;
coinex

مدیر عامل OpenAI، برای ساخت تراشه‌های نیمه هادی هوش مصنوعی با سامسونگ ملاقات می‌کند

بر اساس گزارش رویترز سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI به کره جنوبی سفر کرده تا برای ساخت تراشه‌های نیمه هادی هوش مصنوعی با سامسونگ ملاقات کند.

ChatGPT که طی یک سال اخیر میان کاربران بسیار محبوب شده است یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی نسل جدید است که می تواند پاسخ های دقیقی به سوال های شما ارائه دهد این دستیار هوشمند همچنین می‌تواند با کاربران مکالمه کند.  ChatGPTتوسط شرکت OpenAI در ایالات متحده مستقر است توسعه یافته که در حال حاضر مهمترین شرکت جهان در بخش هوش مصنوعی شناخته می‌شود. این شرکت ربات چت هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت را نیز پشتیبانی می‌کند. اکنون گزارش شده که سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، به کره جنوبی سفر کرده تا با مدیران شرکت های تولید تراشه سامسونگ و SK Hynix دیدار کند.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک به دنبال جذب 6 میلیارد دلار سرمایه برای xAI است

ملاقات سم آلتمن برای ساخت تراشه‌های نیمه هادی هوش مصنوعی با سامسونگ

بر اساس گزارش جدید رویترز سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI در حال بازدید از کره جنوبی است. طبق گزارش‌ها، او با سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix ملاقات خواهد کرد تا در مورد همکاری ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانا که برای پردازش هوش مصنوعی کاربرد دارد، گفتگو کنند. سامسونگ و SK Hynix هر دو تراشه‌های HBM (حافظه با پهنای باند بالا) را می‌سازند که در تراشه‌های محاسباتی با کارایی بالا که برای اکثر کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، کاربرد دارد. گزارش شده است که سم آلتمن با مدیران ارشد بازوی تجاری نیمه هادی سامسونگ، همراه با روسای Samsung Foundry (تولید‌‌کننده تراشه‌های نیمه هادی برای سایر شرکت‌ها)، Samsung Memory (طراحی تراشه‌های فلش DRAM، HBM و NAND) و System LSI (طراحی پردازنده‌های برنامه کاربردی) ملاقات خواهد کرد.

در حالی که SK Hynix فقط تراشه های حافظه را طراحی و به فروش می رساند، سامسونگ الکترونیکس همچنین می تواند تراشه های نیمه هادی را از طریق بازوی Samsung Foundry خود تولید کند. این سه تنها شرکتی در جهان هستند که می تواند تراشه های نیمه هادی پیشرفته 7 نانومتری یا بیشتر تولید کند. TSMC در حال حاضر رهبر بازار است و Samsung Foundry در رتبه دوم قرار دارد. اینتل نیز اخیرا از طریق شرکت تازه تاسیس IFS (Intel Foundry Services) ساخت تراشه های پیشرفته را برای سایر شرکت ها آغاز کرده است.

SK Hynix اخیراً اعلام کرد که می‌خواهد به یک «ارائه‌دهنده حافظه هوش مصنوعی کامل» تبدیل شود و توانست در سه ماهه آخر سال 2023، به طرز شگفت انگیزی سود آور شود. Samsung Semiconductor نیز انتظار دارد بازار حافظه پس از یک سال مازاد عرضه که باعث شد این شرکت اولین ضرر در تاریخ خود را ثبت کند، بهبود یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ملاقات سم آلتمن برای ساخت تراشه‌های نیمه هادی هوش مصنوعی با سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر