;
coinex

ارسال ربات جراح به ایستگاه فضایی بین‌ المللی ؛ ویزیت رایگان ماه‌ و مریخ‌نوردان!

محققان از ارسال ربات جراح به ایستگاه فضایی بین‌ المللی با هدف انجام عملیات‌های پزشکی بر روی فضانوردان قبل از عزیمت به ماه و مریخ خبر دادند.

یک شرکت آمریکایی به‌نام «Virtual Incision» قصد دارد با ارسال ربات جراح به ایستگاه فضایی بین‌ المللی آزمایشاتی را در مدار زمین انجام و عملیات‌های پزشکی خاصی روی فضانوردان در سفرهای ماه و مریخ بکار گیرد. این ربات جالب در ظاهر هیچ شباهتی به پزشک و جراح ندارد و یک ربات انسان‌نما هم قلمداد نمی‌شود. این ربات در اصل از دو بازوی متحرک بهره می‌برد که یکی نگهدارنده و دیگری قیچی به دست است.

بیشتر بخوانید: ربات نظافت‌چی Beatbot AquaSense Pro رونمایی شد؛ پاکسازی خودکار فقط با یک کلیک

ارسال ربات جراح به ایستگاه فضایی بین‌ المللی

محققان روز سه‌شنبه (۳۰ ژانویه) هفته جاری مجموعه‌ای از آزمایش‌های نوآورنه جدید را همراه کپسول باری سیگنوس (متعلق به شرکت نورتروپ گرومن) به فضا می‌فرستند. قرار است این کپسول در ساعت ۱۷:۰۷ دقیقه به وقت گرینویچ به فضا پرتاب شود. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود کپسول روز بعد(یکم فوریه ۲۰۲۴ میلادی) به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید.

ارسال ربات جراح به ایستگاه فضایی بین‌ المللی

یکی از آزمایش‌های این محموله، دستگاه رباتیک ۰.۹ کیلوگرمی به طول ساعد فرد است. این دستگاه دو بازوی قابل کنترل دارد که یکی از آنها مجهز به یک نگهدارنده و دیگری مجهز به یک قیچی است. شرکتی به نام Virtual Incision محصول را توسعه داده است. این پزشک رباتیک ساخته شده تا در آینده بتواند با پزشکان انسانی روی زمین ارتباط برقرار کند و همزمان روی بدن فضانورد بیمار عملیات پزشکی با دقت بالا انجام دهد.

شین فاریتور یکی از بنیانگذاران این شرکت در این باره می گوید:

بخش پیشرفته‌تر آزمایش ما دستگاه را از مقر روی زمین واقع در نبراسکا کنترل و بافت شبیه‌سازی شده را مدار زمین تشریح می‌کند.

در حال حاضر ربات در مراحل اولیه قرار است روی نوارهای لاستیکی آزمایش شود. اما محققان امیدوارند در ماموریت‌های آینده به ماه و مریخ و فراتر از آن از ربات استفاده کنند. طی سال‌های اخیر فرایندهای پزشکی فضایی از راه دور به موضوعی مهم تبدیل شده‌اند زیرا سازمان‌های فضایی کشورها و شرکت‌های خصوصی مشغول برنامه‌ریزی برای ماموریت‌های سرنشین‌دار به فضا هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص ارسال این ربات جالب به ایستگاه فضایی بین‌المللی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر