;
coinex

تحقیق درباره تجاوز جنسی در متاورس ؛ پلیس بریتانیا بررسی می کند

پلیس بریتانیا برای بررسی پرونده تجاوز جنسی در متاورس تحقیقات خود را آغاز کرد. این پرونده درخصوص دختری 16 ساله است که اولین قربانی دنیای مجازی متاورس لقب گرفته است.

روزنامه دیلی میل در گزارشی اعلام کرد که پلیس بریتانیا تحقیقات خود در ارتباط با موضوع اولین تجاوز جنسی در متاورس را آغاز کرده است. طبق گزارش این روزنامه، این دختر 16 ساله هنگام بازی در متاورس مورد تجاوز چند مرد بزرگسال قرار می‌گیرد. البته به اشتباه تعبیر نکنید؛ اساس این خبر بر این است که در دنیای مجازی متاورس، فرد تصویر سه‌بعدی خود را بوسیله هدست‌های واقعیت مجازی می‌بیند و در حقیقت چنین تلقی می‌شود که خود فرد در آن مکان حضور دارد. می‌توان گفت که متاورس در دنیای مجازی انقلابی ایجاد کرد اما کسی تصورش را هم نمی‌کرد که روزی تجاوزی در دنیای محازی بوجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: بهترین ارزهای متاورس کدامند؛ معرفی موفق‌ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

پرونده تجاوز جنسی در متاورس مورد بررسی قرار می‌گیرد

موضوع پرونده اولین تجاوز در دنیای سه بعدی متاورس روز چهارشتبه توسط روزنامه دیلی میل منتشر شد و گفت که دختری 16 ساله شاکی این پرونده است. گفته شده که این دختر وقتی که مشغول انجام یک بازی همه‌جانبه در متاورس با هدست ماقعیت مجازی (VR) بوده، مورد تجاوز جنسی گروهی از مردان بزرگسال قرار ‌گرفته است. البته در حقیقت آواتار این دختر مورد تجاوز قرار گرفته است.

پلیس نیز به این روزنامه گفته است که اگرچه دختر از لحاظ جسمی صدمه‌ای ندیده اما این اتفاق ممکن است ضربه‌ای به وی وارد کند گویا که در دنیای واقعی این عمل صورت گرفته است. به عبارت دیگر این دختر از لحاظ روحی آسیب دیده است و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

پرونده تجاوز جنسی در متاورس مورد بررسی قرار می‌گیرد

دیلی میل به نقل از یک افسر ارشد که با این پرونده آشناست نوشته است: «تاثیر عاطفی و روانی روی قربانی وجود دارد که طولانی‌تر از هر آسیب فزیکی است.»

با این حال، نگرانی‌هایی برای مقامات بریتانیا ایجاد شده که تحت قوانین موجود، تجاوز جنسی به عنوان لمس فیزیکی به روش جنسی بدون رضایت تعریف می‌کند، این موضوع ممکن است پیگرد قانونی این پرونده را غیرممکن کند.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه کشور بریتانیا نیز از تحقیقات در پیوند به تجاوز در پلتفرم‌های دنیای مجازی متاورس دفاع کرده است. او در این مورد گفته است:

«ما در اینجا در مورد یک کودک صحبت می‌کنیم. کودکی که آسیب‌های جنسی را پشت سر گذاشته است.»

کلورلی همچنین استدلال کرد که فردی که مایل به تجاوز به آواتار یک کودک در یک بازی ویدیویی است، ممکن است کسی باشد که می‌تواند کارهای وحشتناکی در حوزه فیزیکی انجام دهد.

چندین گزارش از جنایات جنسی مجازی در Horizon Worlds وجود دارد – یک بازی واقعیت مجازی رایگان که توسط شرکت مادر فیس‌بوک (متا ) اداره می‌شود.

یک بازپرس ارشد پلیس به روزنانه میل گفته است که متاورس با جرایم جنسی آنلاین و انواع دیگر جرایم، از جمله دزدی مجازی مملو شده است، اما تاکنون هیچ پیگرد قانونی در بریتانیا انجام نشده است.

شرکت متا، مالک و سازنده متاورس، تاکنون چندین بار از باب متاورس مورد گزش قرار گرفته است. البته بیشتر این گزش‌ها به بحث مالی برمی‌گردد چرا که متاورس مدت زیادی کم فروغ بود و متا و مارک زاکربرگ را دچار بحران مالی کرد. کار تا جایی پیش رفت که حرف و حدیث‌هایی از پایان کار این تکنولوژی بی نظیر زده شد؛ اما حالا می‌بینیم که چنین نیست و متاورس فعلاً به فعالیت خود ادامه داده و روز به روز کاربران بیشتری به آن وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ به نظر شما لزوم جلوگیری از فعالیت کودکان در دنیای متاورس باید عملی شود؟ نقطه نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اسم بازی یا دنیای مجازیش چی بوده حالا؟

    پاسخ