coinex
راهنمای خرید تکراتو

انتقال دارو به بدن از راه دور ؛ تولید وصله پوشیدنی که با گوشی قابل کنترل است

دانشمندان یک وصله پوشیدنی تولید کرده‌اند که امکان انتقال دارو به بدن از راه دور را بوسیله گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند. این کار ممکن است چندین بار انجام شود.

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی، نوعی وصله ریز سوزن پوشیدنی ابداع کردند که می‌توان با استفاده از آن عملیات انتقال دارو به بدن از راه دور را به راحتی انجام داد. کنترل دارو نیز بوسیله گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود و بسته به نیاز ممکن است چندین بار روند انتقال دارو انجام شود. لازم به ذکر است که در این روش، فرد دریافت‌کننده دارو هیچ احساس دردی را متوجه نخواهد شد و دارو بوسیله پوست جذب بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: کنترل تشنج مقاوم به درمان دارویی با اولین جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان

انتقال دارو به بدن از راه دور بوسیله موبایل فراهم شد

این گجت پوشیدنی، وصله زمانی فضایی برحسب تقاضا (SOP) نام دارد که یک وسیله آزمایشگاهی است و در توسط دانشمندان کارولینای شمالی ساخته شده است. این گجت نسخه ای از یک ابزار فعلی است که به نام وصله ریز سوزن شناخته می شود.

به طور معمول وصله‌های ریز سوزن به شکل ورقه‌های پلیمری کوچک با طیفی از برجستگی‌های نوک تیز و حاوی دارو (ریز سوزن) هستند. هنگامی‌که این وصله روی بدن فشرده می‌شود، ریز سوزن‌ها بدون درد وارد لایه رویی پوست می‌شوند. در مرحله بعد داروها در بدن آزاد می‌شوند.

انتقال دارو به بدن از راه دور بوسیله موبایل فراهم شد

اما SOC اندکی متفاوت است زیرا یک مدار الکتریکی روی سطح آن وجود دارد و سوزن‌های آن را نیز می‌توان به طور جداگانه با داروهای مختلف پر کرد. همچنین تمام این سوزن‌ها در لایه نازکی از طلا پوشیده شده‌اند. هنگامی‌که این وصله روی پوست به کار می‌رود، پوشش آن اجازه حل شدن سوزن‌ها را نمی‌دهد.

با این وجود با ارسال سیگنالی از یک موبایل یا رایانه به طور بی‌سیم، وصله SOC فعال می‌شود و یک یا چند ریز سوزن را داغ می‌کند در نتیجه پوشش طلای روی آنها از هم می‌پاشد. سوزن به طور مستقیم در معرض پوست قرار می‌گیرد و محموله آن طی 30 ثانیه آزاد می‌شود. در خصوص وصله‌های ریز سوزن، نخست دارو وارد مایع بینابینی سلول‌های پوست و بعد از آن وارد جریان خون می‌شود.

SOP در تست‌هایی که تاکنون انجام شده، به طور موفقیت‌آمیز دوزهای مختلف از ملاتونین را به موش‌ها تزریق کرده است. محققان امیدوارند از این فناوری برای درمان بیماری‌های مزمن مانند آلزایمر و انتقال روزانه داروهای مختلف به بدن براساس زمان‌بندی از پیش تعیین شده، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تولید این گجت پوشیدنی کارآمد چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر