;
coinex

رونمایی از دو داروی ضد سرطان و بیماری های پوستی در پارک فناوری پردیس

دو داروی ضد سرطان و بیماری های پوستی در پارم فناوری پردیس رونمایی شدند. این داروها توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است.

امروز در پارک فناوری پردیس از دو داروی ضد سرطان و بیماری های پوستی با حضور معاون ریاست جمهوری رونمایی شد. این داروها توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داروساز تولید شده که توانایی بالایی در مهار سرطان و بیماری‌های پوستی دارد. لازم به ذکر است که در این مراسم 3 داروی دیگر نیز رونمایی شده است. همچنین تولید این داروها به حدی خظرناک است که باید تأییدیه لازم برای آنها در سطح بین‌المللی با فرآورده‌های 3 -5 OEB گرفته شود.

بیشتر بخوانید: عرضه غیرقانونی دارو توسط تاکسی های اینترنتی ؛ ورود شورای عالی نظام پزشکی

دو داروی ضد سرطان و بیماری های پوستی رونمایی شدند

مروز پنجشنبه طی مراسمی با حضور دکتر دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزیر صمت، از یک داروی موثر در درمان سرطان و مولکول‌های دو دارو به عنوان ماده اولیه این داروها رونمایی شد.

در این مراسم همچنین خط تولید ماده‌های موثره دارویی توفاستینیپ، اپر میلاست، ادار اوون یک شرکت دانش‌بنیان افتتاح شد.

ولگات اگزما، ولگات ۳۵، ولگات مولتی کیدز، بایوبیون، روژویت از جمله ۵ محصول دارویی رونمایی شده در این‌مراسم است.

مواد اولیه دارویی تولید شده در این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس به لحاظ حدود مواجه سلامت محور در دسته مواد پر خطر قرار می‌گیرند به گونه‌ای که تولید و کار با این مواد الزامات بین المللی کار و مواجه با فرآورده های با 3 -5 OEB را می طلبد.

دو داروی ضد سرطان و بیماری های پوستی رونمایی شدند

این الزامات با نصب و استقرار و احراز کیفیت “تجهیزات تولیدی” اختصاصی نظیر ایزولاتور های بهینه سازی شده برای کلیه مراحل سنتز مواد اولیه با OEB 4.5 ، نصب، استقرار و احراز کیفیت “تاسیسات حمایتی اختصاصی” مانند هواساز های مجهز به BIBO، خط توزیع آب دارویی مختص خطوط تولید مواد پرخطر، تاسیسات جمع آوری و خنثی سازی فاضلاب خطوط پر خطر به صورت اختصاصی استقرار پیدا کرده اند.

عملیات تولید در این شرکت با توجه به موارد بالا ایمنی و سلامت بیمار، حفاظت از کارکنان شرکت و رعایت تعهدات زیسست محیطی ما را تضمین خواهد کرد.

یکی از ویژگی های این دستاوردها، طراحی آن برای تولید مواد اولیه پرخطر با ارزش مالی بالا ولی حجم تولید پایین LVHV است.

با توجه به اخذ گواهی GMP و بهره برداری و راه اندازی این خط ، این پتانسیل در شرکت وجود دارد که تنها با تولید سه ماده اولیه اداراوون، توفاسیتینیب سیترات و اپرملیست در سال اول علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیاز کشور بالغ بر 43 میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل شود.

مسیر های سنتزی و فرآیند های تولید این مواد اولیه از مراحل N-2 و N-3 طراحی شده اند که طبیعتا مستلزم انجام مطالعات و فرآیند های تحقیقاتی بسیار گسترده و جامع هست ولی منجر به استقرار دانش فنی بومی در شرکت شده و خواهد شد.

بهره برداری از این سایت به همراه دانش فنی موجود در شرکت و پتانسیل علمی بالا در واحد های تحقیق و توسعه، کیفیت و تولید شرکت ، کشور را جزو معدود کشور های تولید کننده این مواد اولیه دارویی قرار داده و در آینده نزدیک با تولید عملیاتی مولکول های دیگری که واحد تحقیقات به واحد تولید تحویل خواهد داد، کشور ایران بین 3 تا 5 کشور تولید کننده مواد اولیه دارویی پرخطر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تولید داروهای جدید توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر