;
coinex

طراح اصلی خودروهای BMW به استخدام شیائومی درآمد

شیائومی با معرفی SU7 رسماً وارد بازار خودروهای برقی شد. اما این غول تکنولوژی قصد دارد تولیدات خود را افزایش دهد و بدین‌منظور طراح اصلی خودروهای BMW را به استخدام خود درآورده است.

کریس بنگل آمریکایی، طراح خودرو و طراح اصلی خودروهای BMW به استخدام شرکت شیائومی درآمد. شیائومی 2 هفته پیش خودرو برقی Xiaomi SU7 را رسماً معرفی کرد تا ورود خود را به بازار خودروهای الکتریکی اعلام کند. این غول تکنولوژی که بیشتر آن را با تولید گوشی‌های هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و بسیاری دستگاه‌های هوشمند دیگر می‌شناسیم، حالا پا را فراتر گذاشته و وارد تولید خودرو شده است. اولین تلاش این کمپانی، SU7 است که برای طراحی آن از یک طراح سابق بی ام و به نام «لی تیانیون» کمک گرفت و حالا بنگل نیز به عنوان طراح خودرو شیائومی شناخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سری شیائومی 14 و ساعت هوشمند شیائومی S3 در یک نسخه اختصاصی به رنگ خودرو SU7 به بازار عرضه می‌شوند

شیائومی، طراح اصلی خودروهای BMW را استخدام کرد

کریس بنگل یکی از باتجربه‌ترین و موفق‌ترین طراحان شناخته شده در جهان است که حالا پس از لی تیانیون به عنوان دومین طراح خودرو استخدام شده در شیائومی شناخته خواهد شد. تیانیون، همکار بنگل پیش‌تر در شرکت BMW بر روی خودرو ب ام و iX کار کرده بود و حالا در شرکت شیائومی به عنوان طراح ارشد خودروهای شیائومی شناخته شده است.

شیائومی، طراح اصلی خودروهای BMW را استخدام کرد

کریس بنگل کیست؟

کریس بنگل (متولد ۱۴ اکتبر ۱۹۵۶) در آمریکا است. بنگل بیش‌تر برای فعالیتش در نقش رئیس بخش طراحی گروه BMW شناخته شده است. وی ریاست بخش ساخت موتور شرکت‌های خودروسازی ب ام و، مینی و رولزرویس را بر عهده داشته است.

کریس بنگل را در BMW می‌توان خالق مدل‌های مشهوری همچون سری پنج E60 و سری شش E64 دانست. کریس درخصوص ترک ب ام و این طور می‌گوید:

«من تصمیم گرفتم که باید پس از ۱۵ سال BMW را ترک کنم، اما در نهایت، ۱۷ سال در این شرکت حضور داشتم. دلیل این کار عدم علاقه به ب‌ ام‌ و نبود، بلکه اگر می‌ماندم باید تغییر می‌کردم و این زیبا نبود. بسیاری از مدیران طراحی‌‌ای که می‌شناسم حرفه خود را به‌طور بدی خاتمه داده‌اند. افراد زیادی خلاقیت خود را از دست می‌دهند.»

شیائومی، طراح اصلی خودروهای BMW را استخدام کرد

بنگل حالا به عنوان مشاور طراحی خودرو در شرکت شیائومی استخدام شده و قراراست در تولید خودرهای آینده این شرکت نقشی مهم را ایفا کند. قطعاً با حضور این طراح خودرو برجسته، تولیدات آتی شیائومی رنگ و بویی متفاوت به خود خواهد دید.

کریس بنگل قبل از پیوستن به BMW در شرکت‌های مانند فیات و اوپل نیز به کار می‌کرد و حالا شائومی، چهارمین شرکتی است که این طراح برجسته خودرو در ان مشغول فعالیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص پیوستن کریس بنگل به گروه خودروسازی شیائومی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر