;
coinex

کدام تراکنش کارت به کارت مشمول مالیات می‌شود؟

در جدیدترین قوانین مالیاتی کشور، تراکنش کارت به کارت نیز اضفاه شده است و دولت بابت هر انتقال وجه با شماره کارت، مبلغی را به عنوان مالیات دریافت خواهد کرد.

روز گذشته گفتیم که سازمان امور مالیاتی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که تراکنش کارت به کارت هم مشمول مالیات خواهد شد. این خبر نگرانی‌ها و نارضایتی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرد و مردم می‌گویند که چرا باید مالیاتی را بپرداریم که در قبالش پولی دریافت نکرده‌ایم؟

بهتر است بدانید که این مالیات فقط مشمول حساب‌های تجاری است که انتقال وجه کارت به کارت نیز به دلیل اینکه در زمره دریافت پول محسوب می‌شود، مشمول مالیات شده است. حال سازمان امور مالیاتی اطلاعیه‌ای جدید منتشر کرده و در آن جزئیات محاسبه مالیات حساب‌های تجاری را توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: صاحبین خودروهای گران قیمت تا پایان بهمن ماه باید مالیات خود را بپردازند

کدام تراکنش کارت به کارت مشمول مالیات می‌شود؟

پس از اعلام اخذ مالیات از تراکنش‌های کارت‌خوان‌ها و تفکیک حساب‌ها به تجاری و غیرتجاری برای اخذ مالیات، برای برخی این تصور پیش آمد که با کارت به کارت کردن وجوه و خودداری از استفاده دستگاه پوز می‌توانند سازمان امور مالیاتی را دور بزنند.

سازمان امور مالیاتی اطلاعیه‌ای را درباره محاسبه مالیات حساب‌های تجاری منتشر کرد که به نظر می‌رسد برداشت برخی از رسانه‌ها از این اطلاعیه با آنچه مقصود سازمان امور مالیاتی بود تفاوت دارد.

کدام تراکنش کارت به کارت مشمول مالیات می‌شود؟

پس از انتشار این اطلاعیه، اخباری با این عنوان که تراکنش‌های کارت به کارت هم مشمول مالیات می‌شوند، در فضای مجازی دست به دست شد. این در حالی است که همان‌طور که سازمان امور مالیاتی پیش از این نیز اعلام کرده بود، مبنای محاسبه مالیات بررسی تراکنش‌های حساب‌های تجاری است. به این معنی که زمانی که یک حساب از سوی سازمان امور مالیاتی تجاری تشخیص داده شود، تمامی تراکنش‌های آن از جمله واریزی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا کارت به کارت نیز مبنای محاسبه مالیات خواهند بود.

نکته مهم این است که این موضوع به هیچ عنوان به این معنی نیست که از هر تراکنش کارت به کارت مالیات اخذ می‌شود، بلکه در مجموع سازمان امور مالیاتی همه واریزی‌ها به حساب‌های تجاری را محاسبه کرده و مالیات فروشنده را بر اساس آنها محاسبه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص قوانین مالیاتی جدید چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر