;
coinex

خودرو برقی هیوندای موبیس با قابلیت چرخش 360 درجه در نمایشگاه CES رونمایی شد

در جریان برگزاری نمایشگاه تکنولوژی CES خودرو برقی هیوندای موبیس با قابلیت خرچش 360 درجه رونمایی شد. نسل جدید خودروهای کره‌ای در راه است.

موبیس، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ هیوندای موتورز است که توانست اولین خودرو با قابلیت خرچش 360 درجه را توسعه و آن را د ر نمایشگاه CES به نمایش بگذرد. این نوع خرچش را پیش‌تر فقط در کانسپت‌ها و طرح‌های اولیه در فضای مجازی دیده بودیم و کسی گمان نمی‌کرد که روزی به واقعیت بدل شود. اما این اتفاق افتاده و هم‌اکنون در بزرگترین رویداد تکنولوژی جهان در لاس‌وگاس، شاهد رونمایی از خودرو برقی هیوندای موبیس با قابلیت چرخش 360 درجه هستیم.

بیشتر بخوانید: فروش خودرو در سایت آمازون با هیوندای آغاز می‌شود

خودرو برقی هیوندای موبیس معرفی شد

توانایی چرخش 360 درجه بوسیله تکنولوژی e-corner بوجود آمده و خودرو را قارد می‌سازد که هر چهار چرخ خود را 360 درجه بچرخاند تا بتواند مثلاً برای پارک کردن بین دو خودرو (پارک دوبل) و غیره به راحتی انجام دهد. حرکات چرخ‌ها در این تکنولوژی به صورت افقی و مورب است.

این ویژگی حرکتی به دلیل بهره‌گیری از چهارموتور در چهارچرخ این خودروست. به طور سنتی خودروهای الکتریکی از یک موتور برای حرکت چهارچرخ استفاده می‌کنند.

خودرو برقی هیوندای موبیس معرفی شد

این خودرو در سال ۲۰۲۳ تست‌های خیابانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده تولید انبوه است.

شرکت هیوندای شاخه‌ای با نام موبیس (Mobis) دارد که در زمینه قطعات یدکی و فناوری خودران فعالیت می‌کند. ماژول e-Corner شامل موتور برقی، کمک‌فنر، ترمز و فرمان می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، مهندسان اجزای لازم برای حرکت، توقف، جذب ضربه و فرمان‌پذیری را در این ماژول تجمیع کرده‌اند. این ماژول فضای کمی را اشغال می‌کند و به‌صورت مستقل برای هر چرخ قابل‌استفاده است. در ویدیوی زیر می‌توانید با ساختار ماژول بهتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خودرو خاص چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر