;
coinex

افزایش 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما ؛ مقصر دیوان عدالت اداری است!

به نظر می‌رسد که افزایش 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما بدلیل رأی دیوان اداری است. برنامه‌های دولت در سال مهار تورم عملکردی برعکس به خود گرفته است.

همشهری در مطلبی ضمن اشاره به افزایش 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما ، بیان کرد که در سالی که به مهار تورم نامگذاری شده، حاشیه‌سازی می‌تواند برنامه‌های ضدتورمی دولت را چالش بکشاند.

بحث قیمتگذاری بلیت هواپیما همیشه در زمره وظایف شورای عالی هواپیمایی بوده است اما حالا به دلیل رأی دیوان عدالت اداری، این شورا از قیمت‌گذاری حوزه هواپیمایی کنار گذاشته شده و احتمال اینکه کار به دستگاه قضایی کشیده شود زیاد است. جزئیات خبر را در ادامه نوشته دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: مشخصات هواپیمای جت یاسین چیست؛ تست پروازی موفقیت آمیزبود

افزایش 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما در سال مهار تورم

افزایش ۵٠ تا ٧٠ درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی، تازه‌ترین حاشیه‌ای است که در سال مهار تورم، برنامه‌های ضدتورمی دولتی‌ها را به چالش کشیده است.

افزایشی که با چراغ سبز دیوان عدالت اداری و ابطال مصوبه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما توسط این دیوان انجام شده و عجالتاً نمی‌توان گفت که درست است یا غلط. نکته قابل‌توجه این است که در ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری، شورای‌عالی هواپیمایی مرجع تعیین قیمت بلیت عنوان شده و در رأی دیوان عدالت اداری باوجود ابطال مصوبه قیمت بلیت هواپیما و تجویز قیمت‌‌گذاری براساس عرضه و تقاضا، این ماده ‌قانونی نقض نشده است.

بر این اساس به‌نظر می‌رسد احتمال اصرار وزارت راه و شهرسازی و متولیان حمل‌ونقل هوایی بر اجرای نرخنامه قبلی تداوم پیدا کند و کار به دستگاه قضایی بکشد.

افزایش 70 درصدی قیمت بلیت هواپیما در سال مهار تورم

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر