;
coinex

هشدار برخورد سیارک ۵۴ میلیون تنی به زمین ؛ ناسا واکنش نشان داد

یک رسانه انگلیسی هشداری با مضمون برخورد سیارک ۵۴ میلیون تنی به زمین صادر کرد که در اثر آن بخشی از زمین به طور کلی از بین خواهد رفت.

چندی پیش یک رسانه انگلیسی گفته بود در صورت برخورد سیارک ۵۴ میلیون تنی به زمین در سال 2024 بخش بزرگی از زمین کاملاً از بین خواهد رفت. ابن نظریه به خودی خود می‌تواند یک هشدار نگران‌کننده باشد. اما سازمان فضایی ناسا ادعای این رسانه را اشتباه خطاب کرده و می‌گوید که این سیارک در سال 2024 به زمین برخورد نخواهد کرد. لازم به ذکر است که این سیارک 300 متر طول دارد و ابتدا در سال 2007 شناسایی شده بود.

بیشتر بخوانید: کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین توسط قوی ترین تلسکوپ جهان [+ویدئو]

هشدار برخورد سیارک ۵۴ میلیون تنی به زمین

نیویورک پست در مطلبی نوشت: «سازمان فضایی آمریکا (NASA) این خبر خوب را پس از آن منتشر کرد که یک رسانه انگلیسی با انتشار گزارشی ادعا کرده بود که احتمال برخورد سیارک FT۳‌ به زمین در روز سوم ماه مارس، یک در ۱۰ میلیون و همچنین احتمال برخوردش با زمین در روز ۵ اکتبر یک در ۱۱.۵ میلیون است.»

این سیارک ۳۰۰ متری اولین بار در سال ۲۰۰۷ رصد و سپس از میدان دید تلسکوپ‌های ستاره‌شناسان پنهان شد اما دانشمندان همچنان قادر بودند با جمع‌آوری داده‌های لازم محاسبه کنند که خطر ۸۹ برخورد بالقوه با زمین در سال جاری (میلادی) وجود دارد.

با نزدیک شدن تاریخ برخوردهای احتمالی، مقامات ناسا در یک بیانیه تصریح کردند که هیچ تهدید شناخته‌ شده‌ای برای برخورد سیارک به زمین در هیچ تاریخی در یک قرن آینده وجود ندارد.

هشدار برخورد سیارک ۵۴ میلیون تنی به زمین

در این بیانیه تاکید شده است:

ناسا و شریکانش با دقت آسمان را برای یافتن، ردگیری و طبقه‌بندی سیارک‌ها و اجرام نزدیک زمین (NEOs) رصد می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر تکلیف سیارک یا صخره فضایی FT۳ همچنان نامعلوم است که این خبر خوبی است زیرا اگر در حال حاضر در حال حرکت به سمت زمین بود، ناسا از آن آگاه می‌شد.

این بیانیه می‌افزاید: «یک نکته مهم در اینجا این است که دانشمندان علوم فضایی و سیارات، سیارک‌هایی را که به فاصله ۳۰ میلیون مایلی زمین برسند، به عنوان حرکت نزدیک زمین تعریف می کنند.»

این سیارک گمشده بسیار کوچکتر از سیارک ۱۰ مایلی Chicxulub‌ است که گمان می رود با برخورد به زمین در ۶۶ میلیون سال پیش موجب نابودی دایناسورها شده است. سیارک گمشده با این حال آنقدر بزرگ است که در صورت برخورد به زمین می تواند نابودی منطقه‌ای به بار بیاورد.

از سوی دیگر بنا بر داده‌های سازمان ناسا، احتمال یک در ۲۷۰۰ وجود دارد که یک سیارک کوچک نزدیک زمین موسوم به Bennu در سال ۲۱۸۲ به زمین برخورد کند.

ناسا در سال ۲۰۲۲ با موفقیت اقدام به اصابت یک فضاپیما به یک سیارک با سرعت ۱۵ هزار مایل در ساعت کرد که این آزمایشی برای منحرف کردن سیارک‌های واقع در مسیر برخورد به زمین در آینده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ ممکن است این سیارک عظیم‌الجثه به زمین برخورد کند؟ لطفاً نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر