;
coinex

ساز زدن باعث تقویت حافظه می‌شود

موسیقی و تاثیرات آن در سلامت جسم و روح موضوعی ثابت شده است اما به تازگی در بریتانیا تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد ساز زدن باعث تقویت حافظه می‌شود.

موسیقی و تاثیرات مثبتی که بر جسم و روح انسان ها می‌گذارد موضوعی است که همه به آن آگاهند؛ اما به تازگی در بریتانیا تحقیقاتی انجام شده که این موضوع را به صورت ‌علمی ثابت می‌کند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ساز زدن باعث تقویت حافظه می‌شود.

بیشتر بخوانید: هر ۱ سال آموزش بیشتر، ۲ درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهد

به تازگی در دانشگاه اکستر واقع در جنوب غربی انگستان تحقیقاتی بر روی مغز بیش از هزار نفر انسان بالای چهل سال انجام شده، این تحقیقات نشان می‌دهد که نواختن موسیقی رابطه مستقیمی با افزایش حافظه و مهارت های فکری دارد.

این آزمایشات فعالیت های ذهنی افرادی که در طول زندگی تجربه نواختن ساز را داشته اند با افرادی که نوازندگی را تجربه نکرده اند مقایسه می‌کند و نتایج ثابت کرده که ساز زدن موجب تقویت حافظه مخصوصا در سنین بالاتر می‌شود.

همچنین در این تحقیقات مشخص شده که سازهای بادی چوبی، بادی برنجی و پیانو تاثیر بیشتری بر سلامت حافظه دارند. با این حال اعلام شده که این موضوع تنها عامل موثر در تقویت حافظه نیست و تنها با نواختن ساز های موسیقی نمی‌توان از زوال قوای شناختی یا زوال شناخت (دمانس) جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی تاثیر موسیقی بر تقویت حافظه چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر