;
coinex

ضرر 3.7 میلیارد دلاری متاورس به زاکربرگ تنها در یک فصل؛ آیا متاورس شکست خورده؟

جدیدترین گزارش مالی متا حاکی از ضرر 3.7 میلیارد دلاری متاورس به کسب‌و‌کار Reality Labs به‌عنوان رهبر این پروژه پرسروصدای مارک زاکربرگ است.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل متا، دو سال قبل نام شرکت خود را از فیسبوک به متا تغییر داد تا یک پیام انقلابی به جهان اعلام کند. در حقیقت از دیدگاه وی، آینده بشر به متاورس گره خورده است. به همین جهت متا در هر فصل میلیاردها دلار بودجه به پروژه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تزریق می‌کند تا رؤیای بزرگ زاکربرگ را به حقیقت بدل سازد. بااین‌حال، بازار متاورس همچنان جوان و نوپا بوده و حتی درحال‌حاضر از تب‌و‌تاب افتاده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ضرر 3.7 میلیارد دلاری متاورس به زاکربرگ

متا بامداد روز جاری به وقت ایران، جدیدترین گزارش مالی‌ خود را انتشار داد. باوجود اینکه درآمد کلی متا به‌طرز قابل‌توجهی رشد یافته است، اما این داده‌ها حاکی از ضرر 3.7 میلیارد دلاری متاورس به کسب‌و‌کار Reality Labs به‌عنوان رهبر توسعه فناوری‌های مرتبط با متاورس بوده است. با همه این تفاسیر بازهم متا روی آینده‌ای که به متاورس گره خورده، پافشاری می‌کند.

متا در گزارش مالی جدید خود خبر از موفقیت در کسب درآمد 34.15 میلیارد دلاری طی فصل سوم سال جاری داده است. تعداد کاربران فعال روزانه پلتفرم‌های متا 2.09 میلیارد نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه نیز 3.05 میلیارد نفر عنوان شده است. این شرکت به‌صورت میانگین نیز 11.23 دلار از هر کاربر خود کسب درآمد دارد.

ضرر 3.7 میلیارد دلاری متاورس

طبق گزارش مالی متا، درآمد کسب‌و‌کار واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ این شرکت طی سه‌ماهه سوم 2022 به 285 میلیون دلار رسیده بود، بااین‌حال در سه‌ماهه سوم 2023 این درآمد با 26 درصد افت به 210 میلیون دلار رسیده است. البته ناگفته نماند که تحلیلگران انتظار کسب درآمد 299.3 میلیون دلاری و همینطور ضرر 3.9 میلیارد دلاری را از Reality Labs داشتند.

البته که با ورود اپل به بازار محصولات واقعیت ترکیبی، متا هم امیدهای خود به آینده متاورس را قابل تصور می‌داند. در این راستا متا هدست‌های سری کوئست را روانه بازار خواهد کرد و اپل نیز به‌دنبال عرضه ویژن پرو است. هر دو سری از محصولات، تمرکز منحصربه‌فردی بر واقعیت مجازی دارند. هدست واقعیت مجازی کوئست بسیار ارزان‌تر از ویژن پرو است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ضرر 3.7 میلیارد دلاری متاورس به مارک زاکربرگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر