coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

پیشرفت‌ها و تغییرات در صنعت دزدگیرهای اماکن

پیشرفت تکنولوژی و اهمیت حفظ امنیت، سبب شده تا شاهد امکانات و قابلیت‌های جدید در دزدگیرهای اماکن باشیم. اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه دزدگیر اماکن، تشخیص صحیح ورود غیر مجاز و موارد مشکوک و اعلام هشدار است. تقریباً تمامی دزدگیرها این قابلیت را دارند، اما چیزی که باعث ایجاد تفاوت در میان دزدگیرها می‌شود، دقت و حساسیت تشخیص موارد مشکوک و نحوه اعلان هشدار و اطلاع رسانی است.

مدل‌های قدیمی‌تر صرفاً از طریق آژیر بلند اعلام هشدار می‌کردند و در صورتی که مالک یا همسایه‌ها متوجه صدای آژیر نبودند، دزدگیر نمی‌توانست کمکی به جلوگیری از سرقت بکند. با این حال این نقیصه در نسل‌های جدید و از طریق سیستم تماس گیرنده و برقراری تماس تلفنی با مالکین، برطرف شده است. همچنین در برخی از مدل‌های جدید شاهد امکانات ویژه‌ای نظیر ارتباط اینترنتی و کنترل از راه دور، قابلیت استفاده به عنوان سیستم ایمنی اعلام حریق یا انتشار گاز حتی استفاده به عنوان سیستم‌های هوشمندسازی ساختمان هستیم. نسل جدید دزدگیرهای اماکن ضمن اعلان هشدار مناسب، سهولت کاربری و امکانات متعددی دارند که سبب می‌شود افراد با اطمینان خاطر از این تجهیزات استفاده کنند.

نکاتی برای انتخاب و نصب بهترین دزدگیر برای خانه یا اداره

با توجه به اهمیت و کاربرد گسترده موضوع جلوگیری از سرقت، برندهای مختلفی در سراسر کشور و جهان در زمینه تولید دزدگیر اماکن فعالیت می‌کنند و شاهد مدل‌های بسیار متنوعی از دزدگیرهای اماکن در بازار هستیم. مدل‌های مختلف از دیدگاه دقت تشخیص، تنوع سنسورها و تشخیص انواع حرکات، نحوه اطلاع رسانی، قابلیت کنترل از راه دور و سایر امکانات قابلیت‌های دیگر، کارایی متفاوتی دارند. توجه به نکات زیر پیش از خرید دزدگیر اماکن، می‌تواند راهنمای مناسبی برای گزینش مدل مورد نیاز باشد.

●   داشتن سنسورهای حرکتی پیشرفته و دقیق:

چشمی و سنسورهای حرکتی مهم‌ترین سنسورهای دزدگیرها به شمار می‌روند. برخی از این سنسورها قابلیت تشخیص حیوانات نظیر سگ و گربه را دارند و به این ترتیب برای حرکاتی که از جانب انسان نباشد، هشدار بی مورد ارسال نمی‌کنند.

●   سیستم اطلاع رسانی مناسب:

دزدگیری‌های اماکن پیشرفته قابلیت برقراری تماس و ارسال پیامک به شماره‌های تعریف شده در سیستم که اغلب تا ۱۶ شماره نیز است را دارند.

●   سیم کارت خور بودن:

برخی از سیستم‌های قدیمی‌تر از طریق تلفن ثابت تماس برقرار می‌کنند؛ اما مدل‌های جدیدتر قابلیت نصب سیم کارت و برقراری تماس‌ها  و ارسال پیام از طریق پیامک را دارند. در دزدگیرهای پیشرفته امکان کنترل وضعیت سیم کارت و یا شارژ آن نیز در اپلیکیشن مربوط به دزدگیر، وجود دارد.

●   کنترل از راه دور:

برخی از سیستم‌های جدید با قابلیت اتصال به اینترنت، امکان ارتباط اینترنتی و کنترل از راه دور از طریق تلفن هوشمند را دارند. به این ترتیب در هر زمان و مکانی می‌توان دزدگیر را خاموش و روشن و سنسورهای مختلف را کنترل کرد.

●   داشتن اپلیکیشن اختصاصی:

برخی از شرکت‌ها برای دزدگیرهای خود اقدام به توسعه اپلیکیشن اختصاصی می‌کنند و به این ترتیب از راه دور و با هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند،  امکان کنترل دزدگیر و سنسورها وجود دارد. دزدگیرهای آیومکس با داشتن نرم‌افزار اختصاصی با رابط کاربری مناسب و گزینه‌های شخصی‌سازی متعدد، امکان کنترل و برنامه‌ریزی را فراهم می‌کنند.

پیشرفت‌ها و تغییرات در صنعت دزدگیرهای اماکن

 

●   داشتن باتری پشتیبان:

داشتن باتری و برخورداری از قابلیت کارکرد در زمان‌های اضطراری،  سبب می‌شود در زمان قطعی برق نیز دزدگیر بدون اختلال به کارکرد خود ادامه دهد.

●   تعداد زون‌های قابل پشتیبانی:

یکی از موضوعات که در هنگام انتخاب دزدگیر اماکن باید در نظر داشته باشید، تعداد زون‌های قابل پشتیبانی آن هست. به این طریق می‌توانید سنسورهای بیشتری را به دزدگیر وصل کنید. گاهی اوقات به خاطر تعدد راه‌های ورودی نیاز است تا سنسورهای حرکتی بیشتری را نصب کنید. همچنین برای دقت بیشتر، استفاده از سنسورهای مگنتی نیز می‌تواند کارآمد باشد.

●   سیستم اعلام حریق:

دزدگیرهای اماکن امروزی قابلیت اتصال به سنسورهای اعلام حریق را دارند و از این طریق در صورت تشخیص دود یا دمای بالا می‌توانند هشدار لازم را برای صاحبین ارسال کنند. در برخی سیستم‌های پیشرفته نظیر دزدگیرهای اماکن آیومکس، علاوه بر اطلاع رسانی هشدار از طریق تماس یا پیامک، امکان فعال سازی خودکار سیستم اطفاء حریق و قطع جریان گاز یا برق نیز وجود دارد.

●   امکان هوشمندسازی تجهیزات برقی ساختمان:

یکی از قابلیت‌های جذاب دیگر که در برخی از دزدگیرهای اماکن به چشم می‌خورد، امکان استفاده به عنوان یک سیستم هوشمندسازی است. این دزدگیرها علاوه بر قابلیت امنیتی،  امکان کنترل چند وسیله برقی را بر اساس تعداد کانال‌های قابل پشتیبانی، دارند. تجهیزات روشنایی، لوازم سرمایشی دستگاه‌های صوتی تصویری از جمله وسایلی هستند که از طریق نرم‌افزار اختصاصی برخی از سیستم‌های امنیتی نظیر آیومکس، قابلیت کنترل از راه دور را دارند.

پیشرفت‌ها و تغییرات در صنعت دزدگیرهای اماکن

راهکارهای تقویت امنیت با استفاده از دوربین‌ها و دزدگیرها

طی سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزاتی نظیر دوربین‌های مداربسته و دزدگیرهای اماکن، نقش پررنگی در حفظ امنیت و جلوگیری از سرقت‌ها داشتند. این سیستم‌ها به مرور زمان تکمیل‌تر شده کارایی بیشتری یافته‌اند. طبق آمارهای متعدد منتشر شده در این حوزه، مکان‌هایی که به این دستگاه‌ها مجهز شده‌اند، کمتر مورد سرقت قرار گرفته‌اند. صرفاً وجود این تجهیزات به تنهایی می‌تواند باعث ایجاد واهمه در سارقین شده و یک عامل بازدارنده باشد؛ ضمن اینکه در صورت پشتیبانی و اطلاع رسانی سریع و اقدام به موقع، می‌توانند در جلوگیری از سرقت موثر واقع شوند.

برای کارکرد هرچه بهتر نیاز است که این سیستم‌ها متناسب با شرایط ساختمان، گزینش شوند. دزدگیرها عموماً به منظور جلوگیری از سرقت کاربرد دارند؛ دوربین‌های مداربسته نیز برای کنترل اتفاقات مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع اگر قرار باشد که با استفاده از دوربین‌های مداربسته از سرقت جلوگیری شود، بایستی دوربین‌های اماکن مورد نظر توسط شخص یا اشخاصی دائما کنترل شوند؛ اما دزدگیرهای اماکن به طور خودکار این قابلیت را دارند.

آیا دزدگیر اماکن آیومکس می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد؟

دزدگیرهای اماکن آیومکس تمام امکاناتی را که از یک دزدگیر اماکن انتظار دارید، برآورده خواهد کرد. پنل مرکزی آیومکس امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز را برایتان فراهم خواهد کرد. این پنل قابلیت پشتیبانی از زون‌های با سیم و بدون سیم را داشته، دارای سنسور دمای داخلی با قابلیت برنامه‌ریزی، میکروفون داخلی، سوکت مخصوص سیم کارت و ریموت کنترل است. یکی از قابلیت‌های جذاب دزدگیرهای اماکن آیومکس، امکان استفاده به عنوان یک سیستم هوشمندسازی است. این دستگاه‌ها با خروجی رله‌ای که دارند،  امکان کنترل تجهیزات برقی مختلف را نیز فراهم می‌کنند.

عملکرد قابل اطمینان در کنار امکانات متعددی که پنل‌های دزدگیر آیومکس دارند، همراه با ویژگی‌های نرم‌افزاری مخصوصی که برای این دزدگیرها ارائه می‌شود، سبب می‌شود تا افراد در هر شرایط زمانی و مکانی بتوانند از عملکرد صحیح سیستم و امنیت مکان خود اطمینان حاصل کنند. عملکرد دزدگیرهای اماکن آیومکس بر پایه اینترنت اشیا بوده و به این ترتیب دستگاه به سادگی و از طریق اینترنت قابل کنترل خواهد بود. اپلیکیشن اختصاصی آیومکس که در نسخه وب و اندروید ارائه شده، در تمامی پلتفرم‌ها قابل بهره‌برداری بوده و گزینه‌های شخصی‌سازی و کنترلی  متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

دزدگیرهای اماکن انواع مختلف با قابلیت‌های متفاوتی دارند با انتخاب یک سیستم اعلام سرقت مناسب با شرایط مکان مورد نظر، تا حد زیادی می‌تواند امنیت آنجا را تضمین کند.  دزدگیرها علاوه امکانات و قابلیت‌هایی که پیشتر توضیح دادیم، بایستی عملکرد دقیق و قابل اطمینانی نیز داشته باشند. صرفاً کافیست که دزدگیر دو سه مرتبه‌ای اشتباهاً و بدون دلیل صحیح اعلام هشدار کرده و آژیر پخش کند؛ در این شرایط افراد برای اینکه دفعات بعدی دزدگیر را فعال کنند، دچار تردید خواهند شد و به طور کل اعتمادشان را از سیستم دزدگیر از دست خواهند داد.

مکان‌هایی که قرار است دزدگیر در آنها نصب شود، هر یک ویژگی متفاوتی دارند این موضوع سبب می‌شود که سیستم مورد نیاز برای تامین امنیت مکان‌ها نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال دزدگیر اماکن مورد نیاز برای یک خانه با یک ورودی، با یک شرکت وسیع یا یک محیط باز که امکان تردد حیوانات نیز در آنجا وجود دارد، تا حد زیادی متفاوت است. نوع پنل دزدگیر، نوع و تعداد سنسورها و حتی صدای آژیر در این موارد متفاوت خواهد بود. آیومکس با ارائه سیستم امنیتی اقتصادی با امکانات و قابلیت‌های بروز و کاربردی، می‌تواند گزینه ایده‌آل برای حفاظت از اماکن مختلف باشد.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر