coinex
otetmarket
propification.com

گلکسی زد فولد 6 به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز نمی‌شود

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی زد فولد 6 از همان سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در گلکسی S24 Ultra قرار دارد؛ اما اینطور نیست.

ماجرا از آنجایی شروع شد که یکی از افشاگرها به نام Revegnus اعلام کرد گلکسی Z Fold 6 هم مثل گوشی گلکسی Z Fold 5 از سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN3 برخوردار می‌شود. بعد از آن، آیس یونیورس نیز که یکی دیگر از افشاگران معروف است، ادعای افشاگر قبلی را تایید کرد و مدعی شد که گوشی تاشوی جدید سامسونگ از نظر دوربین هیچ پیشرفتی نسبت به نسل قبلی خود نخواهد داشت.

اخیرا برخی از افشاگران، از جمله Revegnus خبر دادند که گوشی گلکسی زد فولد 6 احتمالا به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. اما به گفته‌ی GalaxyClub که یکی از منابع قابل اعتماد است، سامسونگ تاکنون برنامه‌ای برای استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی نداشته و در Z Fold 6 از دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این همان دوربینی است که در گلکسی S24 قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تراشه های 2 نانومتری سامسونگ در دست ساخت هستند؛ اولین سفارشات به سامسونگ سپرده شده نه TSMC!

چرا سامسونگ از لنز 50 مگاپیکسل استفاده می‌کند؟

سنسور 200 مگاپیکسلی که در گوشی گلکسی S24 Ultra قرار گرفته، یک سنسور بزرگ به حساب می‌آید. از طرفی،‌ شایعاتی مبنی بر باریک‌تر شدن گلکسی زد فولد 6 به گوش می‌رسند. برخی منابع گزارش کرده‌اند که سامسونگ در گوشی تاشوی جدیدش از یک لولای جدید استفاده خواهد کرد که باعث می‌شود گوشی زد فولد 6 در حالت بسته، فقط 11 میلی‌متر ضخامت داشته باشد. برای مقایسه بهتر بد نیست بدانید که ضخامت گوشی گلکسی Z Fold 5 در حالت بسته 13.4 میلی‌متر است.

گلکسی زد فولد 6 به دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز نمی‌شود

اگر این خبر درست باشد، پس استفاده از سنسور بزرگ 200 مگاپیکسلی برای سامسونگ دشوار می‌شود؛ چون نمی‌توان چنین سنسور بزرگی را به‌راحتی در ابعاد کوچک‌ قرار داد. این نوع سنسورها به ماژول‌های دوربین بزرگتر نیاز دارند.

گوشی تاشوی وان پلاس Open از نظر برجستگی دوربین تاحدودی به گوشی‌های پرچمدار رایج بازار شباهت دارد و دلیل آن،‌ استفاده از سنسور بزرگتر 64 مگاپیکسلی با زوم 3x و ضخامت 11.7 میلی‌متری در حالت بسته است. اندازه سنسور تله فوتوی 3x (70 میلی‌متر) در گوشی وان پلاس اوپن معادل 1/2.0 اینچ است که به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو در گوشی گلکسی زد فولد 5 است. با توجه به این موضوع متوجه می‌شویم که استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.3 اینچ به‌عنوان دوربین اصلی گلکسی زد فولد 6 به فضای بیشتری نیاز دارد و ماژول دوربین بزرگتری می‌خواهد. چنین چیزی در زیبایی طراحی گوشی تاثیرگذار خواهد بود.

با این وجود، همین چالش‌هاست که باعث شده طراحی ظاهری گوشی‌ها در گذر زمان تغییر کند و ما همچنان دوست داریم ببینیم که سامسونگ بهترین تنظیمات دوربین را به بهترین شکل در گوشی تاشوی جدید خود قرار می‌دهد و گوشی دیگری را به لیست بهترین گوشی های 2024 و بهترین گوشی های سامسونگ 2024 اضافه می‌کند. نظر شما درباره دوربین گلکسی زد فولد 6 چیست؟ آیا دوربین این گوشی تاشو هیچ تفاوتی نسبت به نسل قبلی نخواهد داشت؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر