;
coinex

اینترنت ما فیلترنت است، بخش‌های مدیریتی کشور درک درستی از میزان فشار روی مردم ندارند

افزایش قیمت بسته های اینترنتی علاوه بر مردم انتقاد نمایندگان را هم برانگیخته؛ نماینده مجلس در این باره می‌گوید: «اینترنت را ۳۰ درصد گران کردند اما افزایش حقوق‌ها ۱۸ درصد است.»

طی چند روز گذشته قیمت بسته های اینترنتی افزایش داشته‌اند گرچه گفته شده بود که این افزایش قیمت نهایتا 30 درصدی خواهد بود اما تعرفه بسته‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند. جالب اینجاست که این افزایش قیمت با مجوز سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) انجام شد. همین موضوع علاوه بر مردم موجب نارضایتی نمایندگان هم شده است.

رحیمی جهان‌آبادی: «مردم یک هزینه سنگین بابت فیلترشکن و یک پول سنگین بابت سرعت پایین اینترنت می‌دهند. اینترنت کند و فیلتر شده و در واقع فیلترنت است.»

بیشتر بخوانید: بسته های اینترنتی که بیش از 34 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، حذف خواهند شد

نماینده مرودشت هم در مجلس نسبت به افزایش قیمت بسته های اینترنتی از سوی دولت انتقاد کرد و گفت: «یکی از وعده‌هایی که آقای رئیس‌جمهور در زمان انتخابات داشتند این بود که برای اقشار کم درآمد یا ضعیف جامعه اینترنت را رایگان می‌کنند، اما به نظر می‌رسد امروز اینترنت را با این افزایش قیمتی که به وجود آمده است، حذف کرده‌اند.»

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده شهر رشت در مجلس، نیز امروز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است: «در حوزه گرانی‌ها به نظرم با یک درک نادرست از شرایط مواجه هستیم، یعنی بعضی از بخش‌های مدیریتی کشور درک درستی از اینکه تا چه میزان روی مردم فشار و بار اقتصادی زیاد است، ندارند.»

نماینده شهر رشت معتقد است در این زمان که مردم از اینترنت استفاده زیادی دارند افزایش تعرفه اینترنت موجب نارضایتی مردم خواهد شد. او می‌گوید: «مردم به‌خاطر روابط اجتماعی، اطلاع‌رسانی و حوزه‌های کاری با اینترنت سروکار دارند و این فضا بخشی از زندگی مردم شده است. اینکه بیایند در این بخش یک افزایش ۳۰ درصدی بدون حساب و کتاب انجام دهند و اپراتورها اقدام کنند و نظارتی نباشد، درست نیست و این اتفاق ایجاد نارضایتی می‌کنند.»

رحیمی جهان‌آبادی از اقدام دولت ابراز نارضایتی کرد و بیان کرد : «در‌حالی‌که دولت برای افزایش حقوق‌ها مقاومت می‌کند، ۳۰ درصد و بیشتر از ۳۰ درصد اینترنت را افزایش داده و خدمات به همین نسبت رشد نکرده است.»

رحیمی جهان‌آبادی وضعیت اینترنت را طوری می‌داند که حتی نام اینترنت روی آن نمی‌گذارد: «مردم الان یک هزینه سنگین را بابت فیلترشکن می‌دهند. یک پول سنگین را بابت سرعت پایین می‌دهند و فکر می‌کنم رتبه ما در سرعت بالاتر از ۱۵۰ است، اینترنت ما کند و فیلتر شده و در واقع فیلترنت است.»

نماینده مردم رشت افزایش قیمت بسته های اینترنتی را اصلا کار درستی نمی‌داند و اعلام کرد که : «من فکر می‌کنم یک مقداری نیاز به تأمل بیشتری دارد و اینکه بخش‌هایی که می‌خواهند این تصمیمات را بگیرند، دید کلان و وسیعی‌تر داشته باشند به نظر من به نفع کشور است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی افزایش قیمت بسته های اینترنتی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر