;
coinex

100 میلیون رمز عبور در فضای اینترنت افشا شد؛ سریعاً پسورد خود را تغییر دهید

تروی هانت مسئول یکی از سایت‌های مهم موجود و یکی از متخصصین حوزه امنیت می‌گوید میلیون‌ها رمز عبور فاش شده؛؛ او همچنین هشدار داده که سریعا پسورد ایمیل و حساب‌های کاربری خود را تغییر دهید.

تروی هانت مسئول سایت مهم (HIBP) Have l been pwend همان وب سایتی که شما با مراجعه به آن می توانستید امنیت ایمیل و تمام حساب‌هایی که با ایمیل خود ساخته‌اید را چک کنید، هشدار داده که 100 میلیون رمز عبور در فضای اینترنت پخش شده سریعا پسورد خود را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: واریزی های کارت به کارت هم مشمول مالیات می شود

هشدار؛ سریعاً رمز عبور خود را تغییر دهید

تروی هانت در وبلاگ خود اعلام کرد: «حدود 35 درصد از آدرس‌های ایمیلی که در مجموعه داده‌های HIBP دیده شده‌اند، جدید هستند. به نظر می‌رسد که این نشت اطلاعات مهم، همچنان در حال انجام است.»

او می‌گوید: «بسیاری از داده‌ها از طریق بدافزارهای نصب شده روی گوشی‌ها جمع آوری می‌شوند؛ خصوصاً برنامه‌هایی که به محض ورود، اطلاعات شخصی افراد را ضبط می‌کنند.»

 علت این واقعه سایت illicit.services اعلام شده است. گرچه این سایت اکنون از بین رفته اما به نظر می‌رسد به کلاهبردارها این امکان را می‌داد تا با نوشتن اسم و فامیلی که کاربرها در سایت ثبت کرده را سرچ و از آنها سوء استفاده کنند.

هانت زمانی که برای چک کردن اطلاعات فاش شده اش اقدام کرد متوجه پسوردی شد که تا سال 2011 از آن استفاده می‌کرد بر همین اساس او معتقد است حجم اطلاعات فاش شده بسیار زیاد است. او از کاربران خواسته تا سریعا برای تغییر پسورد ایمیل و تمام حساب‌های خود اقدام کنند. او می‌گوید در رمز عبور جدید خود از حروف کوچک و بزرگ و عدد و حدالامکان آن را پیچیده‌تر کنید. او همچنین پیثشنهاد داده تا از رمز عبور دو مرحله‌ای هم استفاده کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر