;
coinex

تشکیل شعبه رسیدگی به جرائم سایبری توسط دیوان عالی کشور

شعبه رسیدگی به جرائم سایبری به زودی توسط دیوان عالی کشور تشکیل می‌شود. هدف اصلی دولت از برپایی این شعبه، کاهش جرائم سایبری در فضای مجازی است.

بنابر سیاست قضایی کشور و افزایش میزان جرائم سایبری، شعبه رسیدگی به جرائم سایبری با هدف ایمن‌سازی فضای مجازی و دفاع در برابر حملات سایبری، به زودی تشکیل خواهد شد.

می‌دانیم که با افزایش رشد سرسام‌آور تکنولوژی و متخصصان در حوزه تکنولوژی، میزان جرائم و تخلفات سایبری نیز به شدت افزایش یافته است؛ بطوریکه دیگر امروز نمی‌توان گفت که سیستم‌های یک مجموعه در برابر حملات هکری ایمنی کامل دارند. تنها دلیلی که باعث می‌شود بتوان در برابر حملات سایبری مقاومت کرد، اسنفاده از متخصصین و به طبع ایجاد بسترهایی مناسب برای مبارزه با این جرائم است.

بیشتر بخوانید: حمله سایبری آمریکا علیه ایران ؛ [+لیست تحریم‌ های جدید ایران]

شعبه رسیدگی به جرائم سایبری تشکیل می‌شود

به نقل از ایرنا؛ دیوان عالی کشور، این شعبه ویژه در زمینه فناوری نوین و مصون‌سازی فضای مجازی و لزوم مواجهه با تهدیدها و رخدادهای سایبری تشکیل می‌شود.

رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرایم سایبری که در صلاحیت دیوان عالی کشور باشد، در شعب اختصاصی و توسط قضات متخصص در این حوزه انجام خواهد شد.

شعبه رسیدگی به جرائم سایبری تشکیل می‌شود

با توجه به سیاست قضایی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تهدیدات و رخدادهای سایبری، به منظور بهبودبخشی امور، تهیه سازوکارهای لازم و اقتضائات ایجاد و تشکیل شعب تخصصی، جلسه هم‌اندیشی پیرامون مسائل و موضوعات حقوقی، قانونی و قضایی درباره چگونگی ارتقای ایمنی و امنیت داده‌های حیاتی و حساس ملی، با معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و مراجع مرتبط با این حوزه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تشکیل شعبه ویژه جرائم سایبری چیست؟ آیا با تشکیل این شعبه میزان جرائم سایبری کاهش می‌یابد؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر