;
coinex

رسوایی بزرگ برای اینتل؛ دستکاری بنچمارک تراشه‌ها فاش شد

ظاهرا اینتل اقدام به دستکاری بنچمارک پردازنده‌های خود با تغییراتی در کامپایلر کرده تا عملکرد آنها را بهینه‌تر نشان دهد که با واکنش منفی کاربران رو به رو شده است.

SPEC می‌گوید دیگر نتایج SPEC CPU 2017 را برای CPU‌های اینتل که نسخه خاصی از کامپایلر اینتل را اجرا می‌کنند منتشر نمی‌کند و دلیل آن نارضایتی از بهینه‌سازی هدفمند آشکار برای یک حجم کاری خاص است که اساساً تقلب است. یادداشتی به بیش از 2600 نتیجه بنچمارک منتشر شده با کامپایلر متخلف اضافه شده است که عملاً آن نتایج را که عمدتاً مربوط به ماشین‌هایی هستند که از پردازنده‌های نسل چهارم Xeon Sapphire Rapids استفاده می‌کنند، باطل می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دستکاری بنچمارک توسط اینتل

SPEC CPU 2017 معیاری است که بیشتر برای سرورهای رده بالا، مراکز داده و ایستگاه‌های کاری/ رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود و عملکرد را در بارهای کاری مختلف به روش استاندارد شده آزمایش می‌کند تا رایانه‌های مختلف را بتوان با یکدیگر مقایسه کرد. عملکرد خوب در SPEC CPU 2017 نه تنها به سخت افزار بلکه به نرم افزار نیز بستگی دارد. یکی از عوامل کلیدی در بهینه‌سازی سمت نرم‌افزار، کامپایلر است، که برنامه‌ای است که اساسا کد نوشته شده را می‌گیرد و آن را به گونه‌ای فرمت می‌کند که پردازنده بتواند آن را به بهترین شکل اجرا کند.

توضیحی که اکنون به بیش از 2600 نتیجه SPEC CPU 2017 پیوست شده است، بیان می‌کند: “کامپایلر مورد استفاده برای این نتیجه تلفیقی را انجام می‌داد که به طور خاص عملکرد معیارهای 523.xalancbmk_r / 623.xalancbmk_s را با استفاده از دانش قبلی بهبود می‌بخشد.” این بدان معناست که کامپایلر (در این مورد، کامپایلر oneAPI DPC++/C++ اینتل) برای نوع حجم کاری دو معیار SPEC CPU 2017 در آزمون سؤال بهینه نشده است.

در حالی که انتظار می‌رود کامپایلرها باید بهینه شوند زیرا عملکرد بیشتر بدیهی است بهتر است، بهینه سازی به طور خاص برای بنچمارک‌ها بحث برانگیز است و مورد مخالفت قرار می‌گیرد. SPEC می‌خواهد معیارهایش منعکس‌کننده عملکرد دنیای واقعی سخت‌افزار باشند و راهی استاندارد برای مقایسه پردازنده‌های مختلف ارائه دهند. اما اگر بهینه‌سازی کامپایلر فقط در یک معیار خاص و نه در یک سناریوی واقعی، عملکرد را بهبود می‌بخشد، به وضوح منعکس‌کننده دنیای واقعی نیست و فقط در آن معیار خاص منعکس می‌شود.

به گفته فورونیکس، بهینه سازی می‌تواند عملکرد SPECint را به طور کلی 9 درصد افزایش دهد. این نشریه همچنین خاطرنشان می‌کند که نسخه‌های 2022.0 تا 2023.0 کامپایلر oneAPI اینتل تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، به این معنی که اکثر نتایج باطل‌شده در سال 2022 عمدتاً روی CPUهای Sapphire Rapids اجرا شدند. نتایج مربوط به پردازنده‌های نسل پنجم Xeon Emerald Rapids بسیار بعید است که نسخه‌ای از کامپایلر را با بهینه‌سازی ممنوع اجرا کرده باشند، زیرا Emerald Rapids پس از عرضه نسخه‌های خوب کامپایلر عرضه شد.

بهینه‌سازی معیارهای خاص برای سال‌ها موضوعی پر بحث بوده است. در سال 2003، انویدیا متهم به انجام بهینه‌سازی برای افزایش عملکرد پردازنده‌های گرافیکی خود در 3DMark 2003 شد. در سال 2010، خود انویدیا ادعا کرد که AMD در بازی‌های واقعی با فعال نکردن تنظیماتی که به میزان قابل‌توجهی انجام می‌شد، تقلب می‌کرد. افزایش کیفیت بصری به ازای عملکرد اتهامات این روزها چندان داغ نیست، اگرچه SPEC مطمئناً در این مورد اینتل را شرمنده کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دستکاری بنچمارک پردازنده توسط اینتل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: tomshardware

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر