;
coinex

انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی قبل از پایان سال برگزار می‌شود

مینا مهرنوش سرپرست اتحادیه کسب و کارهای مجازی اعلام کرد که انتخابات اتحادیه مشاغل مجازی تا قبل از دی ماه برگزار خواهد شد.

مینا مهرنوش سرپست اتحادیه کسب و کارهای مجازی اعلام کرد که انتخابات اتحادیه مشاغل مجازی تا قبل از دی ماه برگزار خواهد شد. اما او از سمت خود به عنوان سرپرست اتحادیه کسب و کارهای مجازی استعفا داد. او توجه نداشتن اصناف ایران به داین انتخابات را دلیل کناره گیری خود اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:  صاحبین خودروهای گران قیمت تا پایان بهمن ماه باید مالیات خود را بپردازند

اما نهایتا پس از 30 ماه انتظار و بیان انتقادات فراوان، سرانجام فراخوان برگزاری انتخابات اتحادیه کسب و کار مجازی منتشر شده است. در این فراخوان آمده که متقاضیان برای ارسال مدارک خود به هیات اجرایی از 17 دی ماه تا 6 بهمن فرصت دارند.

پس از کناره‌گیری مهرنوش سرپرست اتحادیه کسب و کارهای مجازی، رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با انشار توئیتی نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد. در این توئیت آمده که : «هیات اجرایی انتخابات متشکل از وزارت صمت، اتاق اصناف و… است و برگزاری کردن انتخابات ارتباطی به اتحادیه نداشت. بهانه ای که دو سال با آن همه را سرکار گذاشتند.»

الفت‌نسب در این باره گفت: انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی در مرداد ۹۶ برگزار شد و قرار بود چهار سال بعد از آن یعنی در سال ۱۴۰۰ دوره بعدی آن برگزار شود. اما حالا در دی ماه سال ۱۴۰۲ و با آن که دو سال از زمان موعد انتخابات گذشته، هنوز اجرایی نشده است.وزارت صمت و هیات عالی نظارت هر بار با بهانه‌های مختلف از برگزاری انتخابات سرباز زدند، و اصلا می‌گفتند اتحادیه باید انتخابات را برگزار کند در صورتی که برگزارکننده انتخابات‌ اتحادیه نیست و این مهم وظیفه هیات اجرایی، اتاق اصناف، وزارت صمت و یک سری نهاد دیگر است، یکبار بهانه ماه رمضان و یکبار تقسیم اتحادیه و خلاصه هربار به بهانه‌ای برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.

اما رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی نیز به این انتخابات خوش بین نیست او در این باره توضیح داد: در وهله اول فراخوان اتحادیه آمده است و این اتفاق خوب است، اما سری قبل زمان تایید صلاحیت‌ها ۹ ماه طول کشید. در صورتی که تایید صلاحیت انتخابات رئیس جمهوری یک ماهه انجام می‌شود. امیدواریم این بار نهادها عزم خود را جزم کنند تا سریع‌تر این کار انجام شود.البته تا اینجا که  ارتباط دولت با تشکل‌های بخش خصوصی آنچنان خوب نبوده و تردیدهایی نسبت به تمایل به تشکیل اتحادیه وجود دارد، اما حالا که سرپرست اتحادیه هم استعفا داده است، امیدواریم سازمان‌های نظارتی برای تایید صلاحیت اعضا ورود کنند و این فرآیند زمان‌گیر نشود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی انتخابات اتحادیه مشاغل مجازی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر