coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 ؛ معرفی 21 فیلم جذاب و تماشایی

اگر از طرفداران ژانر جذاب و دنیای گسترده فیلم‌های علمی تخیلی هستید، در این مطلب ما بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 را معرفی می‌کنیم.

دنیای فیلم‌های علمی تخیلی جهانی جذاب و دوست‌داشتنی است. این آثار نه فقط قدرت خیال‌پردازی ما را افزایش می‌دهند بلکه می‌توانند آغازگر مباحثی تفکرانگیز در زمینه‌های فلسفی، علمی و یا حتی اخلاقی باشند و سوالاتی مهم پیش روی ما قرار دهند.

سال 2023 یکی از سال‌های نسبتا ضعیف و معمولی در دنیای فیلم‌های علمی تخیلی محسوب می‌شود اما انتظار می‌رود سال 2024 از این منظر دگرگونه باشد و بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024 را شاهد باشیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

فیلم‌های علمی تخیلی دامنه گسترده‌ای دارند. مثلا شاید فکر کنید که صرفا فیلم‌هایی با موضوع کاوش‌های بشر در فضا یا هجوم بیگانگان به زمین در دسته بهترین فیلم علمی تخیلی 2024 جای می‌گیرند، اما باید بدانید که یک فیلم علمی تخیلی هم می‌تواند عاشقانه باشد، هم اکشن و هم حتی ابرقهرمانی!

بله بسیاری از فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی که ما این روزها مشتاقانه داستان‌شان را دنبال می‌کنیم، پس زمینه‌ای علمی تخیلی دارند. مثلا مرد مورچه‌ای در جهان سینمایی مارول و مباحث فیزیکی آن را به خاطر بیاورید. یا بحث شخصیت‌ها و جهان‌های موازی که بارها در فیلم‌های ابرقهرمانی طرح شده است.

با این اوصاف دامنه فیلم‌های علمی تخیلی بسیار گسترده است و می‌تواند شامل آثار متنوعی باشد. اما بهترین فیلم علمی تخیلی 2024 کدام است؟

امسال در ژانر اکشن و ماجراجویی نیز فیلم‌های جذابی اکران می‌شود که در لیست بهترین فیلم های اکشن 2024، بهترین فیلم های 2024 و ترسناک ترین فیلم های 2024 می‌توانید آنها را پیدا کنید. علاوه‌براین، با تماشای بهترین فیلم های کمدی 2024، بهترین فیلم های عاشقانه 2024، بهترین فیلم های کره ای 2024 و بهترین انیمیشن های 2024 هم می‌توانید لحظه‌های شادی را برای خودتان رقم بزنید.

فضانورد (Spaceman)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: یوهان رنک
  • بازیگران: آدام سندلر، پل دینو، کری مولیگان، کونال نایر، لنا اولین، ایزابلا روسلینی
  • تاریخ انتشار: 1 مارس 2024

یکی از موردانتظارترین و بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید فیلم فضانورد به کارگردانی یوهان رنک است که انتظار می‌رود به عنوان یکی از فیلم های جدید علمی تخیلی با حضور بازیگرانی چون آدام سندلر و کری مولیگان به موفقیت خوبی برسد.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به پل دینوف کونال نایرف لنا اولین و ایزابلا روسلینی اشاره کرد. کارگردان فیلم هم در واقع کارگردان مینی سریال معروف چرنوبیل است و باید دید آیا در فضانورد هم می‌تواند موفقیت‌های پیشین را تکرار کند یا خیر.

داستان این مورد از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2024 در حدود 6 ماه بعد از یک ماموریت تحقیقاتی انفرادی در لبه منظومه شمسی جریان دارد که در آن شخصیتی به نام جیکوب با موقعیت خطیری مواجه می‌شود و حس می‌کند که همسرش منتظر بازگشت او نیست.

جیکوب که از حل مشکلات خانوادگی ناامید شده با موجودی مرموز آشنا می‌شود که در سفینه او پنهان شده و می‌خواهد به جیکوب کمک و راهنمایی برساند تا او متوجه شود کجای کار را اشتباه پیش رفته است.

الکتریک استیت (The Electric State)

بهترین فیلم علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: آنتونی روسو، جو روسو
  • بازیگران: میلی بابی براون، کریس پرت، استنلی توچی، وودی نورمن، مارتین کلبا، برایان کاکس، جنی اسلیت و جانکارلو اسپوزیتو
  • تاریخ انتشار: در طول سال 2024

فیلم موردانتظار الکتریک استیت از جمله بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 است که بر اساس رمانی مصور به نام Tales from the Loop به قلم Simon Stålenhag ساخته شده است و کارگردانی آن را برادران روسو برعهده دارند. این فیلم را نیز مانند فضانورد، نتفلیکس به عنوان یک فیلم تخیلی 2024 جدید پخش خواهد کرد.

فیلمنامه فیلم با الهام از کتاب توسط کریستوفر مارکوس و استفن مک‌فیلی تهیه شده و داستان آن روایت دختری نوجوان و یتیم با بازی میلی بابی براون است که با هدف یافتن برادر کوچک خود سفری را از آمریکایی که در زمان آینده است آغاز می‌کند. او در این ماجراجویی تنها نیست و رباب اسباب‌بازی زردرنگ و ولگری نیز دارد که او را همراهی می‌کند.

برادران روسو ابتدا در سال 2017 حق انتشار این رمان مصور را خریداری کردند و در آن زمان تصمیم داشتند آن را به عنوان یک فیلم تخیلی جدید با همکاری یونیورسال پیکچرز تولید کنند. با این وجود محدودیت‌های بودجه در آن زمان مانع از نهایی شدن پروژه شد و در نهایت مشخص شد که در سال 2022 نتفلیکس با بودجه‌ای 200 میلیون دلاری فرایند ساخت فیلم را آغاز کرده است.

اخیرا هم اعلام شده که مراحل فیلمبرداری فیلم الکتریک استیت به عنوان یک فیلم علمی تخیلی ماجراجویی به پایان رسیده و در نتیجه انتظار می‌رود به زودی و در طول سال 2024 به عنوان یک فیلم سینمایی تخیلی جدید و جذاب پخش شود.

جو و آنتونی روسو پیش از این نشان داده‌اند که چه کارگردانان توانایی هستند و آثار اخیر‌شان از جمله اونجرز: جنگ بی‌نهایت یا اونجرز: پایان بازی همگی در گیشه موفق بوده است. از طرف دیگر فیلم جدید The Gray Man نیز که در گیشه موفق بود، نقدهای مثبتی دریافت کرد، پس انتظار داریم برادران روسو همین روند مثبت را در The Electric State ادامه داد و یک فیلم علمی تخیلی جدید و موفق عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

دور (Distanat)

بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024

  • کارگردان: جاش گوردون، ویل اسپک
  • بازیگران: آنتونی راموس، نائومی اسکات، زکری کینتو
  • تاریخ انتشار: در طول سال 2024

دور یا Distanat یک فیلم علمی تخیلی هیجانی به کارگردانی جاش گوردون و ویل اسپک محسوب می‌شود که بر اساس فیلمنامه‌ای از اسپنسر کوهن ساخته شده است. از جمله بازیگران مهم این فیلم سینمایی علمی تخیلی جدید باید به آنتونی راموس، نائومی اسکات و زکری کینتو اشاره کرد.

مراحل فیلم‌برداری این فیلم در طول دوران فراگیری پاندمی کرونا در بوداپست، پایتخت مجارستان انجام شد و حالا مراحل تدوین و ساخت موسیقی فیلم نیز به پایان رسیده است، پس انتظار می‌رود در طول سال میلادی جدید به عنوان بهترین فیلم علمی تخیلی 2024 اکران شود.

داستان این مورد از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 درباره سفینه فضایی اندی است که مورد اصابت سیارک‌ها قرار می‌گیرد و ناگزیر به فرود در یک سیاره بیگانه می‌شود. او که در حال از دست دادن اکسیژن و نزدیک شدن به مرگ است، با رادیو با یکی از خدمه نائومی که در غلاف او گیر افتاده ارتباط می‌گیرد و او را به جستجویی برای نجات خود می‌کشاند.

شکارچیان بدلند (Badland Hunters)

بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید

  • کارگردان: هیو میونگ هانگ
  • بازیگران: ما دونگ سوک، لی هی جون، لی جون یانگ، رو جونگ اوی
  • تاریخ انتشار: 26 ژانویه 2024

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024 فیلم کره‌ای شکارچیان بدلند محسوب می‌شود. این فیلم تخیلی 2024 که در بستری پساآخرالزمانی روایت می‌شود، داستان سئول بعد از وقوع یک زلزله بزرگ را روایت می‌کند.

برخی از رسانه‌های کره‌ای می‌گویند این فیلم تخیلی جدید قطعا از بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید است است و داستان آن در ادامه فیلم Concrete Utopia روایت خواهد شد.

کارگردانی این فیلم را هیو میونگ هانگ برعهده دارد و از جمله مهمترین بازیگران این فیلم علمی تخیلی ماجراجویی می‌توان به ما دونگ سوک، لی هی جون، لی جون یانگ و رو جونگ اوی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های تاریخ سینما

بهترین فیلم های دی سی

میکی 17 (Mickey 17)

فیلم های جدید علمی تخیلی

  • کارگردان: بونگ جون هو
  • بازیگران: رابرت پتینسون، تونی کولت، مارک روفالو
  • تاریخ انتشار: 29 مارس 2024

میکی 17 به کارگردانی برنده کره‌ای اسکار، بونگ جون هو و به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2024 یکی از موردانتظارترین فیلم های 2024 محسوب می‌شود.

بونگ جون هو بعد از بردن اسکار به خاطر فیلم انگل مدتی محو شد و کسی از پروژه جدید او خبر نداشت اما حالا خبر رسیده که او به دنبال رمان علمی تخیلی میکی 7 به قلم ادوارد اشتون رفته تا یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 را با همکاری رابرت پتینسون و مارک روفالو تهیه کند.

داستان این فیلم علمی تخیلی ماجراجویی درباره گروهی از افراد است که با سفر به بخش‌های مختلف کیهان می‌کوشند سیاره جدیدی برای استعمارگری بشر پیدا کنند. البته از آنجایی که این افراد در سفرهای دور و دراز و طولانی مدت خود شاید جان‌شان را از دست بدهند، یک تکنولوژی برای احیای مجدد آن‌ها با خاطرات سابق وجود دارد.

با شناختی که حالا از کارگردان کره‌ای داریم، احتمالا میکی 17 یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید خواهد بود که سوالات فلسفی پرشماری پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

قلمرو سیاره میمون‌ها (Kingdom Of The Planet Of The Apes)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: وس بال
  • بازیگران: اوون تیگ، فریا آلن، پیتر مایکون
  • تاریخ انتشار: 10 می 2024

سیاره میمون‌ها همیشه از فیلم‌های محبوب و پرطرفدار در ژانر فیلم سینمایی تخیلی بوده است. از اولین بارها که چارلتون هستون در این فیلم حاضر شد تا امروز که با فرنچایزی جذاب مواجهیم، سیاره میمون‌ها یک گزینه همیشه محبوب در ژانر علمی تخیلی بوده است، فیلمی که حالا شخصیت اصلی آن دیگر یک انسان نیست، بلکه میمونی خلاق و متفکر با توانایی رهبری دیگر میمون‌ها است.

این میمون با نام سزار حالا شاید از هوشی فراحیوانی یا حتی فراانسانی برخوردار باشد و بعد از جنگ‌های قدرتی که با دیگر میمون‌ها داشته، حالا به شایستگی در قامت رهبر آن‌ها ظاهر شده است.

یکی از نکات مهم این فیلم تخیلی جدید رویکرد خاص آن است که هرگز در آن تلاش برای مقصر نشان دادن میمون‌ها نیست و با وجود نمایش صحنه‌ها و داستان‌های متعددی از جنگ‌های میمون‌ها با انسان‌ها، همواره سازندگان می‌کوشند از این فضا برای روایت ظلم‌هایی که به اقلیت‌های متفاوت می‌شود استفاده کنند.

با توجه به پیشرفت کیفی خوبی که در فیلم‌های این مجموعه فیلم های جدید علمی تخیلی رخ داده انتظار بر این است که سیاره میمون‌های 2024 نیز یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024 باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

ماه یاغی: قسمت دوم-زخمی (Rebel Moon: Part Two – The Scargiver)

جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: زک اسنایدر
  • بازیگران: سوفیا بوتلا، چارلی هونام، جایمن هانسو، دونا بائه، ری فیشر، اد اسکرین، جنا مالون، آنتونی هاپکینز
  • تاریخ انتشار: 19 آوریل 2024

پارت اول فیلم ماه یاغی به عنوان یک فیلم علمی تخیلی ماجراجویی با وجود نقدهای نسبتا متوسط و ضعیفی که دریافت کرد یکی از پربیننده‌ترین آثار نتفلیکس بود و در نتیجه، برنامه قسمت دوم آن طبق طرح قبلی پیش رفت و اخیرا حتی تریلری نیز از آن منتشر شده است. صحنه‌هایی که در این تریلر دیده می‌شود وعده نبردهایی بزرگ، حماسی و جذاب در این فیلم تخیلی 2024 می‌دهد.

از جمله بازیگران این فیلم تخیلی جدید باید به سوفیا بوتلا، چارلی هونام، جایمن هانسو، دونا بائه، ری فیشر، اد اسکرین، جنا مالون، آنتونی هاپکینز، استاز نیر، ای دافی، شارلوت مگی، کری الویس، کوری استول، اسکای یانگ، میخیل هایسمان، آلفونسو هررا، فرا فی، کلوپاترا کولمن و استوارت مارتین اشاره کرد. زک اسناید نیز وظیفه کارگردانی این فیلم علمی تخیلی جدید را دارد.

شی هتن که او را برای نویسندگی جان ویک 3، Army of the Dead و Atomic Blonde می‌شناسیم در تهیه فیلمنامه این فیلم علمی تخیلی هیجانی به اسنایدر کمک کرده است.

این فیلم سینمایی علمی تخیلی جدیدیک ماجراجویی بزرگ و فانتزی توصیف شده که تمرکز آن بر یک زن جوان و مرموز است. او توسط یک قبیله صلح‌جو مامور شده تا با سفر در فضا، مبارزانی برای دفاع از این قیبله در برابر حملات قریب‌الوقوع یک نظام استبدادی استخدام کند. انتظار می‌رود که زک اسنایدر یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 را ساخته باشد.

مادرشیپ (The Mothership)

فیلم علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: متیو چارمن
  • بازیگران: هالی بری، مولی پارکر، اومری هاردویک، سیدنی لمون، رافائل سیلوا، جان اوتیس، پاول گولفویل
  • تاریخ انتشار: در طول سال 2024

مادرشیپ شاید بهترین فیلم علمی تخیلی 2024 باشد. این فیلم توسط متیو چارمن کارگردانی شده و داستان آن به زندگی سارا مورس می‌پردازد که شوهرش به طرز غیرمنتظره‌ای در مزرعه روستایی ناپدید شده است.

این فیلم سینمایی علمی تخیلی جدید محصول آمریکا بوده و فیلمنامه آن را نیز متیو چارمن تهیه کرده است. تولید مادرشیپ را نیز Range Media Partners و MRC انجام داده‌اند.

در حال حاضر البته تاریخ انتشار این فیلم تخیلی 2024 مشخص نیست و فقط می‌دانیم در طول سال میلادی جدید پخش می‌شود. محوریت داستان این فیلم تخیلی جدید شخصیتی قدرتمند و جنگجو به نام سارا مورس است که نه فقط یک زن قدرتمند است و برای خانواده خود می‌جنگد، بلکه در اندیشه کشف حقایقی مهم و بزرگ است.

از جمله بازیگران این فیلم علمی تخیلی ماجراجویی باید به هالی بری، مولی پارکر، اومری هاردویک، سیدنی لمون، رافائل سیلوا، جان اوتیس و پاول گولفویل اشاره کرد.

در طول داستان شاهدیم که یکسال بعد از ناپدید شدن همسر سارا مورس و در شرایطی که آن‌ها از یافتن او ناامید شده‌اند، سارا و فرزندانش یک شی عجیب و فرازمینی در زیرزمین خانه کشف می‌کنند. یافتن این شی، انگیزه‌ای می‌شود برای بازکردن معمای ناپدید شدن پدر و همسر خانواده.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کره ای

بهترین انیمه های کوتاه

بیگانه: بازگشت به آینده (Alienoid: The Return to the Future)

فیلم سینمایی تخیلی

  • کارگردان: چوی دونگ هون
  • بازیگران: ریو جون یول، کیم وو بین، کیم تائه ری، لی هنی، یوم جونگ آه، جو وو جین، جین سون کیو
  • تاریخ انتشار: 10 ژانویه 2024

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 فیلم بیگانه: بازگشت به آینده از سینمای کره است که دنباله‌ای برای فیلم سال 2022 با همین عنوان محسوب می‌شود. کارگردان این فیلم علمی تخیلی هیجانی چوی دونگ هون است و از جمله بازیگران آن می‌توان به ریو جون یول، کیم وو بین، کیم تائه ری، لی هنی، یوم جونگ آه، جو وو جین و جین سون کیو اشاره کرد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی تخیلی کره‌ای آمده که گروهی از افراد که در تلاش برای نجات همه با بازگشت به زمان حال هستند همچنان در جستجوی شمشیر مقدس در حال و آینده سفر می‌کنند.

شکارچیان روح: امپراتوری یخ زده (Ghostbusters: Frozen Empire)

فیلم تخیلی جدید

  • کارگردان: گیل کنان
  • بازیگران: پل راد،‌ کری کن، فین ولفهارد، مکینا گریس، کمیل نانجیانی، پتن اسوالت
  • تاریخ انتشار: 22 مارس 2024

طرفداران مجموعه شکارچیان روح بالاخره در سال جدید میلادی شاهد انتشار داستان امپراتوری یخ زده به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2024 خواهند بود.

داستان این فیلم سینمایی علمی تخیلی جدید ادامه Ghostbusters: Afterlife است که در زمان انتظار یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های علمی تخیلی بود.

کارگردانی این فیلم علمی تخیلی هیجانی را گیل کنان برعهده دارد که کارگردان Monster House و نویسنده داستان Ghostbusters: Afterlife بود. او در فیلم جدید شکارچیان روح هم نویسنده و هم کارگردان است.

با توجه به موفقیت Ghostbusters: Afterlife در گیشه، انتظار بر این است که فیلم علمی تخیلی جدید شکارچیان روح نیز در گیشه عملکرد خوبی داشته باشد.

از جمله بازیگران این فیلم سینمایی تخیلی می‌توان به پل راد، کری کن، فین ولفهارد، مکینا گریس، کمیل نانجیانی، پتن اسوالت، سلست اوکانر، لوگان کیم، دن آیکروید، بیل مری، ارنی هادسون و آنی پاتس اشاره کرد. امپراتوری یخ زده داستان دو نسل از شکارچیان روح را دنبال می‌کند با که با تهدید جدیدی مواجه می‌شوند و هر دو باید دنیا را پیش از آغاز دومین دوران عصر یخی نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

یک مکان ساکت: روز یک (A Quiet Place: Day One)

فیلم علمی تخیلی ماجراجویی

  • کارگردان: مایکل سارنوسکی
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، جوزف کویین، الکس وولف، جایمن هانسو
  • تاریخ انتشار: 28 ژوئن 2024

از زمان آغاز سری فیلم‌های یک مکان ساکت، این مجموعه همواره به محبوبیت بیشتری رسیده و بنابر اخبار جدید، در سال 2024 باید انتظار انتشار نسخه جدیدی از این فرنچایز به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 را داشته باشیم.

در این عنوان از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2024 همانطور که از نام آن مشخص است، شاهد روز نخست حمله بیگانگان به زمین هستیم. در چنین شرایطی هنوز هیچکس دقیقا نمی‌داند چه رخ داده و چه باید بکند یا برای زنده ماندن باید به کجا برود.

در فیلم سوم مجموعه محبوب یک مکان ساکت که می‌تواند از بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید باشد شاهد حضور شخصیت‌ها و بازیگران جدیدی نیز هستیم و از جمله باید به جایمن هانسو اشاره کرد که بار دیگر برای ایفای نقش خود بازخواهد گشت.

بیگانه: رومولوس (Alien: Romulus)

فیلم تخیلی 2024
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: فدی آلوارز
  • بازیگران: ایزابلا مرسد، کیلی اسپنی
  • تاریخ انتشار: 16 آگوست 2024

فرنچایز محبوب بیگانه در سال جدید میلادی با یکی از فیلم های جدید علمی تخیلی بازمی‌گردد. این فیلم علمی تخیلی جدید با شکل و شمایلی متفاوت و جدید و بازیگران جدید بازمیگردد تا حضوری قدرتمندانه داشته باشد.

داستان این فیلم البته در ادامه فیلم‌های قبلی جریان پیدا می‌کند و اینجا تفاوت به بازیگران و شخصیت‌ها مربوط است. در قسمت جدید البته برخی شخصیت‌هایی که از سری‌های قبل سراغ داریم نیز حضور خواهند داشت اما برتری با شخصیت‌های جدید است. با توجه به موفقیتی که فیلم‌های قبلی این مجموعه کسب کرده نیز انتظار بر این است که جدیدترین فیلم بیگانه، یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی در سال 2024 باشد.کارگردان فیلم جدید فدی آلوارز است و حضور بازیگرانی چون ایزابلا مرسد و کیلی اسپنی تایید شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بیوگرافی

بهترین فیلم های نتفلیکس

گودزیلا و کنگ: فرمانروایی جدید (Godzilla x Kong: The New Empire)

فیلم علمی تخیلی جدید

  • کارگردان: آدام وینگارد
  • بازیگران: دن استیونز، ربکا هال، برایان تایری هنری، کایلی هاتل، فالا چن
  • تاریخ انتشار: 29 مارس 2024

شاید یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 فیلم گودزیلا و کنگ: فرمانروایی جدید باشد که دنباله‌ای بر فیلم قبلی خواهد بود. در تریلری که از فیلم در کامیک‌کان 2023 برزیل منتشر شد، کنگ در تلاش برای حفظ میراث خود بود و گودزیلا نیز بسیار عصبی به نظر می‌رسید. این دو گویا در فیلم جدید قرار است در کنار هم با دشمنی قدرتمند و بسیار مخوف مقابله کنند.

در تریلر منتشر شده از این فیلم شاهد ظهور تایتان جدیدی به نام اسکار کینگ هستیم. این تایتان باستانی پیش از این زمین توخالی را کنترل می‌کرده اما از آنجایی که حرص و طمعش بیشتر می‌شود می‌کوشد کنترل تمام زمین را بر دست بگیرد. گودزیلا مدت‌ها است که او را در زمین توخالی به دام انداخته و به همین دلیل این تایتان جدید قصد انتقام گرفتن از گودزیلا را دارد.

در داستان این مورد از فیلم های جدید علمی و تخیلی شاهدیم که اسکار کینگ، تلاش خود برای انتقام گرفتن و به دست آوردن مجدد تاج و تخت را آغاز می‌کند و در نتیجه کنگ و گودزیلا باید جلوی او را بگیرند.

فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه (Furiosa: A Mad Max Saga)

فیلم علمی تخیلی هیجانی
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: جورج میلر
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، کریس همسورث، تام برک، نیتن جونز
  • تاریخ انتشار: 24 می 2024

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024 فیلم فیوریوسا است که پیش‌درآمدی بر فیلم مد مکس اصلی است و پنجمین عنوان از فرنچایز پرطرفدار مدمکس محبوب می‌شود.

در این مورد از فیلم های جدید علمی و تخیلی ملکه فیوریوسای جوان را در حالی می‌بینیم که از قصر دزیده شده و وقتی به خود می‌آید خود را در نبردی بزرگ بین دو ظالم خونخوار درمی‌یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

بهترین فیلم های ترکی تاریخ

مادام وب (Madame Web)

فیلم سینمایی علمی تخیلی جدید

  • کارگردان: اس جی کلارکسون
  • بازیگران: داکوتا جانسون، سیدنی سویینی، اما رابرتز
  • تاریخ انتشار: 14 فوریه 2024

یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 می‌تواند عنوان ابرقهرمانی مادام وب باشد که در ادامه گسترش جهان مرد عنکبوتی روایت می‌شود.

در این فیلم و بنابر برنامه اعلام شده از قبل، داکوتا جانسون در نقش مادام وب ایفای نقش می‌کند و حالا قرار است یک داستان از دنیای مرد عنکبوتی با محوریت یک قهرمان زن داشته باشیم.

البته با وجود اینکه این فیلم در مجموعه فیلم‌های جهان عنکبوتی قرار می‌گیرد، در آن خبری از شخصیت پیتر پارکر نیست و شاید این مسئله در موفقیت آن موثر باشد.

تل‌ماسه: بخش دوم (Dune: Part Two)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: تیموتی شالامه، زندیا، فلورنس پیو و آستین باتلر
  • تاریخ انتشار: 1 مارس 2024

فیلم نخست تل ماسه اثر موفق و محبوبی بود و ستایش منتقدان را نیز برانگیخت، با وجود این برخی معتقدند که پیش از برآورده کردن انتظارات طرفداران از چنین داستان جذابی، به پایان رسید.

دنی ویلنوو از همان زمان اما برنامه ساخت قسمت‌های دوم و سوم این فیلم را داشت و وقتی دیزنی نیز با ایده او موافقت کرد، ساخت قسمت دوم فیلم تل‌ماسه از رمان محبوب فرانک هربرت آغاز شد.

حال و با توجه به اینکه اکران فیلم دوم در سال 2024 تایید شده، انتظار می‌رود شاهد یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2024 باشیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های عاشقانه

بهترین فیلم های خون آشامی

سرزمین‌های مرزی (Borderlands)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: ایلای راث
  • بازیگران: کیت بلانشت، کوین هارت، جیمی لی کرتیس، جینا گرشون
  • تاریخ انتشار: 9 اوت 2024

ایلای راث که بیشتر به خاطر ساخت فیلم‌های ترسناک، پرخشونت و اکشن معروف شده، پا به دنیای فیلم‌های علمی تخیلی گذاشته و قرار است در سال 2024 اقتباسی از ک بازی ویدیویی به کارگردانی او منتشر شود.

سرزمین‌های مرزی شاید یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 باشد اما از آنجا که این بازی ویدیویی خودش چندان موفق نبود و باید دید راث دقیقا می‌تواند چه کند. خصوصا که داستان بازی هم آنچنان پرشاخ و برگ نبود که بتوان ترفند خاصی روی آن به کار بست.

آنچه که کارشناسان را به این عنوان از فیلم های جدید علمی تخیلی امیدوار کرده نگاه خاص ایلای راث است که شاید بتواند ضمن وفاداری به داستان اصلی، یک اثر به‌یادماندنی خلق کند. در هر حال نمی‌توان به سادگی از قید فیلمی با حضور همزمان کیت بلانشت و کوین هارت گذشت.

ونوم 3 (Venom 3)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: کلی مارسل
  • بازیگران: تام هاردی، جیوتول اجیفور، جونو تمپل
  • تاریخ انتشار: 8 نوامبر 2024

ونوم 3 نیز یکی دیگر از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2024 در دنیای مارول و به طور خاص جهان عنکبوتی است که با توجه به موفقیت دو قسمت پیشین، برای قسمت سوم و بار دیگر با حضور تام هاردی در نقش اصلی بازمی‌گردد.

داستان ونوم 3 دنباله‌ای بر قسمت‌های موفق پیشین است و تام هاردی به عنوان یکی از دشمنان نه‌چندان شرور مرد عنکبوتی در آن ظاهر می‌شود.

تام هاردی با حضور در دو قسمت پیشین این فیلم به خوبی نشان داده که استعدادش بیش از اینکه به درد نقش‌های ابرقهرمانی بخورد، مناسب نقش ابرشرورها است، چراکه او پیش از این نیز در فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد نولان در قامت یک شخصیت شرور حاضر شده بود.

البته که طنز خاص شخصیت ونوم، این نقش را کمی متفاوت می‌کند اما اگر به سابقه تام هاردی نگاه کنیم فقط باید بگوییم چه چیزی بهتر از این! اتفاقا دست هاردی حالا بازتر هم هست.

با تمام این اوصاف باید گفت که ونوم 3 نه فقط یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی که شاید از بهترین فیلم‌های اکشن سال 2024 نیز باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمه های فانتزی عاشقانه، اکشن و دارک

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

لیزا فرانکشتاین (Lisa Frankenstein)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: زلدا ویلیامز
  • بازیگران:‌ کاترین نیوتون، کول اسپراوس، کارلا گوجینو، لیزا سوبرانو، جو کرست، هنری ایکنبری
  • تاریخ اکران: 9 فوریه 2024

یکی از خاص‌ترین شخصیت‌های علمی تخیلی دنیای رمان‌ها و داستان‌های تخیلی، شخصیت فرانکشتاین است و در نتیجه معمولا فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که با حضور این شخصیت ساخته می‌شوند ‌آثار نسبتا موفقی در ژانر علمی تخیلی هستند. فیلم لیزا فرانکشتاین یکی از همین آثار و شاید از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 باشد.

داستان فیلم درباره یک دختر نوجوان گوتیک به نام لیزا اسوالوز است که علاقه خاصی به علم، هنر و البته جنازه‌ها دارد. او در مدرسه شدیدا مورد آزار همکلاسی های خود قرار می‌گیرد و در خانه با پدر خود که مخترعی دیوانه است مشکلاتی دارد. تنها دوستان لیزا یک گربه سیاه به نام میستر ویسکرز و یک دختر مرموز به نام زلدا هستند.

روزی لیزا در حال گشت زدن در قبرستان قدیمی، یک جسد زیبا از دوره ویکتوریایی پیدا می‌کند و از آنجا که عاشق او می‌شود، او را با خود به خانه می‌برد و با ماشین برنزه‌کننده خراب پدر خود در گاراژ، آن را به مرد رویاهای خود بدل ساخته و احیایش می‌کند. لیزا نام او را فرانک می‌نامد و دوستی خود با او را آغاز می‌کند.

فرانک اما یک مرد عادی نیست چراکه به عنوان یک مرده زنده شده با اجزای بدن دیگر هیچ خاطره‌ای از گذشته ندارد و فقط لیزا را دوست دارد. او البته برخی مشکلات خاص هم دارد که به چالش‌های بزرگی می‌انجامد.

از جمله بازیگران این می‌توان به کاترین نیوتون، کول اسپراوس، کارلا گوجینو، لیزا سوبرانو، جو کرست و هنری ایکنبری اشاره کرد.

سونیک خارپشت 3 (Sonic The Hedgehog 3)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024
  • کارگردان: جف فاولر
  • بازیگران: بن شوارتز، ادریس البا، جیمز مارسدن
  • تاریخ اکران: 20 دسامبر 2024

سونیک خارپشت 3 نیز از جمله جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2024 خواهد بود. سونیک از آن جمله شخصیت‌های دنیای بازی است که به دنیای سینما هم راه پیدا کرده و دو فیلم قبلی این مجموعه موفقیت خوبی برای سازندگان به دنبال داشتند.

در فیلم جدید، بن شوارتز به جای خود سونیک حضور دارد و کالین اشاناسی به جای تیلز و ادریس البا در نقش ناکلز به ایفای نقش می‌پردازند. جیم کری بعید است در فیلم جدید حضور داشته باشد و همین می‌تواند کمی از جذابیت ماجرا بکاهد.

باتوجه به اینکه کری در فیلم قبلی نقش بدمن ماجرا را ایفا می‌کرد، احتمالا در فیلم جدید شاهد حضور یک بدمن جدید خواهیم بود. باید صبر کنیم و ببینیم این فیلم تخیلی 2024 می‌تواند موفق باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رزمی جهان

بهترین انیمیشن های نتفلیکس

جنگ داخلی (Civil War)

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024

  • کارگردان: الکس گارلند
  • بازیگران: کریستن دانست، واگنر مورا، استیون مک‌کینلی هندرسون، کیلی اسپینی، کارل گلاسمن
  • تاریخ اکران: 26 آوریل 2024

الکس گارلند بعد از تجربه فیلم‌های موفقی چون فیلم Ex Machina، فیلم Annihilation، فیلم Men حالا فیلم جنگ داخلی را کارگردانی کرده است. در تریلری که از این فیلم دیدیم شاهد هرج و مرج عجیبی در آینده نزدیک آمریکا بودیم. این تریلر نشان می‌داد که آمریکا بعد از وارد شدن به یک جنگ داخلی بزرگ در حال نابود است و رئیس جمهور کشور هم دستور سه حمله هوایی پیاپی به یک مکان را می‌دهد.

این فیلم یک اثر عملی تخیلی و اکشن توصیف شده که اتفاقات آن در آینده آمریکا جریان دارد. در طول داستان رقابتی برای رسیدن به کاخ سفید جریان دارد.

اخیرا تاریخ انتشار دقیق فیلم با انتشار یک تریلر جدید منتشر شده و از جمله بازیگران این مورد از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 می‌توان به کریستن دانست، واگنر مورا، استیون مک‌کینلی هندرسون، کیلی اسپینی، کارل گلاسمن، سونویا میزونو، جونیکا تی. گیبز و جس ماتنی اشاره کرد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های علمی تخیلی فضایی در سال 2024 کدامند؟

فضانورد، سرزمین‌های مرزی، بیگانه: رومولوس، یک مکان ساکت: روز نخست، مادرشیپ و دور از بهترین فیلم‌های فضایی علمی تخیلی هستند.

بهترین فیلم های علمی تخیلی مارول در سال 2024 کدامند؟

ونوم 3 و مادام وب از جمله بهترین فیلم های علمی تخیلی مارول در سال 2024 هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های علمی تخیلی 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    همه فیلمها عالی منتظر هستیم

    پاسخ

    عجیبه که اسم ددپول ۳ توی لیست نیست!!!

    پاسخ