;
coinex

ویدیوی پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول با آیفون 15 پرو گرفته شده است [+لینک]

ویدیوی پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول که به طور کامل با آیفون 15 پرو گرفته شده است توسط اپل منتشر شد. اپل با این اقدام جالب، توانایی‌های فیلمبرداری پرچمدار خود را به نمایش گذاشت.

پس از برنامه‌ی بین دو نیمه سوپر بول اپل موزیک با USHER خواننده‌ی آمریکایی، اپل تصاویری عمیق از پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول را به اشتراک گذاشته است. فیلمبرداری شده توسط چه دوربینی؟ کل ویدیوی پشت صحنه با آیفون 15 گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: دوربین آیفون 16 با طراحی جدید عرضه خواهد شد

پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول به طور کامل با آیفون 15 پرو صورت گرفته است

اپل می‌گوید که این ویدیو با استفاده از بیش از 40 دستگاه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس گرفته شده است. این دستگاه‌ها در طول نمایش و تمرین‌ها جایگذاری شده‌اند و حتی به خود اجراکنندگان نیز متصل شده بودند.

فیلم پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول توسط مایک کارسون کارگردانی شد، به گفته این کارگردان: «انتخاب آیفون به من این امکان را داد که میزان پوشش رویایی خود را داشته باشم، که برای پروژه‌ای به سبک مستند مانند این ضروری بود، زیرا ما مجبور بودیم همزمان در مکان‌های زیادی باشیم؛ از آنجایی که این دستگاه یکپارچه است و ما از هیچ لنز خارجی استفاده نکردیم، توانستیم تعداد زیادی زوایا و اپراتورها را در فضاهایی داشته باشیم که با توجه به مقیاس بسیار زیادی که برای این فیلم مورد نیاز است، هم دشوار و هم گران هستند. در حالی که ما یک گروه فوق‌العاده با استعداد داشتیم، واقعاً معتقدم که استفاده از آیفون ما را آزاد کرد تا بتوانیم فقط روی ترکیب‌بندی‌های زیبا، حرکت دوربین و داستان‌گویی تصویر برداری کنیم و روی آن تمرکز کنیم، و این کار تصویر برداری را بسیار سرگرم‌کننده‌تر و هیجان‌انگیزتر کرد.

توانایی تعویض فوری لنزها در زمان نیاز به اطلاعات بیشتر یا یک نمای نزدیکتر، به تیم ما اجازه می‌دهد تا بر روی فریم‌های خود متمرکز بمانند به جای اینکه مجبور باشند بیش از حد فکر کنند، مخصوصاً در سناریوهای پرفشار که لازم است تصمیم آنی بگیرید. به عنوان مثال، اپراتورهای دوربین را در میدان بازی یا روبروی سن اجرای زنده جاسازی کردیم و اپراتورهای ما به معنای واقعی کلمه توانستند دوربینی در چند قدمی چهره بینندگان مهمان داشته باشند و فریم‌های زاویه باز زیبا ایجاد کنند و 10 ثانیه بعد، زمانی که اکشن در صحنه اصلی 15 متر آن طرف‌تر اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم فوراً یک مدیوم شات با کیفیت بالا داشته باشیم.»

کارسون همچنین توضیح داد که چرا پشتیبانی آیفون 15 پرو از LOG و ضبط Pro Res یک عامل کلیدی برای این پروژه بود:

«با توجه به رویکرد سبک مستند مانندمان، این رویکرد یک برگ برنده بود، به خصوص با سناریوهای نوری غیرقابل کنترل بسیاری که با آن روبرو بودیم. توانستیم اطلاعات و داده‌های بصری زیادی را با مقدار محدوده دینامیکی که در اختیار داشتیم حفظ کنیم، و Log در این امر بسیار مهم بود. من از طیف رنگی در تصویر نهایی شگفت زده شدم.»

در نهایت، کارسون اینگونه جمع‌بندی کرد:

«به طور کلی، عالی بود. به‌عنوان کارگردانی که دوست دارد دستش در کار باشد، از اینکه می‌توانم دوربین را بردارم و بدون فکر کردن بیش از حد به تجهیزات تصویربرداری کنم، لذت بردم و می‌توانستم روی آنچه در کادرم بود و داستان کلی و احساساتی که می‌خواستم برانگیزم، تمرکز کنم. منحنی یادگیری کوچک بود.

به‌عنوان کسی که عاشق خلق کردن است، صرف نظر از مقیاس یا اندازه، دیدن نتایج فیلم‌هایی که گرفته‌ایم قطعاً به من انگیزه داده است تا آیفون را بردارم و فقط تصویربرداری کنم، بنابراین هیجان‌زده هستم که به بررسی احتمالات و جاسازی آیفون در فرآیند خود ادامه دهم.»

پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول

شیائولونگ لیو، مدیر فیلمبرداری پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول، افزود:

«آیفون‌ها در مقایسه با سایر دوربین‌های سنتی به‌طور قابل توجهی قابل حمل‌تر و محتاط‌تر هستند و امکان فیلمبرداری در مکان‌ها و تجهیزات مختلف با حداقل تنظیمات را فراهم می‌کنند. توانایی تعویض سریع بین لنز‌ها (واید، فوق عریض، تله فوتو) بدون تجهیزات اضافی، یک مزیت کارآمد برای موقعیت‌های فیلمبرداری با زمان‌بندی فشرده است.

ماهیت ساده‌ی آیفون می‌تواند به گرفتن عکس‌های طبیعی و آنی کمک کند. اندازه و انعطاف‌پذیری آیفون به شما امکان می‌دهد از زوایای منحصر به فرد و فضاهای تنگ که دوربین‌های سنتی در آن جا نمی‌شوند، فیلم بگیرید. برای مثال شات تاج و تخت آشر و شات پیانوی آلیشیا کیز.»

می‌توانید ویدیوی کامل ۱۱ دقیقه‌ای پشت صحنه بین دو نیمه سوپر بول را در یوتیوب مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

از نظر شما چقدر طول می‌کشد تا شاهد یک نمایش واقعی بین دو نیمه‌ی سوپر بول با فیلمبرداری آیفون باشیم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر