;
coinex

همکاری آسترازنکا با شرکت هوش مصنوعی Absci برای درمان سرطان

آسترانزنکا که یک شرکت انگلیسی_سوئدی است، قراردادی به ارزش 247 میلیون دلار با یک شرکت بیولوژیکی هوش مصنوعی آمریکایی به نام Absci با هدف طراحی آتتی بادی‌ برای درمان سرطان امضا کرده‌اند. البته هنوز مشخص نیست که این دو شرکت قرار است برای درمان چه نوع سرطانی با یکدیگر همکاری کنند.

Absci شرکتی است که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند تا داروهای بهینه شده را براساس نزدیکی به هدف، ایمنی، قابلیت تولید و ویژگی‌های دیگر طراحی کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


درمان سرطان به کمک هوش مصنوعی

اولین گزارش این معامله توسط فایننشال تایمز منتشر شد. این گزارش حاوی اطلاعاتی است که نشان‌ می‌دهند این معامله شامل سرمایه‌گذاری اولیه در شرکت Absci، اختصاص بودجه برای تحقیق و توسعه و حق امتیاز فروش محصولات می‌شود. گزارش‌های دیگر نیز این خبر را پوشش داده‌اند، اما تاکنون شرکت آسترازنکا به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

«شان مک‌کلین» اظهار می‌کند که شرکت Absci به مشارکت نزدیک با آسترازنکا مفتخر است و از هوش مصنوعی برای ارائه درمان‌های جدید برای بیماران سرطانی استفاده می‌کند.

درمان سرطان به کمک هوش مصنوعی
درمان سرطان به کمک هوش مصنوعی

شرکت چندملیتی آسترازنکا که به خاطر تولید واکسن کرونا شناخته می‌شود، یک شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی بوده که دفتر مرکزی آن در پردیس پزشکی دانشگاه کمبریج واقع شده است.

از دسامبر 2020، آسترازنکا به مراحل کارآزمایی بالینی برای تولید واکسن کووید 19 پرداخت و در تاریخ 30 دسامبر 2020 این واکسن برای استفاده در برنامه واکسیناسیون بریتانیا تأیید شد. واکسیناسیون کرونا با تزریق واکسن به برایان پینکر ۸۲ ساله، از تاریخ 4 ژانویه 2021، در بریتانیا آغاز شد.

البته شرکت مدرنا، یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا نیز در ماه سپتامبر به یک قرارداد ارزشمند با شرکت آلمانی Immatics دست یافت. این قرارداد به ارزش تقریبی 1.7 میلیارد دلار  به منظور تولید واکسن و درمان‌های سرطان به‌وسیله فناوری گیرنده سلول‌های T برای هدف قراردن پروتئین‌های مرتبط با سرطان منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی درمان سرطان به کمک هوش مصنوعی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر