;
coinex

نسل آینده دوربین های سامسونگ اجسام نامرئی را مرئی می‌کند

به گزارشی تازه، نسل آینده دوربین های سامسونگ دارای قابلیت جذابی خواهند بود که می‌توانند قادر به دیدن اجسام نامرئی باشند و آن را به تصویر بکشند.

Business Korea اعلام کرده است که سامسونگ در حال کار برای گنجاندن قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری در حسگرهای دوربین خود است. به نظر می‌رسد که این اقدام می‌تواند به ارائه ویژگی‌های جدید و بی‌نظیری منجر شود. به طور خاص، سامسونگ به دنبال ارائه حسگرهای تصویری است که تا سال 2027 قادر به ثبت جزئیات نامرئی باشند. منبع خبر از جزئیات نامرئی مورد ثبت حسگرهای دوربین سامسونگ صحبتی نکرده است، اما یک ایده مبهم از آنچه که باید بر اساس گوشی‌های هوشمند قبلی انتظار داشته باشیم، وجود دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نسل آینده دوربین های سامسونگ

تا کنون تلفن هوشمندی با دوربین‌های حرارتی FLIR مشاهده کرده‌ایم که قادر به ثبت انرژی حرارتی هستند. همچنین برندهایی مانند هواوی حسگری مجزا ارائه کرده‌اند که همراه با دوربین معمولی ثبت عکس‌های فلورسنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین اگر سامسونگ قادر به به دست آوردن اطلاعات نامرئی مانند این با استفاده از یک حسگر دوربین عمومی باشد، به قابلیت بزرگی دست پیدا خوهد کرد. تلفن هوشمند OnePlus 8 Pro سال 2020 نیز دارای یک دوربین فیلتر رنگی بود که به طور تصادفی دید رادیوگرافی محدودی فراهم کرده و به کاربران امکان می‌داد تا از این طریق برخی از اجسام را ببینند. البته امیدواریم سامسونگ رویه خود را برای توسعه این قابلیت جدید پیش بگیرد.

نسل آینده دوربین های سامسونگ

Business Korea همچنین مشخص نکرده که آیا این تکنولوژی در ابتدا برای حسگرهای دوربین تلفن همراه است یا خیر. بنابراین احتمالاً این حسگرهای دوربین آینده بر روی بخش‌های دیگری مانند خودرو، پزشکی و صنعتی نیز قابل استفاده باشند.

این منبع همچنین اضافه می‌کند که سامسونگ نیز برنامه ریزی کرده است که به توسعه حسگرهای «انسانی» که بتوانند حس بینایی انسان را تقلید کنند، می‌پردازد . با توجه به اظهارات گذشته شرکت در این زمینه، به نظر می‌رسد که این هدف به حسگرهای انسانی به طور کلی اشاره دارد و نه به حسگرهای دوربین انسانی. با این حال، سامسونگ پیشتر بر آزمایش حسگرهای دوربین با وضوح چشم انسان (500 تا 600 مگاپیکسل) علاقه مند بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسل آینده دوربین های سامسونگ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: AndroidAuthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر