;
coinex

توصیه به مصرف داروی ضد مالاریا در دوران کرونا جان 17 هزار نفر را گرفت

با شیوع بیماری کرونا برخی از سیاست‌مداران برای درمان سریع این بیماری دستور مصرف داروی ضد مالاریا را تائید کردند. اما به نظر می‌رسد این دارو موجب مرگ 17 هزار نفر شده است.

با شیوع بیماری کرونا ، برخی از پزشکان ازجمله میکروبیولوژیست فرانسوی، «دیدیه راول» برای درمان سریع این بیماری دارویی به نام هیدروکسی کلروکین یا داروی ضد مالاریا را تجویز کردند حتی مصرف این دارو به تائید برخی سیاستمداران از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز رسید. گرچه دستور مصرف این دارو چهار ماه بعد لغو شد اما در همین تاریخ کوتاه جان 17 هزار نفر را گرفت.

بیشتر بخوانید: کمبود ویتامین E احتمال کم‌بینایی را افزایش می‌دهد

داروی ضد مالاریا جان 17 هزار نفر را گرفت

داروی ضد مالاریا که از سوی سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) در تاریخ مارس 2020 (اسفندماه 1398)،دستور مصرف آن به عنوان دارویی معجزه آسا برای درمان کووید-19 صادر شده بود، جان 17 هزار نفر را گرفته است.

براساس مقاله منتشر شده توسط Biomedicine&Pharmacotherapy داروی هیدروکسی کلروکین یا HCQ با عوارض شدیدی از جله اختلال در ریتم قلب همراه است. این دارو بدون نسخه و پزشک به عنوان درمانی اورژانسی کرونا در اختیار بیماران قرار می‌گرفت. حتی دونالد ترامپ بیان کرده بود که تجربه مصرف این دارو را داشته است.

اکنون به تازگی تحقیقاتی صورت گرفته که ثابت می‌کند در فرانسه، ایالات‌متحده، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه از مارس 2020 تا ژوئیه 2020 (اسفند 1398 تا خرداد 1399) که دستور مصرف داروی ضد مالاریا صادر شده، نرخ مرگ و میر 11 درصد افزایش یافته است.

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی ضد مالاریا یا هیدروکسی کلروکین را چهار ماه بعد به دلیل عوارض جانبی شدیدی که ایجاد می‌کرد، ممنوع کرد. اما اکنون پس از تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که داروی ضد مالاریا در همین چهار ماه جان 17 هزار نفر را گرفته است. تعداد مرگ‌ومیر در کشورهای اروپایی در بلژیک 240، در فرانسه 199، در ایتالیا 1822 و در اسپانیا 1895 نفر تخمین زده می‌شود.

اما به هر حال محقیقین معتقدند که تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف داروی ضد مالاریا بسیار بیشتر از اعداد اعلام شده است چرا که در این تحقیقات بازه زمانی مشخص و فقط چند کشور را مورد بررسی قرار داده  است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی داروی ضد مالاریا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر