;
coinex

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری گوگل: توانمندسازی آینده دیجیتالی بریتانیا با مرکز داده جدید

گوگل قصد دارد سرمایه‌گذاری جدیدی به مبلغ 1 میلیارد دلار برای ساخت مرکز داده‌های جدید با هدف توانمندسازی آینده دیجیتالی بریتانیا انجام دهد.

گوگل با برنامه بلندپروازانه خود برای سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری در مرکز داده پیشرفته در Waltham Cross، Hertfordshire، نقطه عطف جدیدی را درعرصه حوزه دیجیتال بریتانیا رقم می‌زند. این حرکت نشان‌دهنده اعتماد قوی به بخش فناوری بریتانیا است و جایگاه آن را به عنوان بزرگترین اقتصاد فناوری اروپا تثبیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: قابلیت تماس صوتی و تصویری در شبکه اجتماعی ایکس برای کاربران اندرویدی فعال خواهد شد

آینده دیجیتالی بریتانیا با مرکز داده جدید امکان‌پذیر خواهد بود

دلیل اصلی این تصمیم گوگل به دلیل افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی و خدمات ابری است. سایت 33 هکتاری فقط یک پروژه زیرساختی نیست بلکه دروازه‌ای برای ارائه راه‌حل‌های خلاقانه هوش مصنوعی و خدمات دیجیتالی قوی است که بر همه چیز از Google Cloud گرفته تا برنامه‌های روزمره مانند جستجو، نقشه‌ها و یوتیوب تأثیر می‌گذارد.

روث پورات، مدیر مالی گوگل آلفابت، تاکید می‌کند که هدف این پروژه فقط توسعه نیست بلکه این ادامه تعهد گوگل به اقتصاد دیجیتال بریتانیا است. این سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری‌های قبلی مانند دفاتر سنت گیلز و کینگز کراس و مشارکت با دانشگاه کمبریج هو راستاست، البته بدون در نظر گرفتن کابل زیردریایی گریس هاپر، که بریتانیا را به ایالات متحده و اسپانیا متصل می‌کند.

حوزه فعالیت مرکز داده جدید فقط به زمینه فناوری و نوآوری محدود نمی‌شود. بلکه عمده فعالیت آن در مورد مردم و محیط زیست است. گوگل وعده ایجاد مشاغل ساختمانی و فنی را می‌دهد؛ همچنین اعلام کرده که اقتصاد جامعه محلی را نیز تقویت می‌کند. علاوه بر این، تعهد آنها به پایداری محیط زیست در قوانین جدیدش برای استفاده از انرژی بدون کربن که تا سال 2030 برقرار است، مشهود است. تأسیسات جدید حتی گرمای خود را بازیافت خواهد کرد تا به نفع خانه‌ها و مشاغل محلی باشد.

ابتکار گوگل فراتر از سخت افزار است. آنها بیش از یک میلیون انگلیسی را در مهارت‌های دیجیتال آموزش داده‌اند و برنامه درسی گاراژ دیجیتال متمرکز بر هوش مصنوعی خود را گسترش داد‌ه‌اند. این محور آموزشی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری گوگل در آینده بریتانیا فقط در سرورها و کابل‌ها نیست، بلکه روی افراد و مهارت‌های آن‌ها تمرکز کرده است.

در سایه اعلامیه اخیر مرکز داده مایکروسافت به ارزش 2.5 میلیارد پوند، سرمایه گذاری گوگل گواهی دیگری بر وضعیت رو به رشد بریتانیا به عنوان یک رهبر فناوری و هوش مصنوعی است. اکوسیستم فناوری بریتانیا که در حال حاضر از مجموع آلمان و فرانسه پیشی گرفته است، قرار است با این سرمایه گذاری‌های قابل توجه جهش بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی سرمایه گذاری جدید گوگل برای توانمندسازی آینده دیجیتالی بریتانیا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر