابع مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید مانند اینترنت نسل پنجم و… را از مهمترین دلایل خود برای درخواست این افزایش 2 برابری تعرفه اینترنت عنوان کرده‌اند.

افزایش سرعت اینترنت به بهانه افزایش تعرفه اینترنت!

وزیر ارتباطات نیز ضمن مخالفت خود با افزایش تعرفه‌ها، اعلام کرد که اپراتورها باید شرایط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر افزایش شاخص‌های بهبود کیفیت را بپذیرند.

حال پیگیری‌های جدید نشان می‌دهد که اپراتورهای کشور، شرایط رگولاتوری را پذیرفته‌اند. 3 شرط اصلی رگولاتوری ایران برایث افزایش تعرفه اینترنت عبارتنداز:

  1. افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳
  2. افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳
  3. افزایش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت در 6 ماه آینده

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد که قبول شرایط رگولاتوری ایران، قیمت اینترنت افزایش شدیدی به خود خواهد دید. نظر شما در این خصوص چیست؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر