;
coinex

تزریق اولین واکسن مالاریا در جهان انجام شد

به نظر می‌رسد مبارزه با مالاریا به سطح تازه‌ای رسیده و درمان این بیماری ساده‌تر شده است. دنبال رو این اتفاق مهم، تزریق اولین واکسن مالاریا در جهان است.

بیماری مالاریا که از نیش حشره‌ای بسیار کوچک و منحوس به نام «مالاریا» به انسان منتقل می‌شود، یکی از بیماری‌های شایع در کشورهای آفریقایی است که سالانه هزاران نفر بویژه کودکان را به کام مرگ می‌کشاند.

اگرچه آخیراً آزمایشات موفق‌آمیزی برای درمان این بیماری در کشورهایی مانند غنا، کنیا و مالاوی انجام شده، اما هنوز راه درازی تا درمان قطعی آن باید طی شود. البته راه درمان مالاریا با تولید و نزریق اولین واکسن مالاریا درجهان هموار شده و امید است در آینده بتوان با تولید این واکسن، بیماری مالاریا را به طور کلی درمان کرد.

بیشتر بخوانید: توصیه به مصرف داروی ضد مالاریا در دوران کرونا جان 17 هزار نفر را گرفت

کودک کامرونی، اولین واکسن مالاریا در جهان را دریافت کرد

کامرون به عنوان اولین کشور در جهان برنامه مشخصی را برای واکسن مالاریا آغاز کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این اقدام هزاران کودک را در سراسر آفریقا از خطر مرگ نجات دهد.

پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در کنیا، غنا و مالاوی، امروز اولین واکسن مالاریا جهان به دختر بچه‌ای به نام دانیلا در کامرون زده شد.

کودک کامرونی، اولین واکسن مالاریا در جهان را دریافت کرد

سازمان بهداشت جهانی با تایید این واکسن تولید شرکت داروسازی بریتانیایی جی‌اس‌کی (GSK) این اتفاق را یک لحظه تاریخی در مبارزه با این بیماری توصیف کرد.

بر اساس اعلامیه اتحادیه جهانی واکسن جی‌اس‌کی، بیست کشور دیگر تصمیم دارند تا این برنامه واکسیناسون را در سال جاری میلادی آغاز کنند.

تحقیق و تولید این واکسن 30 سال طول کشیده است.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد که تولید این واکسن می‌تواند جان هزاران نفر از مبتلایان به این بیماری را نجات دهد. نظر شما چیست؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر