coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

فاکتورهای خرید ماژول OPS چیست؟

در زندگی امروزی، استفاده کردن از دستگاه‌هایی همچون او پی اس (OPS) در حال زیاد شدن است؛ به خاطر آن که این تجهیزات میان دو یا چند دستگاه ارتباط قوی برقرار می‌کنند. همچنین این تجهیزات می‌توانند اطلاعات و داده‌ها را در زمان اندکی منتقل کنند. علاوه بر این، دنیا با سرعت زیادی در حال به روز شدن، پیشرفت کردن و همچنین تغییر است؛ در نتیجه دیگر نمی‌توانیم از مانیتور‌ها و صفحه نمایش‌های قدیمی و معمولی به منظور انجام کار‌های اداری، تبلیغات یا آموزشی خود استفاده کنیم. به همین خاطر اکثر سازندگان و کمپانی‌های بزرگ تصمیم گرفته‌اند برای ارتقا سیستم‌هایشان به طراحی ماژول OPS بپردازند. شما در مورد این تجهیزات چه می‌دانید؟ در صورتی که قصد خرید ماژول‌های او پی اس را دارید و می‌خواهید بیشتر با ویژگی‌های آن آشنا بشوید، به متن زیر توجه کنید. ما در ادامه مطلب به بررسی فاکتورهای مهم در زمان خرید او پی اس می‌پردازیم.

کامپیوتر خشابی یا ماژول او پی اس

ماژول‌ او پی اس که آن را با عنوان کامپیوتر خشابی می‌شناسند، رابط استانداردی برای نمایشگر‌ها و صفحه نمایش‌ تعاملی در برخی از مانیتورها می‌باشد. این تجهیزات چندین سال پیش با همکاری کمپانی‌های بزرگی از قبیل NEC، اینتل و مایکروسافت ساخته شدند. این ماژول‌ها برای هوشمند‌سازی کردن و همچنین یکپارچه‌ ساختن کارکرد ساینیج‌ دیجیتالی، از همه سیگنال‌‌های دیجیتال کمک خواهند گرفت. این موضوع، نصب، راه‌اندازی، استفاده و نگهداری کردن از ماژول OPS را ساده‌تر می‌کند. البته بهتر است به نکته مهمی هم اشاره کنیم؛ مسئولیت اصلی این ماژول‌ها، بهبود بخشیدن یا افزایش بهره‌وری کاربران از مانیتور لمسی می‌باشد. در صورتی که صفحه نمایش‌تان از توان و قدرت بالایی برخوردار باشد، اما باز هم توان یا خصوصیات میکرو کامپیوتر‌تان بر روی عملکرد آخر سیستم تاثیر زیادی دارد. احتیاج شدید اغلب تابلوهای دیجیتال یا برد‌‌های هوشمند به یک کنترل‌کننده‌ که از توانایی و قدرت کافی برخوردار باشد و همچنین بتواند با سیستم و دستگاه‌های مختلف از شرکت‌های گوناگون سازگار شود، موجب شده تا این کمپانی‌ها به فکر تولید ماژول‌های او پی اس بیفتند.

البته خریداران این امکان را دارند که از رایانه‌‌های معمولی یا پخش‌کننده‌ به منظور انجام دادن این کار کمک بگیرند ولی مشکلاتی ممکن است برایشان اتفاق بیفتد و کارشان را بسیار دشوار کند. به عنوان مثال نیاز به کابل‌های زیاد و حجیم، جا‌گیر و همچنین وزن سنگین مانیتور‌ها یا رایانه‌های سنتی، موجب می‌شود تا کاربران از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار نباشند. به علاوه، این تجهیزات به سختی جا‌به‌جا می‌شوند و هزینه تعمیرشان زیاد است. اما ماژول‌ کامپیوتر خشابی مادربرد، پردازنده‌ و هارد دیسک، منبع تغذیه و غیره را در ابعاد کوچک‌ و مشخص ارائه می‌دهد. در ادامه مطلب به بررسی چندین فاکتور مهم در زمان خرید ماژول ops می‌پردازیم.

کاربرد خرید کامپیوتر یکپارچه نمایشگر

به طور کلی، ماژول‌ها یا کامپیوتر‌ خشابی به واسطه کاری که انجام می‌دهند، از کاربرد‌های بسیاری در صنایع برخوردار هستند. به همین دلیل یکی از فاکتور‌های مهم در زمان خرید او پی اس، علاوه بر توجه کردن به قیمت OPS، دقت به کاربری این تجهیزات می‌باشد. یعنی باید ببینید که به منظور انجام دادن چه کاری قصد دارید از این محصول استفاده کنید. کاربرد‌های آن به شرح زیر هستند.

  • در مانیتور‌ صنعتی و ویدئو وال

رایج‌ترین کاربرد‌ ماژول‌های او پی اس، در ساینیج‌ دیجیتالی است. یعنی تابلو راهنمایی که از آن‌ در هر فضایی از جمله هتل‌، رستوران‌‌ها، اماکن عمومی، خرده‌ فروشی‌ها فروشگاه‌، مدارس، اداره‌ یا نمایشگاه‌ به منظور اطلاع‌رسانی و تبلیغات استفاده می‌شود. شاید زمانی که برای نخستین بار به ماژول او پی است نگاه کردید، با خودتان گفتید که عملکرد این تجهیزات خیلی پیچیده نیست و فقط کافی است کامپیوتر خشابی را به یک منبع رایانه‌ وصل نمود تا فعالیتش را آغاز کند، اما این‌ گونه نخواهد بود. به دلیل آن که اکثر مدل‌های مانیتور‌ صنعتی تبلیغاتی لازم است به صورت 24 ساعته روشن باقی بمانند؛ حتی در مواقعی که به صورت شبانه‌ روزی استفاده شوند، درون اماکن شلوغ قرار بگیرند یا وقتی کاربرد تعاملی دارند، باید توان و قدرت پردازش خوبی از خود نشان بدهند.

  • در مانیتور یا نمایشگر‌ لمسی

دومین کاربرد‌ ماژول‌های او پی اس، اتصال به مانیتور‌ لمسی یا حتی نمایشگر‌ها می‌باشد. در حال حاضر، وایت‌ برد‌های تعاملی و نمایشگر‌های تاچ با سرعت زیادی در میان جوامع آموزشی محبوب شده است که بی دلیل هم نیست. مانیتورهای هوشمند لمسی، ابزار‌های مدرنی می‌باشند که جایگزین تجهیزاتی همچون تخته‌ سیاه معمولی شده‌اند و این توانایی را دارند تا همکاری و توجه دانش‌آموزان یا دانشجویان را با هم افزایش دهند؛ در‌ نهایت یادگیری آن‌ها را زیادتر کرده و بهبود ببخشند. با خرید نمایشگر لمسی شما ویژگی بصری خاصی را تجربه می‌کنید. از طرفی کار کردن با آن‌ها آسان است و یک ترکیب فوق‌العاده از عملکرد دیجیتالی و فیزیکی را به ارائه‌دهندگان ارائه می‌دهند. این محصولات اساسا صفحه نمایشی هستند که کاربران می‌توانند با استفاده از انگشتان دست خود یا قلم خاص با آن‌ها به کار و فعالیت بپردازند ولی به منظور برخورداری افراد از این قابلیت‌، لازم است یک رایانه‌ پر قدرت داشته باشند که این موضوع به عهده open pluggable specification می‌باشد.

فاکتورهای خرید ماژول OPS چیست؟

  • افزایش توان اجرایی استند‌‌ تاچ اسکرین

امروزه از ساینیج‌ دیجیتالی جهت نمایش تبلیغات و برند‌سازی استفاده می‌شود اما این مورد تنها کاربرد نمایشگر‌های تعاملی نمی‌باشد. کیوسک‌ هوشمند هم دستگاهی است که از ماژول او پی اس استفاده می‌کند؛ به همین دلیل از قدرت زیادی برخوردار می‌باشد و می‌تواند در محیط‌های متفاوتی مثل فضاهای عمومی نصب شود و داده‌ها، خدمات اضطراری و دیتا‌ها را به متقاضیان ارائه دهد. همچنین استند‌ تاچ اطلاع‌رسانی هم به همراه کامپیوتر‌های خشابی می‌توانند در فرودگاه‌ یا پایانه‌ مسافر‌بری، اطلاعاتی مثل ساعات، مسیر، نوبت و همچنبن برنامه‌های حرکت وسایل نقلیه را نشان دهند. حتی در برخی از شهر‌های کشور از این محصولات به منظور فروش اتوماتیک جنس استفاده خواهد شد. ماژول‌های او پی اس، انجام این هدف را برای کیوسک لمسی تبلیغاتی آسان‌تر می‌کنند؛ به همین خاطر این تجهیزات توان اجرایی بهتری از خودشان نشان می‌دهند.

برای نمایشگر تاچ خود چرا OPS بخریم؟

حتما در زمان خرید ماژول OPS توجه داشته باشید که کامپیوتر‌ خشابی بهتر است در مقابل ضربه یا شرایط دشوار محیطی، مقاومت بالایی از خودش نشان بدهد. علاوه بر این، توجه به پورت یا اتصالات مانیتور و ماژول او پی اس از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر ماژول یا کامپیوتر خشابی، پورت‌ و اتصالات متنوعی داشته باشد، به سیستم‌های مختلفی به طور همزمان وصل بشود. همچنین توجه به سیستم عامل به کار رفته در ماژول هم از اهمیت زیادی برخوردار است. هر چه سیستم عامل open pluggable specification جدید‌تر باشد، می‌تواند نرم‌افزار‌ها و برنامه‌ها را راحت‌تر مدیریت کند. این نکته را مد نظر قرار دهید که کامپیوتر‌‌های خشابی، انواع دارند و در ابعاد کوچکی تولید می‌شوند ولی با این اوضاع، از قسمت‌های مهمی برخوردار هستند که در هنگام خرید حتما لازم است به آنها دقت کرد. سایر فاکتور‌هایی که در هنگام خرید ماژول او پی اس باید آن را مد نظر قرار داد، به شرح زیر هستند.

▪︎ سیستم عامل به کار رفته در او پی اس

کامپیوتر خشابی دارای سیستم عامل‌ متنوعی از جمله ویندوز XP، 7 و 8 است. همچنین برخی از آن‌ها با سیستم عامل 10، لینوکس و Google Android سازگار هستند. به همین دلیل در زمان خریداری آن‌ها به هیچگونه مشکلی بر‌‌نخواهید خورد و تنها لازم است به کاربری‌تان توجه کنید.

▪︎ پردازنده مرکزی ماژول OPS

پردازنده کلی که به آن سی پی یو (CPU) هم گفته می‌شود، پردازشگر اصلی داده‌ها را درون ماژول‌های او پی اس انجام می‌دهد. از طرفی این بخش، کار پردازش کردن فرآیندهای محاسباتی و عملیاتی را هم برعهده دارد. اصولا این ماژول‌ها دارای یکسری پردازنده‌ اینتل و ARM می‌باشند که سازگاری بالایی با سیستم عامل‌ ویندوز یا اندروید دارند. توجه داشته باشید که قدرت پردازش پردازنده‌ها با یک دیگر متفاوت است و در هنگام خریداری کامپیوتر خشابی مانیتور لمسی باید به آن توجه نمود. برای فهمیدن بهتر این موضوع، به مثالی توجه کنید. شرکت کمپانی تا امروز انواع پردازنده‌‌های مختلفی همچون Core i5 ،i3 یا i7 را طراحی ک به بازار عرضه کرده است اما هر کدام از این مدل‌ها از توان مشخصی برخوردار هستند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که پردازنده‌ها از لحاظ تعداد هسته، رشته، Cache و همچنین سرعت کلارک یا قدرت پردازش با یک دیگر متفاوت هستند.

▪︎ حافظه یا رم در کامپیوتر خشابی

حافظه و RAM، نقش مهمی در سرعت هر رایانه‌ دارند. در کامپوتر‌های یکپارچه او پی اس نیز همینطور می‌باشد؛ دقت کنید که با حافظه‌ بیشتر، توان اجرایی این تجهیزات افزایش می‌یابد.

▪︎ هارد دیسک در ماژول OPS

هارد دیسک، یکی دیگر از حافظه‌های موجود در ساختار کامپیوتر‌ها و رایانه‌ها است ولی با این تفاوت که داده‌ها و محتوایش در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و این توانایی را دارد که محتوا‌ی مد نظرشان را حذف یا تدوین کند. اندازه این هارد دیسک یا سخت‌افزار، نکته مهمی می‌باشد که در زمان خرید کامپیوتر یکپارچه باید به آن توجه کرد. به طور کلی، هر چقدر که هارد دیسک کامپیوتر خشابی بزرگ‌تر باشد، این توانایی را دارد که اطلاعات بیشتری ذخیره کند.

فاکتورهای خرید ماژول OPS چیست؟

قیمت کامپیوتر او پی اس

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که متقاضیان در زمان خریداری ماژول و کامپیوتر خشابی به آن توجه می‌کنند، قیمت این تجهیزات است. به طور کلی، عوامل متفاوتی بر روی قیمت این تجهیزات اثر می‌گذارند و نرخ آن‌ها را در بازار افزایش یا کاهش می‌دهند. یکی از این عوامل، نوع ماژول OPS  و کمپانی تولید‌کننده آن است. توجه داشته باشید که اولا کمپانی‌های خارجی به خاطر آن که با دلار و ارز کار می‌کنند، و هزینه‌های ارسال و گمرک هم زیاد است، قیمت نهایی این تجهیزات افزایش پیدا می‌کنند. دوما، هر یک از شرکت‌های تولیدکننده او پی اس، برای ساخت محصولات خود از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی استفاده می‌کنند؛ این موضوع هم باعث شده است که قیمت کامپیوتر خشابی هیچ دو کارخانه‌ای شبیه به یک دیگر نباشد. از سایر عوامل تاثیر‌گذار بر روی قیمت این کامپیوتر‌ها، نوع سیستم عامل به کار رفته در آن است که هر چقدر جدید‌تر و به روز‌تر باشد، نرخ نهایی دستگاه ops بالاتر می‌رود. همچنین هر چقدر که اندازه هارد دیسک، حافظه داخلی و رم این تجهیزات بیشتر شود، قیمت آن‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد. از سایر عوامل تاثیر‌گذار بر روی قیمت این تجهیزات می‌توانیم به کاربری محصول، نوع پردازنده مرکزی، تعداد هسته‌ها، تورم، نوسانات ارزی و غیره اشاره کنیم.

نحوه خرید ماژول ops از پرو استور

مهم‌ترین عاملی ‌‌که باید در زمان خرید کامپیوتر خشابی ops به آن توجه کرد، محل و فروشگاهی است که به فروش این تجهیزات می‌پردازد. به طور کلی، دو راه خرید ماژول‌های او پی اس وجود دارد:

  • مراجعه به فروشگاه و خرید حضوری ماژول
  • خرید کامپیوتر خشابی از آنلاین شاپ‌ها

به طور کلی، اگر بخواهیم این دو راه را با یک دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که فروشگاه‌های حضوری ممکن است این تجهیزات را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. علت این موضوع هم به خاطر آن است که فروشگاه‌ها، ماژول‌های OPS را به صورت مستقیم از تولید‌کنندگان خریداری نمی‌کنند و به واسطه‌هایی برای این کار احتیاج دارند. واسطه‌ها و دلالان هم بخش بزرگی از سود خود را از این خرید بر‌می‌دارند و فروشگاه‌ها برای جبران این ضرر مجبور هستند که ماژول‌ها را با قیمت بالا‌تری به فروش برسانند.

بهترین کامپیوتر خشابی مانیتور لمسی در پرو استور

امروزه استفاده از مارول‌های او پی اس به همراه تجهیزاتی همچون کیوسک، استند لمسی، مانیتور و غیره در حال افزایش پیدا کردن است. این ماژول‌ یا به عبارتی کامپیوتر‌های خشابی، می‌توانند توان اجرایی و قدرت سیستم را افزایش بدهند اما حتما در زمان خرید آن‌ها باید به نکات مهمی توجه کرد. حتما توجه کنید که برای چه کاری می‌خواهید از این تجهیزات استفاده کنند و مشخصه‌های فنی آن‌ها به چه صورت است. پرواستور، یکی از آنلاین شاپ‌های معتبر در زمینه فروش ماژول او پی اس است و خریداران می‌توانند از خدمات عالی سایت ما، همچون مشاوره رایگان با تماس با شماره 52472000، ارسال سریع و پشتیبانی 24 ساعته بهره ببرند.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر