;
coinex

مجوز واردات خودرو جانبازان تا سقف 35 هزار یورو صادر شد

مجوز واردات خودرو جانبازان از سمت دولت صادر شد. براین اساس، جانبازان می‌توانند تا سقف 35 هزار یورو خودرو وارد کشور کنند. در ادامه مطلب با تکراتو همراه باشید.

رئیس بنیاد شهید و امرو ایثارگران، از اعطای مجوز واردات خودرو جانبازان تا سقف 35 هزار یورو خبر داد. طبق این خبر، تمامی جانبازان 50 درصد به بالا می‌توانند خودرو به کشور وارد کنند.

البته واردات خودرو توسط جانبازان تغییراتی از جمله امکان واردات خودرو توسط خود فرد جانباز داشته است. در دوره‌های قبلی این کار فقط به واسطه شرکت‌های واردکننده قابل انجام بود و فرد نمی‌توانست به طور مستقیم خودرویی به کشور وارد بکند. لازم به ذکر است که این طرح یک سری محدودیت‌ها هم دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط دریافت تسهیلات واردات اتوبوس ؛ هر اتوبوس 20 میلیارد تومان!

مجوز واردات خودرو جانبازان صادر شد

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز چهارشنبه، 11 بهمن 1402 در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: «جانبازان دارای بیش از ۵۰ درصد جانبازی طبق قانون بودجه می‌توانند مشمول واردات خودرو شوند.»

مجوز واردات خودرو جانبازان صادر شد

وی ادامه داد:

دو سه ممنوعیت وجود داشت که ممنوعیت 5ساله فروش خودروی وارداتی یکی از آنها بود. مسئله بعدی که امروز با حمایت وزیر صمت در هیات دولت تعیین تکلیف شد مجوز خودروی وارداتی تا رنج قیمت ۳۵ هزار یورویی بود. با این مصوبه جانبازان می‌توانند هم خودشان خودرو وارد کنند یا می‌توانند از طریق شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اقدام کنند. این مجوز در آیین‌نامه قبلی محدود به شرکت‌های معرفی شده توسط وزارت صمت بود.

بیشتر بخوانید:

دیدیگاه شما چیست؟ چرا روند واردات خودرو برای دیگر اقشار جامعه به این سهولت قابل انجام نیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر