;
coinex

سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی [+ بیوگرافی و عکس]

در این نوشتار می‌پردازیم به سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی که جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره‌ی فجر را در کارنامه هنری خود دارد.

پردیس پورعابدینی بازیگر جوان و خوش‌آتیه سینما در بیست‌ودوم فروردین ماه سال ۱۳۷۹ در تهران به دنیا آمده است. او از سال ۱۳۹۷ هنرجوی کلاس‌‌های بازیگری آموزشگاه مسعود کیمیایی شد.

نسیم ادبی، بازی پورعابدینی را در نمایشی که در جشنواره تئاتر دانشجویی ثمر روی صحنه رفته بود، دید و او برای ایفای نقش در نمایش «قصه ظهر جمعه» انتخاب کرد. این نمایش اوایل تابستان سال ۱۳۹۸ به کارگردانی نسیم ادبی اجرا شد.

پردیس پورعابدینی با نقش‌آفرینی در مجموعه‌ی آقازاده به کارگرانی بهرنگ توفیقی به شهرت رسید. او برای هنرنمایی در نقش راضیه (مانلی) سریال آقازاده نامزد جایزه حافظ شد.

در ادامه‌ی بیوگرافی پردیس پورعابدینی ، سریال‌ها و فیلم‌هایی که او در آن‌ها نقش‌آفرینی داشته را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی

پردیس پورعابدینی در سال 1401 با بازی درخشانش در نقش یک پزشک کرد زبان در فیلم غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره‌ی فجر را به دست آورد.

بیوگرافی پردیس پورعابدینی
سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی

پورعابدینی بازیگر نقش فرشته در سریال گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا است. این درام اجتماعی که این روزها از شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود، با استقبال بسیار خوب بینندگان روبه‌رو شده است.

آقازاده، گناه فرشته، خائن کشی، بی‌مادر و غریب، سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی هستند.

پردیس پورعابدینی در گفت‌وگویی با رسانه‌ها، درباره‌ی ورودش به دنیای بازیگری گفته بود: «۱۰ سالگی با دیدن فیلم «هامون» عاشق بازیگری شدم، نمی‌دانم چه اتفاقی در من افتاد اما در جریان بودن زندگی در آن فیلم من را به سمت بازیگری کشاند. از کودکی به بازیگری علاقه‌مند بودم تا اینکه از سال ۱۳۹۷ وقتی ۱۸ ساله بودم هنرجوی کلاس‌های بازیگری آموزشگاه استاد مسعود کیمیایی شدم. در کنار یادگیری فعالیت خود را از تئاتر شروع کردم و چندین تجربه خوبی هم به‌دست آوردم.»

پس از پرداختن به بیوگرافی پردیس پورعابدینی سراغ معرفی کامل آثار کارنامه‌ی این بازیگر جوان و مشهور می‌رویم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

سریال آقازاده

بیوگرافی پردیس پورعابدینی

  • ژانر: اجتماعی، سیاسی، معمایی
  • نویسنده: حامد عنقا
  • کارگردان: بهرنگ توفیقی
  • بازیگران: امیر آقایی، نیکی کریمی، امین تارخ، سینا مهراد، مهدی سلطانی، امین حیایی، پردیس پورعابدینی، کامبیز دیرباز، جمشید هاشم‌پور، لعیا زنگنه
  • تهیه‌کننده: حامد عنقا
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 4.8 از 10

معرفی سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی را با سریال آقازاده آغاز می‌کنیم. پورعابدینی در این سریال نقش مانلی (راضیه) را ایفا کرد. این مجموعه اجتماعی، سیاسی محصولی از سازمان اوج است. فیلم‌برداری آن از سال ۱۳۹۸ و پخش آن به صورت هفتگی از تیر ۱۳۹۹ آغاز شد و تا دی ۱۳۹۹ ادامه داشت.

این سریال با استقبال گسترده روبه‌رو شد و پردیس پورعابدینی با بازی در این مجموعه به شهرت رسید. روابط عمومی فیلیمو، آمار میزان تماشای آنلاین آقازاده تا ساعت ۱۲ شب روز چهارشنبه ۱۲ شهریور در پلتفرم فیلیمو را ۲۵ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۶۵ دقیقه اعلام کرد.

خلاصه داستان: نیما بحری آقازاده‌ای است که تخلفات اقتصادی مرتکب شده. یک مأمور به نام حامد تهرانی که او هم یک آقازاده است، البته با خصوصیاتی کاملاً مخالف نیما، تلاش می‌کند تا دست بحری را رو کند.

حواشی سریال آقازاده: «در یک سکانس ۳ دقیقه‌ای، شخصیت راضیه (پردیس پورعابدینی) با دادن یک شکلات به عنوان مهریه به شخصیت حامد (سینا مهراد) و خواندن خطبهٔ صیغهٔ عقد موقت از زبان خودش، موجب واکنش‌های اغلب منفی شد. شخصیت راضیه بر یک ساعته بودن صیغه تأکید می‌کند و سپس حامد در آن اتاق را می‌بندد. همچنین قبل از بستن در، به زمین انداختن چادر نمایش داده می‌شد که این لحظه حذف و سانسور شد.»

فیلم بی‌مادر

فیلم های پردیس پورعابدینی
فیلم های پردیس پورعابدینی
  • تاریخ‌‌های انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ (فجر)، ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
  • کارگردان: مرتضی فاطمی
  • نویسنده: مرتضی فاطمی
  • تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح، علی اوجی
  • بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، امیررضا جوکار
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 4.3 از 10

بی‌مادر یکی دیگر از فیلم های پردیس پورعابدینی است که در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم داکا و بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی رینبو لندن در سال ۲۰۲۳ شده‌ است.

خلاصه داستان: زندگی آرام یک زوج با پا فشاری یکی از آن‌ها روی تصمیم‌اش، ناخواسته وارد آزمایش‌ها و دو راهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود. انسان چیزی را به دست نمی‌آورد مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود.

گفتنی است فیلم بی‌مادر در ایران با نقدهای منفی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد و نظرات ضد و نقیضی دریافت کرد. روزنامه فرهیختگان در نقد و بررسی این فیلم نوشت: «بی‌مادر، فیلم کم‌مایه‌ای است. قصد دارد سنگ بزرگی بردارد اما نه مقدمه‌چینی لازم برای ورود به این مبحث را انجام می‌دهد و نه در ادامه، پرداخت‌هایی صورت می‌دهد که بپذیریم، با فیلمی جدی و بزرگ مواجه هستیم. بی‌مادر در ایده‌آل‌ترین شکل خود، تله‌فیلمی متوسط است که جایش در بخش رقابتی جشنواره فجر نیست.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

بهترین فیلم های کره ای 2024

فیلم خائن کشی

بیوگرافی پردیس پورعابدینی

  • تاریخ‌های انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ (فجر)، شهریور ۱۴۰۲ (نمایش خانگی)
  • تهیه‌کننده: علی اوجی
  • نویسنده: مسعود کیمیایی
  • کارگردان: مسعود کیمیایی
  • نویسنده: مسعود کیمیایی
  • بازیگران: امیر آقایی، پولاد کیمیایی، سارا بهرامی، مهران مدیری، فرهاد آئیش، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، امیررضا دلاوری، پردیس پورعابدینی
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 6.8 از 10

در فیلم خائن کشی بخشی از زندگی مهدی بلیغ سارق و کلاهبردار ایرانی به تصویر کشیده شده است که امیر آقایی نقش او را بازی می‌کند. هر چند پردیس پورعابدینی در این فیلم یک نقش کوتاه را ایفا می‌کند، اما با این حال نقش‌آفرینی او در فیلم کارگردان مشهوری چون مسعود کیمیایی افتخاری است که در کارنامه‌ی هنری او به چشم می‌خورد.

خلاصه داستان: گروهی قصد دارند از بانک ملی دزدی کنند. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و چند نفر دیگر دزدان ظاهری بانک هستند. اما آن‌ها این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند.

سرکرده گروه سارقان عاشق یک زن است. اما در درگیری‌هایی که جلوی بانک بین سارقان و پلیس رخ می‌دهد این زن تیر می‌خورد و بقیه فرار می‌کنند.

فیلم غریب

بهترین فیلم پردیس پورعابدینی
بهترین فیلم پردیس پورعابدینی
  • تاریخ‌های انتشار: بهمن ۱۴۰۱ (فجر)، ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ (اکران آنلاین)
  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • تهیه‌کننده: حامد عنقا
  • نویسنده: حامد عنقا
  • بازیگران: بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، حسام محمودی، مهران احمدی، سامیه لک، رستم ایران نژاد، فرهاد قائمیان
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: 5.8 از 10

در معرفی سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی می‌رسیم به فیلم غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی که درباره‌ی محمد بروجردی است. این فیلم با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج ساخته شده است.

غریب بهترین فیلم پردیس پورعابدینی است. او با بازی درخشانش در نقش یک پزشک کرد موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره‌ی فیلم فجر شد.

فیلم غریب نخستین‌ بار در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اکران شد و با دریافت پنج سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از این دوره‌ی جشنواره دریافت کرد.

همچنین فیلم «غریب» در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز به نمایش درآمد و در این جشنواره برنده جایزه ویژه هیئت داوران در بخش مقاومت بین‌الملل شد و جایزه بهترین فیلم به کارگردان آن اهدا گردید.

خلاصه داستان: «در سال ۱۳۵۸ با آغاز شورش کردها توسط احزاب کرد، از جمله کومله و دموکرات، محمد بروجردی از طرف روح الله خمینی مأموریت می‌یابد تا به‌عنوان فرمانده سپاه پاسداران در کردستان، کردها را سرکوب کند. در این فیلم، بخشی از زندگی محمد بروجردی و شیوه فرماندهی او در کردستان به تصویر کشیده شده است.»

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های عاشقانه جهان

سریال گناه فرشته

سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی
بیوگرافی پردیس پورعابدینی
  • تاریخ انتشار: 1 دی 1402
  • ژانر: درام اجتماعی خانوادگی
  • بازیگران: شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی، محمدمهدی سلطانی سروستانی، پردیس پورعابدینی، بهروز رضوی، فرید سجادی حسینی، آشا محرابی، دیبا زاهدی
  • کارگردان: حامد عنقا
  • نویسنده:حامد عنقا

سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی را با مجموعه گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا به پایان می‌رسانیم. پورعابدینی در این سریال در کنار بازیگران مطرح و پرطرفدار سینما و تلویزیون از جمله امیر آقایی و شهاب حسینی به نقش‌آفرینی پرداخته است.

در این مجموعه، فرشته (با نقش‌آفرینی پردیس پورعابدینی)، دختری ساده از طبقه فرودست است که ناخواسته پایش به ماجرایی عجیب‌وغریب و دردناک باز می‌شود.

خلاصه داستان: دختری به نام فرشته به اتهام قتل یک مرد متهم می‌شود و قرار است در دادگاه محاکمه شود. مقتول مردی به نام عشیری است. از سوی دیگر حامد تهرانی وکیلی است که در شب تولد دخترش، واقعیتی را در مورد مظنون اصلی پرونده مرگ مادرش می‌فهمد که زندگی‌اش را دچار چالشی اساسی می‌کند.

مجموعه گناه فرشته که در فهرست سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی قرار دارد با حواشی همراه بود. پس از پخش قسمت اول گناه فرشته، روزنامه کیهان داستان این سریال را کنایه به قتل‌های زنجیره‌ای دانست. کیهان در این باره نوشت: «شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از سریال‌های در حال انتشار شبکه نمایش خانگی برای دو تن از شخصیت‌های به قتل رسیده سریال، نام پروانه دختر داریوش را انتخاب کرده است. شاید این انتخاب عناوین سهوی به نظر برسد اما در ادامه این سریال که قسمت‌های آتی آن در هفته‌های آینده منتشر می‌شود، دستیار یکی از شخصیت‌های اصلی وقتی با قتل‌ها و مفقودشدن سایر کاراکترهای فیلم مواجه می‌شود، به یکی دیگر از شخصیت‌های فیلم یادآوری می‌کند «مگر شما داستان اتوبوس ارمنستان، پوینده و مختاری را برای من تعریف نکردید؟» (باز هم کنایه به قتل‌های زنجیره‌ای و دروغ‌های حاشیه‌ای مربوط به اتوبوس ارمنستان) یکی از شعارهای تبلیغاتی این سریال این است که «چهارده سال پیش باهات چیکار کردن؟!» با توجه به اینکه رخدادهای وقوع سریال با جزئیات فراوانی اشاره به سال ۱۴۰۲ دارد این پرسش یکی از شخصیت‌ها اشاره به سال ۸۸ دارد.»

سوالات متداول

بهترین فیلم پردیس پورعابدینی چیست؟

فیلم غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی که به بخشی از زندگی محمد بروجردی و شیوه فرماندهی او در کردستان می‌پردازد، بهترین فیلم پردیس پورعابدینی است.

پردیس پورعابدینی برای بازی در کدام فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را دریافت کرده است؟

پردیس پورعابدینی در سال 1401 با بازی درخشانش در نقش یک پزشک کرد زبان در فیلم غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره‌ی فجر را به دست آورد.

سریال جدید پردیس پورعابدینی چه نام دارد؟

پورعابدینی بازیگر نقش فرشته در سریال گناه فرشته به کارگردانی حامد عنقا است. این درام اجتماعی که این روزها از شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود، با استقبال گسترده‌ی بینندگان روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سریال ها و فیلم های پردیس پورعابدینی چیست؟ آیا فیلم دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار بگیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر