coinex
راهنمای خرید تکراتو

کمبود ویتامین E احتمال کم‌بینایی را افزایش می‌دهد

به تازگی مشخص شده کمبود ویتامین E احتمال کم بینایی را افزایش می‌دهد. همچین این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد که در جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، سرطان نیز تاثیر گذار است.به تازگی مشخص شده که کمبود ویتامین E احتمال کم‌بینایی را افزایش می‌دهد. همچین مشخص شده که این ویتامین در باروری و سلامت خون، مغز و پوست نیز نقش مهمی دارد. خطرات کمبود ویتامین ای تنها به کاهش بینایی ختم نمی شود این ویتامین سرشار از انتی اکسیدان است که از سلول‌ها در برابر اثرات رادیکال‌های آزاد حفاظت می‌کنند در نتیجه به جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی، سرطان و دیگر بیماری‌ها هم تاثیر گذار است.به علاوه کمبود این ویتامین باعث درد عصب (نوروپاتی) میشود.

بیشتر بخوانید: چرا رنگ ادرار زرد است

از جمله مواد غذایی که سرشار از ویتامین E هستند می‌توان به گوشت، لبنیات، سبزی‌های برگدار و غلات غنی اشاره کرد همچین این ویتامین به شکل مکمل خوراکی و کپسول یا قطره نیز در دسترس قرار دارد. اما مقدار مصرف ویتامین E برای بزرگسالان تنها ۱۵ میلی‌گرم در روز توصیه شده است. در ادامه به توضیح کامل عوارض کمبود ویتامین E می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین عوارض کمبود ویتامین E نقص در سیستم عصبی مرکزی بوده چون همانطور که گفته شد این ویتامین سرشار از آنتی اکسیدان است که کمبود آن منجر به استرس اکسیداتیو می‌شود و در نتیجه ضعف عضلانی را به همراه دارد. کمبود این ویتامین سیستم ایمنی را تضعیف کرده که این موضوع سالمندان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

از دیگر عوارض کمبود ویتامین ای می‌توان به ناهماهنگی در راه رفتن اشاره کرد. کمبود این ویتامین باعث تجزیه نورون‌های پورکینژ می‌شود و به توانایی آنها در انتقال سینگال لطمه می‌زند. همچین کمبود این ویتامین  باعث آسیب به رشته‌های عصبی و مانع آنها برای انتقال صحیح سیگنال‌ها توسط اعصاب می شود که با حسی شبیه بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن همراه است.

اما یکی از  مهم‌ترین عوارض کمبود ویتامین E کاهش بینایی است. کمبود این ویتامین گیرنده‌های نور در شبکیه و سایر سلول‌های چشم را ضعیف کرده و در نهایت باعث از بین رفتن بینایی می‌شود.

پروستات، عفونت‌های ادراری یا حتی سرطان مثانه یا کلیه مرتبط باشد. برخی اختلالات کبدی نیز ممکن است باعث تغییر رنگ ادرار به قرمز شود. ادرار قهوه‌ای هم می‌تواند نشان‌دهنده برخی از اختلالات کبدی باشد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی کمبود ویتامین E چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر