coinex
راهنمای خرید تکراتو

جراحی کبد با کمک چاپگر سه‌بعدی ؛ خلق تکنیکی جدید برای درمان سرطان

محققان بیمارستان ساوث هامپتون موفق به ساخت چاپگر سه بعدی شده‌اند که تصویری از کبد بیماران در اختیار پزشکان می‌گذارد و تمامی زوایا و خطرات احتمالی را به آنها گزارش می‌دهد.

به تازگی اعلام شده که پژوهشگران بیمارستان ساوث هامپتون با پشتیبانی خیریه Planets Cancer موفق به ساخت چاپگر سه بعدی شده‌اند که پزشکان را پیش از عمل به تمامی قسمت‌های بدن بیمار و خطرات احتمالی زمان عمل جراحی آگاه می‌کند. به نظر می‌رسد این روش نوین درمان سرطان را تسریع کند.

بیشتر بخوانید: تولید دستکش هوشمند برای افراد مبتلا به سکته توسط دانشمندان ایرانی

چابگر سه بعدی که تکنینکی یاری دهنده برای درمان سرطان کبد است با تهیه تصویری مخصوص از بدن هر بیمار علاوه بر آماده‌سازی پیش از جراحی از اقدامات جبران‌ناپذیر که هنگام جراحی ها پیش می‌آید جلوگیری می‌کند.

در آزمایش اخیری که با استفاده از این چابگر سه بعدی صورت گرفت داده‌های مربوط به اسکن‌های سی تی و ام آر آی بیماران مبتلا به کلانژیوکارسینوم ناف (نوعی سرطان مجرای صفراوی) توسط پزشکان مورد تحلیل قرار گرفت و اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار داد که تشخیص بدهند خارج کردن تومور‌های شناسایی شده امکان‌پذیر است یا نه. تا پیش از وجود این چاپگر سه بعدی چنین تشخیصی غیر ممکن بود.

آرجون تاخر جراح سرطان پانکراس در باره این تکنیک جدید می‌گوید: «استفاده از مدل‌های سه بعدی چاپ شده برای تصمیم‌گیری قبل و طی عمل و همچنین درک بهتر از رابطه آناتومی تومورها در ساختار اعضای بدن، هر روز بیشتر می‌شود. علاوه بر آن می‌توان از مدل سه بعدی برای آموزش تفاوت‌های ظریف آناتومی کبد در رابطه با این تومورهای پیچیده را به کارآموزان جراحی استفاده کرد. این یک فرصت منحصر به فرد برای استفاده از یک فناوری جدید برای کمک به بیماران مبتلا به یک بیماری دشوار است.»

انتظار می‌رود چاپگر سه بعدی در درمان تمامی بیماری‌های کبدی به استفاده برسد.

 

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر