;
coinex

کاهش فروش تبلت در سال 2023 ؛ اپل کماکان صدرنشین است

شرکت کانالیس با بررسی میزان فروش تبلت در سه‌ماه آخر سال 2023 و مقایسه آن با سال گذشته، اعلام کرد که فروش تبلت در سال 2023 حدود 11 درصد کاهش یافته است.

این کاهش فروش در آخرین فصل سال 2023 باعث شده فروش کلی تبلت در سال 2023 حدود 10 درصد کاهش یابد. یک تحلیلگر کانالیس با نام هیمانی موکا در این باره گفته است: «حتی با وجود تخفیفات تعطیلات و بسته‌های ترکیبی، بازار تبلت نتوانسته کاهش فروش خود را جبران کند.»

با این حال، او پیش‌بینی می‌کند که به دلیل فاکتورهایی همچون مدیریت موجودی بهتر، خریدهای دولتی و مدل‌های جدید تبلت TCL و لنوو، در سال 2024 بازار فروش تبلت دوباره رونق پیدا می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کاهش فروش تبلت در سال 2023 ؛ اپل کماکان صدرنشین است

طبق شایعات، امسال اپل هم لاین‌آپ آیپدهای خود را مجددا راه‌اندازی می‌کند و این موضوع می‌تواند به بهبود فروش تبلت در بازار کمک کند. حال از کاهش فروش تبلت در سال 2023 که بگذریم، اپل همچنان برترین فروشنده تبلت بوده و 14.8 میلیون آیپد در سه‌ماه آخر سال 2023 فروخت؛ هرچند میزان فروش این شرکت هم نسبت به سال قبل 24 درصد کاهش یافته است.

کاهش فروش تبلت در سال 2023

سامسونگ به عنوان دومین برند پرفروش تبلت 6.8 میلیون دستگاه به فروش رسانده و نسبت به سال گذشته 10.5 درصد کاهش فروش داشته است. هرچند اپل و سامسونگ نسبت به سال قبل فروش کمتری داشته‌اند، اما هواوی امسال با رشد 95.4 درصدی در فروش تبلت بازگشت درخشانی به این بازار داشته و در جایگاه سوم قرار گرفته است.

لنوو نیز با 15 درصد رشد فروش سالانه و 2.6 میلیون دستگاه، رده چهارم را به دست آورد. آمازون نیز با 2 میلیون دستگاه ارسالی در رده پنجم قرار گرفت اما فروش این شرکت هم در 2023 43.9 درصد کمتر شده است.

کاهش فروش تبلت در سال 2023

تحلیلگران معتقدند که کلید وارونه کردن سرنوشت بازار تبلت، نوآوری است. کیران جساپ (Kieran Jessop)، یک تحلیلگر کانالیس به این نکته اشاره کرده که ویژگی‌هایی همچون ادغام با هوش مصنوعی یکی از مواردی بوده که بین تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها فاصله انداخته است. او معتقد بوده اگر تولیدکنندگان بتوانند این فاصله را پر کنند و یک تجربه کاربری یکپارچه‌تر در دستگاه‌ها ایجاد کنند، میزان فروش تبلت‌ها هم افزایش خواهد یافت.

برعکس بازار تبلت، انتظار می‌رود شیپمنت PC ها در سال 2024 با رشد 8 درصدی به 267 میلیون واحد برسد. احتمالا این افزایش فروش مدیون ظهور دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی و مبتنی بر Arm است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر