;
coinex

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

اگر شما هم از کاربران گوشی سامسونگ هستید، در این نوشتار که ما به روش‌های حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s پرداخته‌ایم، همراه تکراتو باشید.

گوشی Galaxy A52s یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ با تکنولوژی 5G به بازار عرضه شده است. این محصول به دلیل دارا بودن صفحه‌نمایش سوپر آمولد و ظاهر زیبایی که دارد، با فروش خوبی همراه بوده است.

از آنجایی که هر نسخه جدید با اشکالات احتمالی همراه می‌شود، ما در ادامه به حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s می‌پردازیم.

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

گوشی‌ هوشمند میان‌رده سری A همانند همه‌ی بازار‌های جهانی، در بازار ایران هم طرفداران بسیاری دارد. سامسونگ سعی داشته در تولید گوشی جدید خود ایرادها را به حداقل برساند.

این گوشی در نگاه اول طراحی جذابی دارد، قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک و قاب جلویی آن از شیشه است، در واقع ما با گوشی با کیفیتی روبرو هستیم.

این نسخه سامسونگ با نسخه 11 از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن محسوب شود. اما این محصول مدرن هم خالی از اشکال نیست، ما در ادامه قصد داریم تا با نقاط ضعف احتمالی جدیدترین گوشی‌هوشمند میان‌رده سری a52s 5G آشنا شویم.

مشکل در بلوتوث برخی گوشی های سری A

یکی از مواردی که باعث نارضایتی کاربران گوشی‌های سری a سامسونگ شده است، ایرادها و اختلالات بلوتوث این دستگاه ها است. گاهی علت این مشکل می‌تواند به دلیل باگ‌های نرم افزاری باشد. البته گاهی نیز مشکل عدم اتصال به دستگاه دوم مربوط می‌شود.

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s
رفع مشکل نرم افزاری گوشی سامسونگ a52s

در نهایت اگر مشکل اتصال بلوتوث با ری استارت کردن یا خاموش و روشن کردن دستگاه برطرف نشود، شاید ایراد سخت افزاری موجب بروز اختلال در اتصال بلوتوث شده باشد. بنابراین برای رفع مشکل نرم افزاری گوشی سامسونگ a52s باید دستگاه برای بررسی‌های تخصصی به یک مرکز تعمیرات تخصصی ارجاع داده شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی‌های شیائومی 2022

شارژر ضعیف

گوشی سامسونگ a52s دارای باتری‌‌ای با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است؛ چنین باتری تقریبا پرظرفیتی، نیاز به شارژری قدرتمند دارد تا بدون مشکل و با سرعت خوبی شارژ شود.

اما سامسونگ یک شارژر ۱۵ واتی برای آن در نظرگرفته که برای شارژ کردن گوشی a52s به طور کامل، با این شارژر ۱۵ واتی درون جعبه زمانی حدود ۲ الی ۲.۵ ساعت دارید، که گاهی کلافه کننده و آزار دهنده می‌شود. و اگر شما می‌خواهید در حدود ۱.۵ الی ۲ ساعت گوشی خود از ۰ تا ۱۰۰ درصد، شارژ کنید؛ باید با هزینه‌ای جداگانه یک شارژر 25 واتی تهیه کنید.

داغ شدن بدنه گوشی

در بسیاری از مدل‌های برند سامسونگ از جمله a52s بروز مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد بدنه دستگاه باعث نارضایتی کاربران شده است. می‌توان گفت گاهی این مشکل به دلیل ساعت‌ها استفاده‌‌ی مداوم کاربر رخ می‌دهد و گاهی نیز عملکرد نامناسب باتری این گوشی‌ها علت بروز این مشکل است.

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s
حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

البته نصب برنامه‌های سنگین و بازی کردن طولانی مدت با این گوشی‌ها خود می تواند عامل داغ شدن بیش از حد بدنه این موبایل باشد. به هر حال بروز این مشکل می‌تواند هم ریشه نرم افزاری داشته باشد و هم ریشه سخت افزاری. پیشنهاد برای حل مشکلات سامسونگ a52s ، آن را ریست فکتوری کرده زیرا معمولا با انجام این کار مشکل داغ شدن بیش از حد بدنه برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2022

بهترین گوشی برای پابجی (PUBG Mobile)

عملکرد ناپایدار سنسور اثر انگشت

از دیگر مشکلات برخی مدل‌های سری A سامسونگ می‌توان به اختلالات قابلیت اثر انگشت در این گوشی‌ها اشاره کرد. گاهی کاربران از عملکرد ناپایدار سنسور؛ در مدل‌هایی که دارای سنسور اثر انگشت هستند، ناراضی بودند.

به علت‌های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری امکان دارد این سنسور به خوبی کار نکند و به این ترتیب در باز شدن قفل گوشی با اثر انگشت مشکل ایجاد شود.

برای حل مشکلات گوشی a52s سامسونگ و اینکه متوجه شوید خوب عمل نکردن سنسور اثر انگشت گوشی شما به دلیل خراب شدن خود قطعه سنسور است یا اینکه مشکلات نرم افزاری باعث بروز این مشکل شده است، می‌توانید از کد تست خرابی حسگر اثر انگشت استفاده کنید.به منظور این تست موارد زیر را گام به گام انجام دهید.

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s
حل مشکلات گوشی a52s سامسونگ
  • شماره‌گیر گوشی را باز کنید و کد *#0* را وارد کنید و گزینه call را لمس کنید تا درخواست شما ارسال شود.
  • پس از وارد کردن کد یک صفحه باز می‌شود که گزینه‌های متفاوتی مانند touch، sleep، LED و سایر موارد را دارد.
  • از میان این گزینه‌ها شما باید Sensor را انتخاب کنید.
  • پس از اینکه گزینه سنسور را انتخاب کردید، سنسور گوشی شما فعال می‌شود و در این مرحله باید انگشتی که پیش از این اثر آن را ثبت کرده بودید را روی سنسور قرار دهید.

اگر سنسور حسگر، اثر انگشت شما را بشناسد یعنی هیچ گونه مشکلی از نظر سخت افزاری وجود ندارد. اما در صورتی که در این قسمت سنسور، هیچ واکنشی نسبت به اثر انگشت نشان نمی دهد، به این معناست که مشکلات سخت افزاری برای گوشی شما پیش آمده که باعث بروز اختلال در عملکرد سنسور اثر انگشت شده است.

معمولا استفاده نکردن از قاب گوشی و وارد شدن ضربه به گوشی می‌تواند از عوامل آسیب‌های سخت افزاری هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای حل مشکلات گوشی a52s سامسونگ خود را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید. در صورتی که به تازگی گوشی خود را خریداری کرده‌اید و موبایل شما کاملا نو است، اما این مشکل را دارد از گارانتی آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

گوشی سامسونگ گلکسی A72

قیمت بالای نمایشگر

در ادامه‌ی حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s می‌پردازیم به قیمت بالای نمایشگر که شاید کمی عجیب به نظر برسد زیرا معمولا از این مورد به عنون معایب یاد نمی‌شود اما دانستن این موضوع هنگام خرید موبایل ضروری است.

به طور خلاصه می‌توان گفت، آسیب پذیرترین قطعه‌ی گوشی همین ال سی دی است که امکان دارد بر اثر پرت شدن از ارتفاع، نفوذ آب ضربه خوردن یا مواردی مشابه این آسیب جدی ببیند. حال اینکه گران‌ترین قطعه‌ی گوشی‌های سامسونگ نیز همین صفحه نمایش است. که گاهی هزینه‌ی بالای تعمیر آن برای دارنده‌ی گوشی، باعث می‌شود از خیر تعمیر آن بگذرد.

نبود لنز تله فوتو

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s
حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

در چند سال گذشته در سری a سامسونگ وجود لنز دوربین تشخیص عمق میدان یا Depth Sensor به امری طبیعی تبدیل شده است.

اما این لنز کارایی چندان مفیدی ارائه نمی‌دهد، زیرا این لنز خود به تنهایی توان ثبت تصویر و عکس گرفتن را ندارد و فقط زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید عکسی در حالت پرتره بگیرید و این مواقع این لنز به کمک شما می‌آید تا تشخیص سوژه اصلی و جدا کردن آن از دیگر اِلِمان‌های موجود در تصویر راحت‌تر شود.

اما لنز تله فوتو کارایی بیشتری دارد و می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد؛ این لنزها می‌توانند تا حداکثر ۳ برابر بزرگ‌نمایی داشته باشند و تصویری با افت کیفیت کم ثبت کنند.

این ویژگی در a52s وجود ندارد، سامسونگ از یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی در a72 استفاده کرده است، اما این لنز، می‌توانست جای خود را به لنز کارآمد‌تر تله فوتو بدهد.

تا اینجای کار به برخی حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s اشاره کردیم، اما در واقع این گوشی دارای مزایایی بوده که موجب می‌شود خریداران زیادی به سراغ آن بروند. در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52 

گوشی سامسونگ گلکسی A02

حافظه و رم بالا

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

گوشی a52s در ۴ نسخه با حافظه داخلی و رم (۱۲۸/۶ ، ۱۲۸/۸ ، ۲۵۶/۶ ، ۲۵۶/۸ گیگابایتی) به بازار عرضه شده است. این گوشی با این حافظه داخلی برای استفاده عمومی معقول به نظر می رسند. علاوه بر این پردازنده باکیفیت و قدرتمند اسنپدراگون این گوشی، می‌تواند خیال شما را از پردازش بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین آسوده کند.

صفحه نمایش با حداکثر روشنایی 800 نیت

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s

صفحه نمایش به کار رفته در a52s در بالاترین حد خود، رقم ۸۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این رقم بسیار خوبی برای یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. زیرا با این قابلیت، شما می‌توانید به آسانی به صفحه نمایش خود در محیط های پر نور و یا زیر نور خورشید نگاه کنید و مشکلی برای دیدن جزئیات روی صفحه نداشته باشید.

دارنده‌ی گواهی نامه IP67

گوشی a52s دارای گواهی نامه IP67 است؛ داشتن این گواهی‌نامه به این معناست که این گوشی علاوه بر ضد گرد و غبار بودن، ضد آب نیز هست و می‌تواند در عمق ۱ متری آب، تا ۳۰ دقیقه نیز دوام بیاورد. این قابلیت بسیار مهمی برای یک میان رده به شمار می‌آید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3) 

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3)

استفاده از پردازنده قدرتمند 778G 5G

حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s
حل مشکلات سامسونگ a52s

پردازنده به کار رفته در a52s، ساخته شرکت کوالکام و مدل Snapdragon 778G است و همان گونه که در تیتر این مورد نام بردیم، دارای پسوند ۵G بوده که نشان می‌دهد این پردازنده برای ارتباطات ۵G نیز شخصی سازی شده و می‌تواند از پس پردازش امور مربوط به آن برآید.

این نسخه از پردازنده‌های اسنپدراگون، یعنی 788G، خود به تنهایی جز ۲۵ پردازنده قدرتمند دنیا به شمار می‌آید و از توان پردازشی بالایی برخوردار است.

با توجه به اینکه هنگام ذکر سری پردازنده، در کنار عدد معرف آن، حرف G نیز ذکر شده که نشان می‌دهد این پردازنده برای پردازش امور گرافیکی نیز مناسب است و به خوبی از عهده‌ی این جمله کارها برمی‌آید.

شما هنگام کار با این گوشی از لحاظ سرعت و کیفیت پردازش اطلاعات، چه در زمان اجرای بازی‌ها و چه در پردازش برنامه های گرافیکی مشکلی نخواهید داشت و این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 642L که آن نیز دارای سرعت خوبی است، به شما این امکان را می‌دهد تا با آسودگی خیال به انجام تقریبا هر فعالیتی بپردازید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حل مشکلات و معایب گوشی سامسونگ a52s چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (14 نظر)

    سلام دوستان
    من یک سال دارمش. رم۶ وحافظه ۱۲۸.
    درکل راضی هستم. یکی دوعیب داره . اولیش اینه که گاهی بلوتوزش کارنمیکنه. به بروز کردن حل میشه. مشکل اصلیش اینه که نمیتونی بافایل اکسل کارکنی. نمیدونم اشکال ازگوشیه یا ازمن که بلد نیستم.
    درکل پیشنهاد میکنم بخرید

    پاسخ

    سلام من گوشی a52s دارم الان مشکل آنتن دهی و اینترنت دارم آنتن میره اینترنت میشه 4g ولی نت ندارم send دارم reserves ندارم یعنی یه جستجوی ساده برای دانلود آهنگ نمیکنه یعنی کلا نت قطع میشه ولی علامت 4g اون بالا هست گاهی وقتا ۳ ثانیه نت وصل میشه و دوباره قطع میشه بیشتر مواقع هم H میشه و +H میشه و یا کلا آنتن نیست میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟ غیر از ریست فکتوری چیکار کنم؟؟؟؟

    پاسخ

    وقتی گوشیم زنگ میخوره صفحه نمایش کار نمیکنه باید خاموش و روشن کنم تا دوباره صفحه نمایش کار کنه

    پاسخ

    سلام
    پنج ماه هست که این گوشی رو خریدم با حافظه ۲۵۶ تازه حدود ۳۵۰ هزار تومان هم بیشتر دادم تا ویتنام باشه و هندی نباشه اما الان ده روزی هست که:
    ۱- گوشی قفل میشه و باز نمیشه باید کلی صبر کنم تا باز بشه
    ۲- نمیتونم به تماس ها پاسخ بدم
    ۳- صفحه نمایش خود به خود شروع میکنه به قاطی کردن و برنامه ها همه قرو قاطی میشه و…
    ۴- اثر انگشتش هم هنگه تقریبا
    من هواوی پی۹ لایت داشتم قبل از این گوشی،، واقعا شش سال آخ نگفت با اینکه چندین بار افتاد زمین فقط از دست دخترم افتاد تو آب و حماقت خودم بود که بعد از چند ساعت روشنش کردم که خراب شد وگرنه در لول خودش عالی بود و ازش خیلی راضی بودم
    ۵-

    پاسخ

    درود خدمت همه
    من بعد از شش ماه حدودا دارم نظرم رو مینویسم امیدوارم به درد بخوره.
    قبل هر چیزی عزیزانی که این گوشی را دارن و یا میخوان بخرن دقت کنن هم بدنه و هم فریم این گوشی پلاستیکه و گوشی من بعد از این مدت که فقط هم توی جیب جلوی شلوارم میذارمش کمی انحنا پیدا کرده متاسفانه، این ضعف بدیه و باید خیلی مراقب باشید که به گوشیتون فشار نیاد وگرنه این مشکل پیش میاد
    گوشی معمولا داغ نمیکنه، سرعت شارژش خوبه، کیفیت نمایشگر عالیه و میزان نورش در روز و در محیط بیرون کاملا خوبه و هیچ مشکلی باهاش ندارید
    متاسفانه دوربینش خیلی تعریفی نداره و کیفیت عکاسیش معمولیه
    سرعت اجرای برنامه ها عالیه و مشکلی مثل هنگ کردن اینا من ندیدم
    در آخر هم پیشنهاد میکنم اگر توان مالی دارید از سری اس گوشی بخرید واقعا تفاوت را احساس میکنید

    پاسخ

    فایل منیجر es file explore نصب کن پوشه تلگرامت رو پیدا کن به همین راحتی مشکلت حل میشه

    پاسخ

    سلام من گوشی A52s رادو سه ماهه خریدم ایرادش ناپایدار بودن هنگام وصل شدن به تلوزیون به وسیله دنگل می باشد درصورتیکه باهمین دتگل با گوشی m32 خیلی خوب وبدون قطعی وصل میشه اگه استادان محترم دراین مورد مطالبی که می تونه منوراهنمایی کنه دارن اطلاع بدین ممنون ازشمت

    پاسخ

    سلام دوستان من تقریبا دوسال هست a 52s رو دارم رم ۸ حافظه ۲۵۶ ساخت هند هم هست هیج مشکلی ندارهو عین ساعت کار میکنه فقط یه باگ نرم افزاری داره هر چند وقت موقع زنگ خوردن گوشی تاچ lcd کار نمیکنه و مجبورم ریست سخت افزاری کنم بیاد بالا با کلید پاور و ولوم منفی!!
    در این دوسال کلا ۱۰ باری اینجور شده کسی راه حلی بهش داره؟؟؟ و یا گوشی شما هم همیجوری میشه؟؟

    پاسخ

    سلام
    به هیچ عنوان این گوشی را نخرید .
    خواهش می کنم متن پایین را کاملا بخونید .
    من اوایل بهمن این گوشی رو از نمایندگی مایکروتل خریدم . روزی که ما رفتیم برای خرید ، من می خواستم A72 بخرم ولی وقتی از فروشنده خواستم A72 بخرم کاملا مصرانه اومد پیش من و گفت A52 هم دو میلیون ارزونتره ، هم گوشی بهتریه ، هم پردازندش قوی تره و …. . خلاصه ما هم اشتباه کردیم و خریدیدم و تو همون روز اول یه بار صفحش حالت نیم سوز گرفت ، من گفتم شاید یه باگه موقتیه . دو تا سه هفته با این گوشی کار کردم با موارد زیر روبه رو شدم :
    1- صفحه همونطوری که بالا گفتم نیم سوز می شد .
    2- کلا صفحه کلید قفل می کنه برای چند دقیقه . یعنی تاچ گوشی کلا کار نمی کنه .
    3- بعد از نصب یه بازی یا برنامه سنگین ، پشت گوشی شروع می کنه به داغ کردن .
    بعد از دو تا سه هفته مراجعه کردم به نمایندگی در بازار موبایل ایران ، گوشیو پذیرش کردن و گفتن تا یک هفته دیگه بهتون خبر می دیم . موقعی که خبر دادن من رفتم یه گوشی آکبند دیگه به اصطلاح خودشون بم دادن و جالبه بدونید گوشیو بهم تحویل دادن و من فقط یک دقیقه اون گوشی دستم بود و بعد صفحه گوشی مجددا قفل شد .باز گوشی دوم رو ازم پذیرش کردن و قراره بهم خبر بدن . اما نکته اصلی اینجاست که بعد از پذیرش گوشی دوم ، یه آقا و خانومی که صدای منو شنیده بودن و منتظر نوبتشون بودن ، اومدن جلو و شروع کردن به صحبت کردن با من . دقیقا گوشی اون خانوم هم تمام ایرادات من رو داشت . در نهایت هم شوهر اون خانوم شروع کرد به سر و صدا .
    دوستان خواهشا این گوشیو نخرید . تو هر سایتی بتونم این نوشتمو می فرستم . تو این وضعیت اقتصادی مطمئنا مخاطبان این گوشیا اکثرا قشر کارمند جامعه هستن که پول این گوشی حقوق دو ماه تا سه ماهشون می شه . واقعا 10 میلیون پول کمی نیست . ای کاش قبل خرید این گوشی یک نفر هم منو راهنمایی می داد .
    ممنون

    پاسخ

    کلاه سرتون گذاشتن چرا ما همچین مشکلی نداریم گوشی های رفرش و تعمیر شده بهتون دادن

    پاسخ

    سلام
    این گوشی هیچ مشکلی به غیررررررررر از نداشتن حافظه تلگرام تو فایلهای من نداره که این مساله فقط رو مخه همین

    پاسخ

    من ۳۰ آبان این گوشیو خریدم با رم ۱۲۸/۸
    تنها ایرادش اینکه موقع تایپ کردن پیام به مشکل بر میخورم و راحت تایپ نمیشه وگرنه در کل از گوشیم خیلی راضی هستم

    پاسخ

    من یک و نیم ماه دارمش نه داغ میکنه نه دیر شارژ میشه قریبا از صفر تا صد یک ساعت خرده ای شارژ میشه ۸ گیگ رام ۱۲۸ هستش و سرعتش حرف نداره من که خیلی راضیم. محاسنش بیشتر و بیشتر از معایبش هستش تقریبا عیبی نداره…

    پاسخ

    حرف مفت نزن الکی من خودن ۳ ماهه دارمش ۴۵دقیقه فول میشه اصلا هم داغ نمیشه

    پاسخ