;
coinex

کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین توسط قوی ترین تلسکوپ جهان [+ویدئو]

قوی‌ترین تلسکوپ جهان موفق به کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین شده است که می‌تواند برای ساکنین زمین خطرآفرین باشد. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین توسط تلسکوپ «چشم آسمان» که گفته می‌شود برای ساکنین کره زمین خطرناک است. تلسکوپ میدان وسیع WFST که در چین ساخته شده، هم‌اکنون عنوان قوی‌ترین تلسکوپ جهان را یدک می‌کشد. هدف از ساخت این تلسکوپ رصد اجرام منظومه شمسی و دیگر وقایع نجومی است. حال چشم آسمان دو سیارک جدید یافته که یکی از آنها خطرآفرین است و دیگری بدون خطر.

بیشتر بخوانید: شکل‌گیری سیاره های سنگی در اثر تشعشع شدید

کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین

تلسکوپ WFST ملقب به چشم آسمان به تازگی دو سیارک در نزدیکی زمین کشف کرده که گفته می‌شود یکی از آنها برای ساکنان زمین خطرناک است. نام این دو سیاره WX1 2023 و WB2 2023 است.

تلسکوپ چشم آسمان مجهز به آینه‌ای به قطر 2.5 متر و دوربین اولترا واید است که به همین دلیل به آن تلسکوپ میدان وسیع گفته می‌شود. هدف از ساخت این تلسکوپ بزرگ رصد اجرام منظومه شمسی و دیگر وقایع نجومی است.

سیارکی که برای زمین حطرناک است، سیارک WX1 نام دارد که حدوداً قطری برابر با 170 متر دارد و فاصله آن با زمین ۰.۰۴۱۶ واحد نجومی است.

کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین

این سیارک 319 لئونا نامیده شده و یکی از اجرام کمربند سیارکی که مشتری و مریخ به دور خورشید می‌چرخد.

سیارک 319 لئونا در 12 دسامبر هنگام عبور از مقابل ستاره درخشان بتلژوز روی سیاره زمین سایه انداخت. اما برای مشاهده محوشدن‌ این غول قرمز باید در نزدیکی مرکز مسیر سایه باریک بایستید.

مسیر سایه از مرکز مکزیک شروع می‌شود و به‌سمت شرق در جنوب فلوریدا، اقیانوس اطلس، جنوب اروپا و اوراسیا امتداد می‌یابد.

کشف سیارکی خطرناک در نزدیکی زمین

درخشندگی آن طی غیبت بسیار نادرش، یعنی زمانی که برای چند ثانیه توسط یکی از سیارک‌های کمربند اصلی به قطر تقریبی 60 کیلومتر دچار گرفتگی شد، به‌طرز محسوسی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص وجود یک سیارک خطرناک در نزدیکی زمین چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر