;
coinex

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 ؛ معرفی 10 عنوان برتر که نباید از دست بدهید

ژانر علمی تخیلی همیشه جزء پرمخاطب‌ترین ژانرهای سینمایی بوده و هالیوود هر سال با تولید فیلم های جدید علمی تخیلی مخاطبان بیشتری را به تماشا دعوت می‌کند. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 را معرفی کنیم.

به نظر می‌رسد که سال 2023، سال مهمی برای فیلم‌های علمی تخیلی باشد و بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 بتوانند توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به سمت خود جلب کنند. شرکت‌هایی مانند مارول و دی‌سی، امسال فیلم‌های فوق‌العاده‌ای را اکران خواهند کرد.

فرقی نمی‌کند که به فیلم‌های حماسی علاقه‌ دارید یا هیجان‌انگیز، چراکه در هر صورت، فیلم مورد پسند خود را در این فهرست پیدا می‌کنید. بهترین انیمیشن های 2023 نیز می‌توانند برای شما جذاب باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

در این مقاله به معرفی 10 عنوان برتر پرداختیم که هر کدام در نوع خاص خود می‌توانند بهترین فیلم علمی تخیلی 2023 باشند. در نظر داشته باشید که فیلم‌های علمی تخیلی با فیلم‌های فانتزی فرق دارند و در این مقاله، فقط بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2023 معرفی شدند. البته اگر به فیلم‌های هیجان‌انگیز علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم فهرست بهترین فیلم های 2023، بهترین فیلم های اکشن 2023، بهترین فیلم های DC در سال 2023، ترسناک ترین فیلم های 2023 و بهترین فیلم های کره ای 2023 را از دست ندهید. تماشای بهترین فیلم های کمدی 2023 و بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023 نیز خالی از لطف نیست.

علاقه‌مندان به ژانرهای مختلف سینمایی در فهرست بهترین سریال های 2023، بهترین سریال های کره ای 2023 و بهترین سریال های عاشقانه 2023 نیز می‌توانند عنوان مورد نظر خود را پیدا کنند. در ادامه با معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی جدید 2023 ما را همراهی کنید.

Spaceman

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 2023
  • بازیگران: آدام سندلر، پاول دنو، کری مولیگان، ایزابلا روزلینی
  • کارگردان: یوهان رنک (Johan Renck)

اولین فیلمی که ما آن را در فهرست جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2023 قرار داده ایم، فیلم فضانورد است که البته هنوز تاریخ دقیق اکران آن مشخص نیست. در این فیلم بازیگران مشهوری مانند آدام سندلر، پاول دنو و کری مولیگان نقش‌آفرینی می‌کنند.

داستان این فیلم زندگی یاکوب پروچازکا را روایت می‌کند. او بعد از این‌که در دوران کودکی پدر و مادر خود را از دست می‌دهد، نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می‌کند. یاکوب که در حومه کشور چک زندگی آرامی دارد، تصمیم می‌گیرد فضانورد شود.

بالاخره، زمانی می‌رسد که یک ماموریت شخصی خیلی خطرناک به او واگذار می‌شود که باید به‌صورت تکی به سیاره زهره برود. در این شرایط، یاکوب تصمیم می‌گیرد این ماموریت را با موفقیت انجام دهد تا به همان قهرمانی که از کودکی آرزویش را داشت، تبدیل شود.

یاکوب تلاش می‌کند اشتباهاتی را که پدرش به‌عنوان یک خبرچین کمونیستی انجام داد، جبران کند و به‌همین‌دلیل‌هم مجبور می‌شود برای رفتن به این ماموریت خطرناک و حیاتی، همسر خود را تنها بگذارد. این فیلم صحنه‌های جذابی دارد که باعث شده ما آن را در صدر فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 قرار دهیم.

The Mothership

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 2023
  • بازیگران: هیل بری، مالی پارکر، عماری‌هاردویک، جان اورتیز
  • کارگردان: مت چارمن (Matt Charman)

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2023 که توسط مت چارمن کارگردانی شده است، The Mothership نام دارد و به احتمال زیاد بتواند نظر مخاطبان و منتقدان را به سمت خود جلب کند. این فیلم داستان زنی با نام سارا مورس را روایت می‌کند که همسرش به‌صورت کاملاً مرموزانه در مزرعه روستایی که در آن زندگی می‌کنند، ناپدید شده و هیچ خبری از او نیست.

بااین‌حال، سارا یک چیز عجیب‌وغریب و غیرزمینی در زیر خانه خود پیدا می‌کند که بیشتر او را به شک می‌اندازد. به‌همین‌دلیل‌هم تصمیم می‌گیرد به همراه فرزندان خود، به دنبال حقیقت برود تا علاوه‌بر کشف آن، شوهر خود را نیز پیدا کند. صحنه‌های جذاب این فیلم باعث شده که آن را در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 قرار دهیم.

Rebel Moon

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
بهترین فیلم علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 2023
  • بازیگران: سوفیا بوتلا، چارلی هونهام، استوارت مارتین، آنتونی اپکینز
  • کارگردان: زک اسنایدر (Zack Snyder)

زک اسنایدر یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2023 را با نام ماه سرکش کارگردانی کرده که قرار است در اواخر 2023 روی پرده‌های سینما برود. این فیلم با حضور ستارگانی مانند سوفیا بوتلا، چارلی هونهام و آنتونی اپکینز، یک داستان علمی تخیلی خوب را به نمایش می‌گذارد.

داستان این فیلم درباره‌ی یک مستعمره صلح‌آمیز است که ناگهان توسط یک فرد ظالم مورد تهدید قرار می‌گیرد. کسانی که در این مستعمره زندگی می‌کنند، برای نجات از تهدیدهای این فرد ظالم که بالیساریوس نام دارد، یک زن مرموز را به سایر سیاره‌ها می‌فرستند تا جنگجویانی را برای کمک و مقابله با این فرد با خود بیاورد. این زن که گذشته عجیب‌وغریبی دارد، تلاش می‌کند تا بهترین جنگجویان از سایر سیارات را جمع کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

  • تاریخ اکران: 17 نوامبر 2023 (26 آبان 2023)
  • بازیگران: پیتر دینکلیج،‌ هانتر شیفر، وایولا دیویس، برن گورمن
  • کارگردان: فرنسیس لاورنس (Francis Lawrence)

یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 که قرار است در 17 نوامبر امسال، یعنی 26 آبان 1402 اکران شود، فیلم The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes است. خوب است بدانید که این فیلم در واقع اقتباس شده از رمانی با همین نام بوده که توسط سوزان کالینز نوشته شده است.

این فیلم داستان زندگی کوریولانوس اسنو در سن 18 سالگی‌ را روایت می‌کند که هنوز به‌عنوان رئیس انتخاب نشده است. کوریولانوس در 18سالگی، یک جوان فوق‌العاده جذاب و زیبا بوده که به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای برای بازی‌های خاصی انتخاب می‌شود. در همین زمان، خانواده او روزهای سختی را می‌گذرانند و از طرف دیگر، او مسئول می‌شود تا به یک دختر فقیر در منطقه 12 کمک کند.

Dune: Part Two

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 3 نوامبر 2023 (12 آبان 1402)
  • بازیگران: تیموتی شالامی، خاویر باردم، زندایا، جاش برولین
  • کارگردان: دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)

یکی دیگر از جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2023 که با ژانر ماجراجویی و درام در تاریخ 3 نوامبر 2023 اکران می‌شود، نسخه دوم فیلم تل ماسه است. اگر نسخه ابتدایی این فیلم را دیده‌اید، به احتمال زیاد قسمت دوم آن نیز توجه شما را جلب خواهد کرد.

این فیلم، داستان پل آتریدس را به نمایش می‌گذارد که در یک مسیر، با چانی و فریمن‌ها متحد شده و برای جنگیدن آماده می‌شوند. برخی از توطئه‌گران، خانواده آتریدس را از بین برده‌اند و او حالا درصدد است که انتقام خانواده خود را بگیرد.

او در این میان، بین دوراهی عشق و سرنوشت کل مردم جهان گیر می‌کند و نمی‌داند که باید کسی که بسیار دوست دارد را انتخاب کند و یا زندگی مردم کره زمین را نجات دهد. او تلاش می‌کند تا از کره زمین و سایر افراد جهان، در برابر آینده ترسناکی که آن‌ها را تهدید می‌‌کند، محافظت کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این فیلم، از نیمه دوم کتابی که قسمت اول از آن اقتباس شده بود، نوشته شده است.

Hello Stranger

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

  • تاریخ اکران: 2023
  • بازیگران: رابی آمل، جوردانا بوروستر، سیمو لیو، سم ورثینگتون
  • کارگردان: April Mullen

فیلم Hello Stranger، درباره داستان زندگی فی است که همسر خود را به‌تازگی از دست داده و برای این‌که با این غم کنار بیاید، از یک شبیه‌ساز اندروید استفاده می‌کند. او این شبیه‌ساز را شبیه به همسر خود در می‌آورد. بااین‌حال، اگرچه این شبیه‌ساز شباهت زیادی به ایوان، همسر از دست رفته فی دارد، اما باز هم نمی‌تواند آن عشق را در این سیم‌کارت احساس کند.

از طرف دیگر، برخی از شبیه‌ساز‌های دیگر به‌تازگی هوشیار شده‌اند و به یک تهدید بزرگ برای زندگی کل مردم و بشر تبدیل شده‌اند. یک مامور حکومتی، مسئول دستگیری این سیم‌کارت‌ها بوده که ایوان هم یکی از آن‌هاست. صحنه‌های هیجان‌انگیزی در این فیلم وجود دارد که باعث شده ما آن را در فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 قرار دهیم.

Transformers: Rise of the Beasts

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402)
  • بازیگران: میشل یئو، پیت دیویدسون، پیتر دینکلیج، ران پرلمان
  • کارگردان: استیون کیپل جونیور (Steven Caple Jr)

اگر به این ژانر اکشن و علمی تخیلی علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد خیلی از فیلم‌های تبدیل شوندگان را دیده‌اید. از میان این فیلم‌ها، هیچ‌یک واقعا نمی‌تواند به‌اندازه نسخه 2018 جذاب و شگفت‌انگیز باشد. نسخه‌ای که قرار است در سال 2023 روی پرده‌های سینما برود، یک دنباله مستقل از مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان را به نمایش می‌گذارد.

داستان این فیلم که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فرنچایز‌های این سری به شمار می‌رود، روایت شهر نیویورک در دهه 1990 است که صحنه‌های فوق‌العاده اکشن و مهیجی خواهد داشت. در این فیلم شاهد نبرد بین ماکسیمال‌ها، ترورکان‌ها و پرداکون‌ها در برابر اتوبات‌ها و دسپتیکون‌ها هستیم. همه این جانور‌ها به‌صورت همزمان در زمین حضور دارند و با یکدیگر به نبرد می‌پردازند.

در این میان، یک پسر جوان و تیزبین، از شهر بروکلین در کنار دختری به نام النا، در این درگیری‌ها حضور پیدا می‌کنند. دلیل این موضوع هم این است که این جانوران با دشمنان ترسناک‌تری با نام Scourge مواجه می‌شوند. این فرنچایز به‌خاطر داشتن بازیگران فوق‌العاده و صحنه‌های اکشن جذاب، یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ

بهترین فیلم های دی سی

Guardians of the Galaxy Vol. 3

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 5 مه 2023 (15 اردیبهشت 1402)
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر
  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)

سومین قسمت از فیلم نگهبانان کهکشان نیز می‌تواند در فهرست بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2023 قرار بگیرد که توسط جیمز گان کارگردانی شده است. این فیلم ابرقهرمانی که توسط شرکت مارول ساخته شده، قرار است که در تاریخ 5 مه 2023 توسط استودیو دیزنی روی پرده‌های سینما برود.

قسمت سوم این فیلم، دنباله‌ای بر دو قسمت قبلی نگهبانان کهکشان و نگهبانان کهکشان بخش 2 در سال‌های 2014 و 2017 است. جیمز گان علاوه‌بر کارگردانی، مسئولیت نگاشتن فیلم‌نامه آن را نیز بر عهده داشته است.

این قسمت از فیلم نگهبانان کهکشان بخش 3، داستان پیتر کویل را روایت می‌کند که هنوز بعد از گامورا، در شک عظیمی فرو رفته است. به‌همین‌دلیل‌هم او می‌خواهد برای دفاع و مراقبت از کیهان، از نگهبانان کهکشان کمک بگیرد.

65

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
بهترین فیلم علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401)
  • بازیگران: آدام درایور، آریانا گرینبلت، کلوئی کولمن
  • کارگردانان: اسکات بک (Scott Beck)، برایان وودز (Bryan Woods)

فیلم 65 با همکاری اسکات بک و برایان وودز کارگردانی شده است. داستان این فیلم درباره دایناسور‌هایی است که دشمن انسان‌ها هستند.

فیلم 65، داستان یک فضانورد را روایت می‌کند که بعد از فرود آمدن روی یک سیاره خالی از سکنه، بعد از کمی بررسی متوجه می‌شود که در آنجا تنها نیست و موجودات مرموز دیگری نیز در آنجا حضور دارند. یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم سم ریمی ‌(Sam Raimi) است که به‌عنوان کارگردان سه‌گانه اسپایدرمن شهرت دارد.

The Pod Generation

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

  • تاریخ اکران: 2023
  • بازیگران: املیا کلارک، روزیل کریگ، کاترین‌هانتر، چیویتل اجیوفور
  • کارگردان: سوفی بارتز (Sophie Barthes)

یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 که به کارگردانی سوفی بارتز، قرار است امسال اکران شود، فیلم The Pod Generation است. این فیلم داستان یک زوج در نیویورک را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند تجربه بچه‌دار شدن را با استفاده از یک تکنولوژی جدید که پگاسوس نامیده می‌شود، امتحان کنند.

Aquaman and the Lost Kingdom

Aquaman and the Lost Kingdom
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 25 دسامبر 2023 (4 دی 1402)
  • بازیگران: جیسون موموآ، امبر هرد، نیکول کیدمن، بن افلک
  • کارگردان: جیمز وان

آکوامن و پادشاهی گمشده یکی دیگر از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 است که در اوایل دی ماه 1402 توسط کمپانی دی‌سی اکران می‌شود. فیلم های دی سی 2023 قرار داده‌ایم، فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده است. در این فیلم به کارگردانی جیمز وان، بازیگران و ستارگان مشهوری مانند جیسون موموآ، امبر هرد، دیلم دفو، پاتریک ویلسون و نیکول کیدمن نقش آفرینی می‌کنند.

قسمت قبلی این فیلم در سال 2019 روی پرده‌ سینما رفت و توانست با استقبال بی‌نظیر مردم و منتقدان مواجه شود. اکران آکوامن و پادشاهی گمشده چندین بار به تعویق افتاده است؛ اما شرکت دی‌سی اعلام کرد که این فیلم به‌طور حتم در تاریخ 25 دسامبر 2023، یعنی 4 دی 1402 روی پرده‌های سینما می‌رود. همچنین خوب است بدانید که این اثر به‌عنوان پانزدهمین فیلم مستقل دنیای سینمایی شرکت DC شناخته می‌شود که مسئولیت نگارش فیلم‌نامه آن، برعهده دیوید لسلی جانسن-مک‌گلدریک بوده است.

هنوز دقیقاً داستان این فیلم مشخص نشده است، با این‌حال می‌توان انتظار داشت که شخصیت اصلی این فیلم، یعنی آکوامن با بازی جیسون موموآ، مجبور شود برای محافظت از مردم و مقابله با یک نیروی باستانی که به‌تازگی آزاد شده است، با شخصیتی که به‌هیچ‌عنوان فکرش را هم نمی‌کرد، همکاری کند.

سوالات متداول

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 کدامند؟

از جمله بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 می‌توان به تل‌ماسه: قسمت دوم، 65، نگهبانان کهکشان و ماه سرکش اشاره کرد. در این مقاله به معرفی فیلم‌های دیگری نیز پرداختیم که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

بهترین فیلم مورد انتظار علمی تخیلی 2023 کدام است؟

علاقه‌مندان به قسمت 1 فیلم تل‌ماسه بی‌صبرانه منتظر قسمت دوم آن هستند. علاوه‌براین، فیلم‌های نگهبانان کهکشان: قسمت سوم و فضانورد نیز از مورد انتظارترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی به‌شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

منبع: imdb

نظر شما درباره فیلم های جدید علمی تخیلی 2023 چیست؟ آیا فیلم دیگری هم باید در این فهرست باشد که به آن اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر