;
coinex

نحوه محاسبه قیمت جدید بسته های اینترنتی چگونه بوده است؟

یکی از مسئولین رگولاتوری ایران، درباره نحوه محاسبه قیمت جدید بسته های اینترنتی توضیح داد که مبنای افزایش تعرفه، براساس هزینه مورد نیاز توسعه شبکه است.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اشاره به اینکه مبنای افزایش تعرفه اینترنت براساس مقدار نیاز اپراتورها به توسعه شبکه گذاشته شده است گفت، نحوه محاسبه قیمت جدید بسته های اینترنتی براساس میزان نرخ تورم است. ضمناً همانطور که پیش‌تر مسئولین وزارت ارتباطات معین کردند، هیچ بسته اینترنتی نباید بیشتر از 34 درصد افزایش یابد؛ در غیر این صورت اپراتور تخلف کرده است.

بیشتر بخوانید: گرانی بسته های اینترنت به ترافیک داخلی نمی‌رسد؛ قول وزیر ارتباطات به مردم

محاسبه قیمت جدید بسته های اینترنتی چگونه است؟

مهدی روحانی‌نژاد، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مبنای درصد افزایش تعرفه اینترنت اظهار کرد: «بررسی‌های مختلفی از این جهت که اپراتورها چقدر هزینه برای توسعه شبکه خود نیاز دارند انجام شد.»

وی افزود:

همچنین اپراتورها متناسب با درآمدی که دارند چه میزان افزایش می‌توانند هزینه را پوشش دهند. در کنار موارد گفته نرخ تورم برای ما بسیار مهم بود تا آن چیزی که مصوب می‌شود نزدیک به نرخ تورم باشد.

محاسبه قیمت جدید بسته های اینترنتی چگونه است؟

روحانی‌نژاد تأکید کرد: «طبیعتاً کمتر از نرخ تورم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هزینه اپراتورها باشد به همین دلیل افزایش تعرفه ۳۴ درصد است.»

تعرفه‌های اینترنت پس از 6 سال و به دلیل درخواست اپراتورهای همراه و ثابت و پذیرفتن شروط سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۳۴ درصد افزایش یافت.

مسئولان از جمله عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره تأکید کردند که هیچ بسته اینترنتی از سوی اپراتورهای تلفن همراه نباید بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته باشند، در غیر این صورت غیر قانونی خواهد و شهروندان برای گزارش این امر می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند.

البته نخست دیدیم که همراه اول قیمت یک بسته خود را تا 165 درصد و ایرانسل نیز تا 111 درصد افزایش دادند. اینکه چطور این دو اپراتور بزرگ چنین افزایش قیمتی را اعمال کردند و از طرف وزارت ارتباطات و رگولاتوری ایران توبیخ نشدند، موضوعی است که هنوز تعجب‌آور به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص نحوه محاسبه قیمت بسته‌های اینترنتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر