;
coinex

هدبندی با توانایی جلوگیری از دندان قروچه ؛ عدم نیاز به تزریق بوتاکس

دانشمندان انگلیسی توانستند هدبندی بسازند که توانایی بالایی در جلوگیری از دندان قروچه از خود نشان داده است. با این گجت دیگر نیازی به تزریق بوتاکس و دیگر روش‌ها نیست.

با همکاری بین استارتاپ پزشکی JawSense و دانشمندان دانشگاه ناتینگهام ترنت، گجتی هوشمند که یک نوع هدبند است، با هدف جلوگیری از دندان قروچه تولید شد. این هدبند هوشمند نیاز به روش‌ هایی برای درمان دندان قروچه مانند تزریق بوتاکس و گاردهای داندان را از بین می‌برد. ضمناً بهتر است بدانید که اگرچه دلیل مشخصی برای دندان قروچه برخی افراد پیدا نشده، اما مشخصاً این امر به دلیل اضطراب و استرس رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز راهی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان

جلوگیری از دندان قروچه با هدبند سلامتی مخصوص

دندان قروچه به درد در صورت، گردن و شانه، شکستن یا ساییدگی دندان‌ها، سردرد، گوش درد و اختلال در خواب منجر می‌شود. در برخی موارد دندان قروچه کردن ممکن است به وضعیتی منجر شود که اختلال گیج‌گاهی فکی (temporomandibular disorder) نام گرفته و علاوه بر ایجاد درد روی حرکت فک تاثیر می‌گذارد.

رایج‌ترین درمان‌ها برای دندان قروچه شامل گاردهای دندان یا تزریق بوتاکس است اما این اقدامات به جای متوقف کردن این رفتاری غیرارادی، بیشتر روی فک و دندان تاثیر می‌گذارد. محققان امیدوارند هدبند هوشمند توسعه یافته بتواند با کمک حسگر خود به طور دقیق دندان قروچه را ردیابی و ارتعاش ملایمی تولید کند. همین روند به آگاهی از رفتار منجر می‌شود و در نتیجه ماهیچه‌های فک آرام خواهند شد.

جلوگیری از دندان قروچه با هدبند سلامتی مخصوص

پیش‌بینی می‌شود این هدبند به افراد کمک کند تا به تدریج آرام کردن فک را بیاموزند و دندان قروچه را متوقف کنند.

محققان مدعی هستند این نخستین گجت پوشیدنی توسعه‌یافته در انگلیس برای دندان قروچه است که از بازخورد زیستی استفاده می‌کند. بازخورد زیستی تکنیکی است که به افراد آموزش می‌دهد با کنترل فرایندهایی خاص در بدن که به طور غیرارادی اتفاق می‌افتند، سلامت‌شان را ارتقا دهند.

بیشتر بخوانید:

آیا شما تاکنون دچار دندان قروچه شده‌اید؟ فرک می‌کنید علت اصلی این اختلال چیست؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر